Bufféer i GBG = träffar?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Bror Duktig » 2012-09-16 1:26:16

Jag älskar att äta på bufféer, och att träffas och äta buffé kan vara trevligt.

I fredags var jag på Svensk-kinesiska krogen nära Svingeln. After work (endast fredagar) kostade 49 kr för 8-rätters + sushi, 78 om man tar vin eller öl till.

Rätt lugnt ställe. 17-19 var det öppet för maten.

På fredag om knappt två veckor, ska jag på Restaurang Hmangatan och äta liknande, mezebuffé AW. Vet inte om det är lika lugnt där.

Annat alternativ är förstås lunchbufféer eller lördagsbruncher (de senare kostar oftast ca 150 kr).

Mina favoriter och sådana jag tycker är ok eller prisvärda:
- Thai Isaan på Drottninggatan
- Solrosen i Haga (välj en rätt och få god salladsbuffé till. Varmrätten får man ta av flera gånger)
- Lydias Diner
- Golden Days (beroende på dagens rätter, fredagars grillbuffé är suveränt god)
- Café 1806 vid Domkyrkan
- Amazing thai är ok och jag går GÄRNA dit på kvällsbuffé med BBQ likt Bamboo
- Bamboo
- OBS Bäckebols grillbuffé på helger
- Mr. Johansson vid Stigs center
- Global (vid Elgiganten på Backaplan)

Har en rad jag vill testa:
- Ton Cha Bub nära Backaplan
- Ett thaiställe vid Stigs center
- Axel Thai
- Kosmos vid kaserntorget (en rätt + salladsbuffé) ska dit med mamma på onsdag och kolla (= vräka i mig).
- Govinda har jag inte besökt på länge, är lite nyfiken även om jag tror att det inte är underbart
- Tablå på världsmuseet har jag hört lite om.
- m.fl. (har en önskelista på mitt konto på restaurangkartan).

Vad sägs? Vore även trevligt att kombinera AW med pubrundor eller liknande. Helst ställen med bra happy hour för fattiglappar som Bror Duktig (så skriver man när man inte orkar ta reda på om jag ska använda mig eller jag).

Vi borde göra något ät-aktigt till en vana, inte bara idéer. Man kan ju bestämma nya ställen och tider från gång till annan.

Mitt högst preliminära förslag är (jag har fått förhinder för många saker det senaste, så jag vågar inte lova något):
Godtagbar 8-rätters kinabuffé inklusive sushi (3-4 sorter) och RÄKCHIPS :D för 49 kr (78 med alkohol) på Ranängsgatan vid Svingeln den 5 oktober. Man ses där 17, och sitter till 20 eller så länge man vill. Alternativt ses tidigare och har detta som slutmål på en promenad eller spårvagnsrunda eller whatever.

Finns ännu billigare ställen (typ gratis buffé om man köper en öl) men har hört att det är otroligt med folk på sådana ställen.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Xzirie » 2012-09-16 11:16:26

Det här tycker jag låter som en lysande idé! I synnerhet after work så man slipper gå upp i ottan. Lunch och brunch är det mindre sannolikt att jag är intresserad av, hehe.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav slackern » 2012-09-16 11:20:03

Xzirie skrev:Det här tycker jag låter som en lysande idé! I synnerhet after work så man slipper gå upp i ottan. Lunch och brunch är det mindre sannolikt att jag är intresserad av, hehe.


Vilken tid på dygnet brukar fröken gå upp egentligen?
slackern
 
Inlägg: 43761
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav HGJ » 2012-09-16 11:49:53

Bror Duktig skrev:Helst ställen med bra happy hour för fattiglappar som Bror Duktig (så skriver man när man inte orkar ta reda på om jag ska använda mig eller jag).

http://www.aspergerforum.se/post395646.html#p395646
http://www.aspergerforum.se/post395689.html#p395689
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5321
Anslöt: 2007-06-02

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Svarta » 2012-09-16 13:57:09

Låter inte helt fel. Jag är på (om jag vågar! Får peppa mig själv lite).
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Bror Duktig » 2012-09-16 14:08:36

HGJ skrev:
Bror Duktig skrev:Helst ställen med bra happy hour för fattiglappar som Bror Duktig (så skriver man när man inte orkar ta reda på om jag ska använda mig eller jag).

http://www.aspergerforum.se/post395646.html#p395646
http://www.aspergerforum.se/post395689.html#p395689

Tänkte att det handlade om just det, men var för trött :-)018 Tack :-)Happy
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Bror Duktig » 2012-09-16 14:29:51

Ska vi bara bestämma dag och tid, och så får folk anmäla sig? Det räcker att vi är två för min del, när det gäller sådant här. Träffas man på folktomma platser, så kanske det är roligare med fler.

Och som sagt, jag har lite svårt att träffas om det bara är en man eller två som kommer, eftersom jag vill göra mot andra så som jag vill att de ska göra mot mig. Och jag vill inte att min man går på restaurang med en annan kvinna.

Om någon inte kan, men vill, så sätter vi upp fler tider och förslag. Vissa kanske vill ha dyrare, mer folk, mindre folk, olika typer av mat. Så det är bara att hitta på :)

Jag tycker att vi skapar nya trådar för varje träff. Jag ska kolla lite mer bara, sedan sätter jag upp det jag föreslog ovan om Svensk-kinesiska krogen, i en egen tråd. Jag har köpt Groupon-deals för lördagsbrunchbuffé (på Vivaldi på Berzeliigatan), som måste utnyttjas snart (två gånger), och då orkar jag inte bufféa kvällen före, och så kommer CiPs nästa fredags-AW mitt i, så tidigast kan jag det jag föreslog.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav skogshuggarn » 2012-09-16 16:01:20

Jag kommer gärna den 5 oktober. Finns det vegetarisk mat där?
skogshuggarn
Inaktiv
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2012-09-16

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav lasseivägen » 2012-09-16 23:08:21

Kanske vågar dyka upp om jag inte får underkännt på aortskacaningen på Kungälvs sjukhus 4/10, och om jag lyckas samla mod.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Sv: Re: Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Bror Duktig » 2012-09-17 0:45:13

skogshuggarn skrev:Jag kommer gärna den 5 oktober. Finns det vegetarisk mat där?

Bara en rätt som var menlös: bambuskott och inget annat i rätten (gott men mer som tillbehör).

Dock fanns nog sushi med avocado, samt vegetariska sådana där små vårrullar. Och just ja, ris såklart, och malplacerade stekta potatishalvor (Svensk-kinesiska ^_^).

Men jag såg ingen ren BRA grönsaksrätt. En som var med hade sett det förra gången, så de kanske har olika rätter olika gånger.

Edit: misosoppa fanns också.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Xzirie » 2012-09-17 18:32:21

Bror Duktig skrev:Och som sagt, jag har lite svårt att träffas om det bara är en man eller två som kommer, eftersom jag vill göra mot andra så som jag vill att de ska göra mot mig. Och jag vill inte att min man går på restaurang med en annan kvinna.


Jag kommer säkert så det är nog ingen risk.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Jesters Tear » 2012-09-17 22:07:12

Jag kan också tänka mig att komma!
Jesters Tear
Inaktiv
 
Inlägg: 633
Anslöt: 2011-04-26

Bufféer i GBG = träffar?

Inläggav Bror Duktig » 2012-09-23 9:50:39

Gjorde en tråd: svensk-kinesiska-krogen-5-10-2012-t29043.html Vi behöver bara ta reda på om vi vill vara där på kvällen eller på lunch (direkt efter värsta rusningen då såklart).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Träffar



Logga in