Då var det dax igen - om obegripliga moderatorsingrepp
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Då var det dax igen - om obegripliga moderatorsingrepp
Här har jag tydligen fått en "tillsägelse".
Moderator citerar gummiregeln "ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv" och påstår att mitt inlägg är "högst opassande då det utmålar alla kvinnor som opålitliga".
Det är ju för satan precis för att folk uppfattar saker olika som jag ger uttryck för mina åsikter!
Vad är egentligen problemet? Har jag gjort nåt fel eller inte?
Det ser fortfarande ut som att ni inte vill ha ett diskussionsforum utan bara nåt djävla kramkalas *spottar föraktfullt*.
Moderator citerar gummiregeln "ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv" och påstår att mitt inlägg är "högst opassande då det utmålar alla kvinnor som opålitliga".
Det är ju för satan precis för att folk uppfattar saker olika som jag ger uttryck för mina åsikter!
Vad är egentligen problemet? Har jag gjort nåt fel eller inte?
Det ser fortfarande ut som att ni inte vill ha ett diskussionsforum utan bara nåt djävla kramkalas *spottar föraktfullt*.
Re: Då var det dax igen - om obegripliga moderatorsingrepp
Alien skrev:Jag blir alltid förbannad när jag ser män utöva (medvetet el omedvetet) gamla unkna härskartekniker mot kvinnor.
Abbreviation skrev:Eftersom män genom tiderna visat sig totalt ovilliga att arbeta för jämlikhet, skulle det inte komma längre än så.
Skulle antagligen kunna hitta femtielva mer förkastliga saker om män i den tråden.
Det kom en anmälan i detta fall (inte från mig).
DIProgan skrev:Alien skrev:Jag blir alltid förbannad när jag ser män utöva (medvetet el omedvetet) gamla unkna härskartekniker mot kvinnor.Abbreviation skrev:Eftersom män genom tiderna visat sig totalt ovilliga att arbeta för jämlikhet, skulle det inte komma längre än så.
Skulle antagligen kunna hitta femtielva mer förkastliga saker om män i den tråden.
Observant kanske borde rapportera?
slackern skrev:DIProgan skrev:Alien skrev:Jag blir alltid förbannad när jag ser män utöva (medvetet el omedvetet) gamla unkna härskartekniker mot kvinnor.Abbreviation skrev:Eftersom män genom tiderna visat sig totalt ovilliga att arbeta för jämlikhet, skulle det inte komma längre än så.
Observant kanske borde rapportera?
Nej sånt får feministerna stå för.
Det är ju en djävla skillnad mellan att hänvisa till verklighet och historisk sanning som det råder någorlunda konsensus om (bland någorlunda insatta och inte ideologiskt förblindade) och där det i yttrandet ligger att det gäller dem det gäller, inte alla i gruppen — och att komma med svepande generaliseringar.
Med det gör jag inget försök att bedöma den här modereringen; vill bara peka ut en förutsättning för att alls kunna diskutera den.
Och visst vet jag att vem som ska ha rätt att definiera ditten och datten kan man diskutera i det oändliga; det kan man också med "himlen är blå" och "våra hus var i regel dragigare förr än de är nu".
Jag tror också att sådant här är svårare att diskutera bland aspergare än bland andra, och inte för att de skulle vara intellektuellt skarpare, utan på grund av funktionshinder.
Med det gör jag inget försök att bedöma den här modereringen; vill bara peka ut en förutsättning för att alls kunna diskutera den.
Och visst vet jag att vem som ska ha rätt att definiera ditten och datten kan man diskutera i det oändliga; det kan man också med "himlen är blå" och "våra hus var i regel dragigare förr än de är nu".
Jag tror också att sådant här är svårare att diskutera bland aspergare än bland andra, och inte för att de skulle vara intellektuellt skarpare, utan på grund av funktionshinder.
Senast redigerad av Zombie 2011-04-25 21:17:16, redigerad totalt 2 gånger.
DIProgan skrev:Nej sånt får feministerna stå för.
Jag har gjort det
Zombie skrev:re att diskutera bland aspergare än bland andra, och inte för att de skulle vara intellektuellt skarpare, utan på grund av funktionshinder.
Zombie skrev:Det är ju en djävla skillnad mellan att hänvisa till verklighet och historisk sanning som det råder någorlunda konsensus om (bland någorlunda insatta och inte ideologiskt förblindade) och där det i yttrandet ligger att det gäller dem det gäller, inte alla i gruppen, och att komma med svepande generaliseringar.
Med andra ord du lägger inte fram något argument av värde utan säger sonika att du har rätt för att du har lust att ha det och att för att det känns självklart för just dig.
Nej. Det går att tolka det jag skriver annorlunda, men käfta om det för får någon annan göra den här gången. Jag ville försäkra mig om att det jag skrev alls blev skrivet.
Det här var en rätt onödig tillsägelse.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter