De med drag av Asperger

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

De med drag av Asperger

Inläggav supernova » 2015-03-07 15:56:17

Jag läste det i boken "Drunkna inte i dina känslor"

Men
Fejka engagemang, det låter inte som Asperger. Inte heller kunna vilseleda andra med gester. Omöjligt att kunna genomföra det, skulle inte klara det utan att det ser totalt falskt ut. Alla skulle gapskratta :lol: :lol: :lol:

Men jag har nog mycket Asperger också...
supernova
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2011-12-26

De med drag av Asperger

Inläggav kiddie » 2015-03-07 18:34:19

Jag har några vänner med PTSD och fast vi borde vara olika i grunden så är vi väldigt lika på vissa saker. Jag borde försöka utveckla det men det skulle kunna bli väldigt långt. Men jag antar att vissa med HSP blivit sådana pga bakgrund. På liknande sätt.

De flesta med HSP tror jag dock "bara" är en grupp av introverta. Kanske inte exakt introvert på alla sätt men att lätt bli överstimulerad, att ha mindre filter, till världen och sina egna känslor.

Nu började jag tänka på hur man skulle funka som extrovert aspergare... hm... intressant.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

De med drag av Asperger

Inläggav Nimoy » 2015-03-08 0:36:24

Jag vet inte om jag skulle kvalificera för en diagnos men jag stämmer in väldigt mycket på en stor del av kriterierna. Däremot har jag väldigt lite av dom där kärndragen. Svårigheter med socialt samspel definitivt men jag har inga svårigheter att stå i centrum och jag kan bara jobba i sociala yrken. Jag har heller ingenting av den där rutinbundenheten.
Nimoy
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-02-02

De med drag av Asperger

Inläggav Hundralappen » 2015-03-08 1:42:10

Personer älskar generaliseringar.


Nuff said.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

De med drag av Asperger

Inläggav plåtmonster » 2015-03-08 21:35:33

Nimoy skrev:jag kan bara jobba i sociala yrken

Det är väl ett drag av specialintresse? (eller kompetens)

Hundralappen skrev:Personer älskar generaliseringar.

Jag har hört att människor med en finne på näsan has aschpärgher hela bunten. Visst är det så? va? va? va? :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in