Danne vs Ford?
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
82 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Jag har också läst igenom hela den tråden, och tycker faktiskt att Dannes inlägg, det som Ford blev så arg på, var rätt onödigt, eftersom Ford då redan hade lugnat sig och förde en vettig diskussion, dvs han accepterade en begränsning av antalet tramstrådar, och uttryckte samtidigt en önskan om en generell begränsning för alla om antalet tramstrådar eller trådar om samma ämne. Jag förstår att han blev arg, och tycker det var synd att det behövde gå så långt att han blev avstängd.
Hoppas han släpps in snart...
Hoppas han släpps in snart...
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-04 21:40:55, redigerad totalt 2 gånger.
Jag tycker också Danne brukar skriva bra inlägg generellt.
Tror Dannes 'misstag' i det här fallet bestod i att utgå från att det går att resonera med Ford genom att använda logiska och sakliga argument. Troligen har Danne inte någon erfarenhet av futiliteten i detta då Ford brukar köra sitt eget race oavsett vad någon annan tycker och tenderar att bli mer obstinat ju fler och ju bättre argument man har. Här var han faktiskt ovanligt medgörlig för att vara Ford.
Av den anledningen tyckte jag också det var onödigt av Danne att fortsätta.
Tror Dannes 'misstag' i det här fallet bestod i att utgå från att det går att resonera med Ford genom att använda logiska och sakliga argument. Troligen har Danne inte någon erfarenhet av futiliteten i detta då Ford brukar köra sitt eget race oavsett vad någon annan tycker och tenderar att bli mer obstinat ju fler och ju bättre argument man har. Här var han faktiskt ovanligt medgörlig för att vara Ford.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:40:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Ford ... tenderar att bli mer obstinat ju fler och ju bättre argument man har.
Vilket borde ha lett till avstängning långt tidigare... och inte ens nu är det anledningen som anges... *tar mig för pannan*
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:40:55, redigerad totalt 1 gång.
Jag har än en gång läst igenom de sista sidorna i den tråden, och vad jag kan se, så bortsett från några inlägg där Ford öste ur sig ilska över Dannes påhopp, så tycker jag att Ford ändå lugnade ner sig igen, och försökte återgå till en saklig diskussion, medan Danne bara fortsatte att provocera, och försökte få Ford att bli arg igen.
Är det nån som borde fått en varning så är det Danne. Men han klarade sig väl för att han lyckades linda in sina påhopp i vackra ord, medan Ford straffades för att han var rak och använde fula ord...
Kanske bäst att tillägga att, bortsett från vad som skett i den tråden, så tar jag inte ställning för nån av dem.
Är det nån som borde fått en varning så är det Danne. Men han klarade sig väl för att han lyckades linda in sina påhopp i vackra ord, medan Ford straffades för att han var rak och använde fula ord...
Kanske bäst att tillägga att, bortsett från vad som skett i den tråden, så tar jag inte ställning för nån av dem.
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-04 21:41:01, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter