Chatten - gillar du den? (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Gillar du chatten?

Ja, trivs där.
13
15%
Ja, den är trevlig förutom när det gnälls på vad som avhandlas i chatten.
16
18%
Ja, men jag tycker det gnälls för mycket på varandra därinne.
9
10%
Ja, men tycker det är för mycket snuskprat där.
6
7%
Ja, men det är för hätsk stämning emellanåt.
2
2%
Nej, trivs inte där, vet inte riktigt varför.
3
3%
Nej, trivs inte pga för mycket snuskprat.
9
10%
Nej, trivs inte där pga hätsk stämning.
6
7%
Nej, trivs inte där för man blir kritiserad hela tiden, tex får man inte säga "hej" då är det fel.
1
1%
Vet inte, brukar läsa men inte skriva något.
6
7%
Vet inte, är inte intresserad.
16
18%
 
Antal röster : 87

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 12:41:39

Zirre skrev:
Maggie89 skrev:
Zirre skrev:Synd att du inte kan läsa chattloggen och se vad DU faktiskt har skrivit och hur det har mottagits av andra.
Andra kanske också skulle behöva göra det. :roll: (Så nu behöver du inte skriva den meningen.)


Hur det mottagits av andra kan jag knappast veta något om men eftersom det sägs att jag gått till personangrepp så kan jag gissa. Däremot är det falskt. Det räknas nämligen inte som personangrepp.

Vad jag skrivit vet jag, jag spyr inte bara ur mig galla nämligen utan vet mycket väl vad jag skrivit och inte. Mycket av det du och xtrail3344 påstår att jag skrivit och gjort stämmer inte. Men jag vet att jag inte är oskyldig, jag har skrivit att du bör hålla käft och jag har frågat om du är dum i huvudet. Jag skriver dock inte sådant bara sådär så innan ni tycker synd om er själva för vad jag sagt, fundera på vad ni sa innan som jag reagerade på då.


Nu tror jag inte att du förstod vad jag ville säga.
Det kan vara bra om det är möjligt att se om det man sa fick det svar/ den reaktion man ville. Kanske så ser man att den man skrev till svarade/reagerade på ett helt annat sätt än hur man hade tänkt sig att man ville ha för svar/reaktion och därav skapade misförstånd/iritation/osämja/vredsutbrott etc.

Tyvärr är det inte alltid detta möjligt.

(Väntar mig ett lugnt och sansat svar på detta om det blir det svar)


De gånger jag inte fått reaktionen jag väntat så har jag försökt förklara för att reda upp missförstånd. Bland annat skrev jag en sak till kullan som slog totalt bakut, jag försökte då förklara att det blivit missförstånd och jag talade också om att det skulle uppskattas att ni frågar vad jag menar istället för att anta det värsta. Många har accepterat min förklaring och jag tog åt mig av kritiken. Jag skriver till exempel mer utförligt nu för att minimera missförstånd.

Och innan du säger något om att du inte innefattar i det är för att du har pikat mig och andra och när vi försökt påtala för dig att det inte är roligt och du skapar bråk så har du svarat att du antingen inte bryr dig eller påstår att vi mobbar dig eller så skriver du att vi ska ta ett skämt. Eftersom du då inte tar åt dig ser jag ingen anledning till varför jag ska anpassa mig efter dig.

Jag har anpassat mig efter andra och de som inte bemöter mig med samma respekt struntar jag i. Ni får tolka det jag skriver hur ni vill då.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 12:48:59

Man frågar då man inte tror sig förstå vad personen säger.
Tolkningen är inte alltid så lätt för personer med aspergers.

Nu tänker jag inte bli arg över att du började tala om vad jag har gjort, sagt osv. Det finns ingen som helst anledning till det. Man kan inte ändra på historien men man kan försöka se till att dålig historia inte upprepas och det är allas ansvar tycker jag.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 12:51:52

Zirre skrev:Man frågar då man inte tror sig förstå vad personen säger.
Tolkningen är inte alltid så lätt för personer med aspergers.

Nu tänker jag inte bli arg över att du började tala om vad jag har gjort, sagt osv. Det finns ingen som helst anledning till det. Man kan inte ändra på historien men man kan försöka se till att dålig historia inte upprepas och det är allas ansvar tycker jag.


Ja, det var det som var min poäng. Att man frågar istället för att anta. Bra att vi är överens.

Nej, arg tycker jag verkar dumt att du ska bli, konstigt att du ens påtalar det eftersom du talat om vad andra gjort och sagt i denna och andra trådar. Om det är något du själv inte uppskattar så kanske du inte ska göra det själv?
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-01 12:55:59

Maggie89 skrev:
Zirre skrev:Man frågar då man inte tror sig förstå vad personen säger.
Tolkningen är inte alltid så lätt för personer med aspergers.

Nu tänker jag inte bli arg över att du började tala om vad jag har gjort, sagt osv. Det finns ingen som helst anledning till det. Man kan inte ändra på historien men man kan försöka se till att dålig historia inte upprepas och det är allas ansvar tycker jag.


Ja, det var det som var min poäng. Att man frågar istället för att anta. Bra att vi är överens.

Nej, arg tycker jag verkar dumt att du ska bli, konstigt att du ens påtalar det eftersom du talat om vad andra gjort och sagt i denna och andra trådar. Om det är något du själv inte uppskattar så kanske du inte ska göra det själv?


Nu provocerar du bara. Adjö jag har annat jag kan göra, som att ignorera.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav Maggie89 » 2016-11-01 12:58:44

Zirre skrev:
Maggie89 skrev:
Zirre skrev:Man frågar då man inte tror sig förstå vad personen säger.
Tolkningen är inte alltid så lätt för personer med aspergers.

Nu tänker jag inte bli arg över att du började tala om vad jag har gjort, sagt osv. Det finns ingen som helst anledning till det. Man kan inte ändra på historien men man kan försöka se till att dålig historia inte upprepas och det är allas ansvar tycker jag.


Ja, det var det som var min poäng. Att man frågar istället för att anta. Bra att vi är överens.

Nej, arg tycker jag verkar dumt att du ska bli, konstigt att du ens påtalar det eftersom du talat om vad andra gjort och sagt i denna och andra trådar. Om det är något du själv inte uppskattar så kanske du inte ska göra det själv?


Nu provocerar du bara. Adjö jag har annat jag kan göra.


Nej, jag provocerade inte alls. Tror du missförstod mig. Jag sa att vi var överens på första stycket och andra stycket förstod jag helt enkelt inte vad du menade och det var därför jag frågade dig om det.

Men vi kan låta det vara så här för vi lär inte få något nytt att säga om chatten ändå. Detta är dock ett tydligt bevis på att fler chattrum skulle lösa många problem.

Ha det så roligt.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 18:42:33

Maggie89 skrev:
TheWonderer92 skrev:
Xtrail3344 skrev:
Det är det som är grejen. Det används för att bilda provokation.


Av samtliga i chatten? Är det säkert? De kanske inte provocerade i början men började göra det för att de blev tillsagda av några som bestämt tycker att man inte använder vissa ord.



Det var mer ett sätt för vissa att slappna av, ett sätt att släppa stressen och pressen på hur vi med asperger är tvungna att bete oss ute i samhället. Chatten här är därför våran fristad där vi kan slippa NT-masken. Det blev sedan ett sätt att kommunicera med varandra och det blev en lek med ord, det pågick parallellt med de övriga diskussionerna i chatten.

Sedan började detta hånas av flera och vi var ett tag upprörda över den nedvärderingen vi fick, att bli kallad barnslig, WT och liknande är inte alltid roande. Tillslut ansåg vi att vi hade lika stor rätt att prata som alla andra. Så nu, trots att de gamla anledningarna fortfarande finns kvar, så har det även blivit en ståndpunkt. Det är nu mer ett bevis på att vi har yttrandefrihet och får skriva vad vi vill i chatten. Som du märker här så är det inte samma beteende vi har i övriga forumet som i chatten just för att vi är medvetna om att det inte lämpar sig överallt.


WORD. Mer behövs inte tilläggas.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 19:13:54

KrigarSjäl skrev:Eftersom jag inte är bra på att vara likgiltig är det bättre att lämna.


Tråkigt. Du kommer att vara mycket saknad.
Senast redigerad av snuggelhund 2016-11-01 19:28:16, redigerad totalt 1 gång.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 19:27:59

Det är jävligt synd att vi inte kan samexistera sida vid sida.
Snuskeriet, Lennartfixeringen och det mer intellektuella gardet.

Men det är som det är. Ingen vill ge med sig och alla vill ha rätt.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav Hettan » 2016-11-01 19:29:44

Maggie89 skrev:
Zirre skrev:
Maggie89 skrev:Ja, det var det som var min poäng. Att man frågar istället för att anta. Bra att vi är överens.

Nej, arg tycker jag verkar dumt att du ska bli, konstigt att du ens påtalar det eftersom du talat om vad andra gjort och sagt i denna och andra trådar. Om det är något du själv inte uppskattar så kanske du inte ska göra det själv?


Nu provocerar du bara. Adjö jag har annat jag kan göra.


Nej, jag provocerade inte alls. Tror du missförstod mig. Jag sa att vi var överens på första stycket och andra stycket förstod jag helt enkelt inte vad du menade och det var därför jag frågade dig om det.

Men vi kan låta det vara så här för vi lär inte få något nytt att säga om chatten ändå. Detta är dock ett tydligt bevis på att fler chattrum skulle lösa många problem.

Ha det så roligt.

Jag håller med dig. Fler chattrum!

snuggelhund skrev:Det är jävligt synd att vi inte kan samexistera sida vid sida.
Snuskeriet, Lennartfixeringen och det mer intellektuella gardet.

Men det är som det är. Ingen vill ge med sig och alla vill ha rätt.

Vem är du till att förutsäga framtiden? Vem är du som undrar över framtiden? Vem är du som hatar alla dessa frågor som du aldrig får ett svar på?

Kanske är det lika bra.

snuggelhund skrev:
KrigarSjäl skrev:Eftersom jag inte är bra på att vara likgiltig är det bättre att lämna.


Tråkigt. Du kommer att vara mycket saknad.

Agreed!
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 19:48:37

KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:
KrigarSjäl skrev:Trenne damer skriver oavbrutet,

Eftersom de framhärdar och det inte går att nå en kompromiss återstår att avstå chatten helt.

Synd, du är ett härligt inslag.

-Tveksamt.

Enligt säkra källor ska jag vara vidrig, patetisk, korkad och dessutom pretentiös.

Vem vet, jag kanske är ondskefull, hypokondriker och högfärdig också?


Emellanåt lite åt det pretentiösa och högfärdiga hållet ja..

Men knappast det resterande.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 19:57:20

Vill f.ö påpeka att det knappast skrivs oavbrutet om kroppsvätskor och toalettbestyr på chatten.

Långt ifrån. Det är enbart nåt som sker då och då.


Däremot råder det en väldig Lennart-fixering på chatten och har gjort så i cirka två månader.
Den kan säkert uppfattas som tjatig men är relativt oskyldig till sin natur.


Sen skrivs det även en hel del om sex med fokus på kukar. Det tar jag på mig huvudansvaret för.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav Hettan » 2016-11-01 21:11:09

snuggelhund skrev:Vill f.ö påpeka att det knappast skrivs oavbrutet om kroppsvätskor och toalettbestyr på chatten.

Långt ifrån. Det är enbart nåt som sker då och då.


Däremot råder det en väldig Lennart-fixering på chatten och har gjort så i cirka två månader.
Den kan säkert uppfattas som tjatig men är relativt oskyldig till sin natur.


Sen skrivs det även en hel del om sex med fokus på kukar. Det tar jag på mig huvudansvaret för.

Varför då? Du är ju oskyldig.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 21:20:29

Jag är villig att visa kompromissvilja så pass långt att låta bli att skriva ingående om mens, flytningar och bajs i chatten.

(Vill gärna få slut på den usla stämningen och tycker det är trist om personer håller sig borta därifrån pga de blir äcklade.)

Undantaget är om det sker i en seriös diskussion, ty sånt tycker jag faktiskt man får tåla.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-01 21:21:02

Jag kommer dock aldrig begränsa mitt skrivande gällande Lennart, sex och kukar.

Chatten måste få möjlighet att vara ett ställe där man kan finna gemenskap genom fjanteri. I synnerhet när livet är tomt och torftigt i övrigt.

Och sex har jag ett trängande behov att skriva om.

Kan inte dessa ämnen avhandlas på chatten förlorar den helt sin mening i mina ögon.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-02 0:20:04

Av allt att döma verkar det som att Lennart Bladh är på väg att ge upp:
https://plus.google.com/118345833305749 ... TdSm3vCQvL


Så det lär nog bara vara en tidsfråga innan intresset för honom dalar på chatten..


Något att trösta sig med för de som har ledsnat. Även detta har ju varit ett chattämne som orsakat tandgnissel för en del.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Chatten - gillar du den?

Inläggav triggerhappyD » 2016-11-02 0:33:08

make chatting great again! :P
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Chatten - gillar du den?

Inläggav Julianus » 2016-11-02 0:41:15

triggerhappyD skrev:make chatting great again! :P


Haha, det där var roligt :P
Julianus
 
Inlägg: 9398
Anslöt: 2013-11-03
Ort: Recóncavo Baiano

Chatten - gillar du den?

Inläggav triggerhappyD » 2016-11-02 12:22:50

Julianus skrev:
triggerhappyD skrev:make chatting great again! :P


Haha, det där var roligt :P


:)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Chatten - gillar du den?

Inläggav River » 2016-11-02 19:27:04

Chatten - gillar du den?

Nej, det er ikke noe for meg, koseprat/ :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Chatten - gillar du den?

Inläggav kiddie » 2016-11-03 10:51:16

Tycker den är som vilken annan chatt som helst. Lite jobbigt med de som är pretton och inte fattar att chatt = småprat bara.

Annars kollar jag inte in mycket. Alldeles för jobbig mjukvara som ser ut att vara från medeltiden. Får huvudvärk av den.

Fler än ett rum vore väl bra eller? Det finns ju tillräckligt med chattare för det.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Chatten - gillar du den?

Inläggav kullan » 2016-11-03 11:53:43

En fundering:

Varför kan den som inte är reggad i användargruppen "chattare" sitta och spionera på vad som skrivs på chatten. Det borde väl bara vara den som reggat sig för att chatta som ska kunna läsa chatten? Tänker jag fel?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Chatten - gillar du den?

Inläggav Zirre » 2016-11-03 16:08:31

kullan skrev:En fundering:

Varför kan den som inte är reggad i användargruppen "chattare" sitta och spionera på vad som skrivs på chatten. Det borde väl bara vara den som reggat sig för att chatta som ska kunna läsa chatten? Tänker jag fel?


Man kan spionera lika mycket även om man är med i den användargruppen, så vad blir skillnaden?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Chatten - gillar du den?

Inläggav River » 2016-11-03 18:05:45

Ja, men er ikke noe inne i slik chatting, og for resten skriver jeg på norsk, så da er jeg nok ute der.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Chatten - gillar du den?

Inläggav nescio » 2016-11-03 18:13:22

Vad är det tekniskt för skillnad på chatten och en vanlig tråd i forumet? Varför skriver folk som 10-åringar i chatten?
nescio
 
Inlägg: 3836
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in