CBD-olja - någon som testat?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

CBD-olja - någon som testat?

Inläggav Heliora » 2015-01-13 22:35:56

Jag har epilepsi som är lite svårbehandlad då jag får alltför kraftiga och ohållbara biverkningar. Nu har jag via nätet fått tips om CBD-olja som alltså kommer från cannabisplantan, men som är helt laglig i Sverige då THC-delen (dvs drogen) är alltför låg. En medicinsk cannabis alltså, helt utan drogeffekt. I vissa länder i världen håller man på att få preparatet klassat som godkänt läkemedel, men än så länge är det alltså ett naturpreparat.

När jag går in och läser om oljan så verkar den även ha bra effekt på flera andra symptom, som t ex depression, ångest, sömnstörningar, värk m.m. Man kan få bli testperson och få köpa oljan för halva priset mot att man regelbundet avger en utvärdering. Jag har fått bli en sådan testperson och skall köpa oljan.

Någon här som testat detta? Eller känner någon som testat?

http://cbdolja.com/
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

CBD-olja - någon som testat?

Inläggav Zima33 » 2015-01-14 1:50:40

Jag var in på en sida och läste lite men blev skeptisk då den sades hjälpa mot så många olika åkommor...
Zima33
 
Inlägg: 3622
Anslöt: 2011-05-09

CBD-olja - någon som testat?

Inläggav plåtmonster » 2015-01-14 2:13:13

Om oljan är ofarlig så är det väl bara att testa? på sikt är läkemedel inte heller så bra så om du hittar en naturlig lösning på ditt problem är det mycket värt.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

CBD-olja - någon som testat?

Inläggav Heliora » 2015-01-15 18:05:12

Zima33 skrev:Jag var in på en sida och läste lite men blev skeptisk då den sades hjälpa mot så många olika åkommor...


Det har sin förklaring i att kroppen redan har endocannabinoider och att CBD-olja skall förstärka dessa egna receptorer i kroppen eller vad man skall säga. Och därför skall den funka mot ganska mycket. Det är vad jag läst iallafall.

Har börjat med oljan idag.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

CBD-olja - någon som testat?

Inläggav Hettan » 2015-01-15 18:16:56

Heliora skrev:
Zima33 skrev:Jag var in på en sida och läste lite men blev skeptisk då den sades hjälpa mot så många olika åkommor...


Det har sin förklaring i att kroppen redan har endocannabinoider och att CBD-olja skall förstärka dessa egna receptorer i kroppen eller vad man skall säga. Och därför skall den funka mot ganska mycket. Det är vad jag läst iallafall.

Har börjat med oljan idag.

Håll oss uppdaterade!
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Återgå till Aspergare och vården



Logga in