Citera-buggen

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Citera-buggen

Inläggav Donan » 2011-07-22 0:40:02

Gud vad ni gnäller bara för att IE (och Opera tydligen) har den goda smaken att inte förstöra sidskaparens vackra layout! :lol:

Dagobert: Behöver du större inmatningsruta kan du trycka på Förhandsgranska så kommer du till en ny sida med större ruta. Eller så byter du webläsare. ;)

Ang. problemet med att den inte scrollar lika långt efter fixen så borde document.getElementById('postingbox').scrollIntoView(); ha samma effekt som href="#postingbox" (fast utan att den laddar om hela sidan ibland) men nu börjar det bli lite väl mycket fulhack bara för att IE är knasig.

Jag kör själv IE9 btw. Varför? Jag vill inte att Google ska spionera för mycket på mig och Firefox känns antigen för slö utan gpu-acceleration eller så får den mitt grafikkort att varva upp för mycket i onödan om jag slår på accelerationen.
Donan
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2011-07-12

Re: Citera-buggen

Inläggav Dagobert » 2011-07-22 0:53:43

Donan skrev:Dagobert: Behöver du större inmatningsruta kan du trycka på Förhandsgranska så kommer du till en ny sida med större ruta.

Smart, tack. Har gjort det ett par tusen gånger men missat den finessen...
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Re: Citera-buggen

Inläggav Zima33 » 2011-07-22 2:23:44

Donan skrev:Verkar som om IE tror att den är kvar på redirect-sidan (viewtopic.php) trots att adressfältet säger något annat. När man sen klickar på en #postingbox-länk går den till t.ex. citera-buggen-t21812-24.html#postingbox och tror att det är en helt ny sida så den laddar om det. Knasig bugg.

Ett sätt att gå runt det är att lägga till return false; efter addquote i onclick-eventet, t.ex. onclick="addquote(591865, 'Liebert'); return false;". Då följer den inte länken i href-taggen så man slipper buggen. Man behöver egentligen inte gå till #postingbox för att scriptet fokuserar på textarean ändå när den lagt till texten men man måste länka till nånting och till och med href="#" skulle få IE att ladda om sidan så man får använda return false.

Donan skrev:Ang. problemet med att den inte scrollar lika långt efter fixen så borde document.getElementById('postingbox').scrollIntoView(); ha samma effekt som href="#postingbox" (fast utan att den laddar om hela sidan ibland) men nu börjar det bli lite väl mycket fulhack bara för att IE är knasig.


Och på svenska betyder det :?: :shock: :? :oops: :roll: :lol:
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Re: Citera-buggen

Inläggav nallen » 2011-07-22 13:35:57

Donan skrev:Gud vad ni gnäller bara för att IE (och Opera tydligen) har den goda smaken att inte förstöra sidskaparens vackra layout!

Det är INTE "god smak", det är en styggelse. Sidskaparen ska stå för innehållet och klienten ska välja hur det ska presentera. Det är en mycket grundläggande princip för webben sen HTML skapades. Ska man detalstyra presentationen är PostScript alldeles utmärkt för ändamålet.

Hmm, jag cyklade visst i OT-diket igen.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Citera-buggen

Inläggav kullan » 2012-08-12 19:43:54

Nu kan jag inte citera ett inlägg. eller snarare det går inte att markera den text man vill citera. Jag har firefox och w7.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Citera-buggen

Inläggav Miche » 2012-08-12 19:47:11

Rensa cache och cookies, eventuellt starta om datorn
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Citera-buggen

Inläggav kullan » 2012-08-12 20:04:45

Miche skrev:Rensa cache och cookies, eventuellt starta om datorn


Jag har startat om datorn. Och jag har rensat cache och coockies. Funkar inte ändå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in