Chrome vägrar starta + annons som ej går bort

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Chrome vägrar starta + annons som ej går bort

Inläggav Lilla Gumman » 2015-09-14 0:31:35

På en sida kommer det upp en annons upp och täcker en del av rubriken/sidan. Det går inte att klicka bort annonsen med ett kryss. Inte heller går det att högerklicka och välja att annonsen "inte passade" eller vad det brukar stå, så att det blir en tom ruta med ingenting i. Nej, Blocket jobb finns där, hur många gånger sidan än uppdateras. Hos geocache är det Blocket jobb, hos mig jackpotjoy. Vi vill bägge kunna läsa vad som står på hemsidan, men icke. Varför täcker annonsen en del av texten? Så brukar det inte bli.

I min dator vägrar plötsligen Chrome att fungera. Det fungerade igår, fram till jag stängde av datorn för natten. Idag fungerar det inte. Inte på något vis. När jag klickar på Chrome-ikonen i verktygsfältet händer ingenting. Inte när jag klickar på Chrome-ikonen nån annan stans heller.

Jag har gått in i aktivitetshanteraren och "dödat" Chrome. Inget resultat. Jag har kört CCleaner och rensat fel i registret. Jag har högöerklickat och kört som administratör. Inget händer.

Jag ska starta om datorn, men det har inte med saken att göra. Chrome brukar vara besvärlig att starta.
Jag har installerat Google Chrome Canary och det funkar utmärkt, men vanliga Chrome vägrar starta.

Jag har Firefox installerat, och jag kan även använda Internet Explorer. Så nej tack, inga förslag på andra webbläsare. Jag vill ha igång Chrome, ingenting annat.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Chrome vägrar starta + annons som ej går bort

Inläggav Zirre » 2015-09-14 14:44:05

Avinstallera och installera om?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chrome vägrar starta + annons som ej går bort

Inläggav geeko » 2015-09-14 14:47:16

Är du säker på att ni inte har något virus då?
geeko
 
Inlägg: 164
Anslöt: 2014-11-09
Ort: Stockholm

Chrome vägrar starta + annons som ej går bort

Inläggav Lilla Gumman » 2015-09-14 23:13:28

geeko skrev:Är du säker på att ni inte har något virus då?

Ja. Nu funkar Chrome igen.

På den där hemsidan där reklamen täckte en del av rubriken, har jag dubbelkollat. På mobilen kommer först sidnamnet, sedan annonsen, sedan inläggen. På datorn kommer annonsen överst och täcker sidnamnet till stor del, men inte själva texten. Alltså bör hemsidan (bloggen) läsas på smartphone, inte på dator. Men andra bloggare på samma blogg har inte reklam. Kan ju vara så att dom som betalar slipper reklam, och dom som inte betalar utan kör gratis får stå ut med reklamen. Det är så på vissa sidor, har jag märkt.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in