Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Borde Sverige tillåta proffsboxning?

Ja
21
49%
Nej
17
40%
Vet ej/Har ingen åsikt
5
12%
 
Antal röster : 43

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 21:12:40

ja..

så länge man inte skadar eller tvingar sig på andra så så borde staten hålla sina moral tassar borta, och speciellt sina regleringar och förbud.

annars blir det som med proffsboxning och mycket annat. folk som inte är insatta, fattar beslut om saker dom inte förstår sig på, följden blir inkränkt frihet, så som vi ser idag.

edit: 46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Mountain_lion » 2015-09-21 21:37:38

Jo, låt dem slå sönder varandras hjärnor.
Mitt enda krav är att de ska betala dyra privata sjuk- och skadeförsäkringar. för jag vill inte att mina skattepengar ska gå till deras sjukvård.
Framåt för mer gladiatorspel :-)104 :-)219
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 21:45:40

Mountain_lion skrev:Jo, låt dem slå sönder varandras hjärnor.
Mitt enda krav är att de ska betala dyra privata sjuk- och skadeförsäkringar. för jag vill inte att mina skattepengar ska gå till deras sjukvård.
Framåt för mer gladiatorspel :-)104 :-)219


skulle det här gälla alla idrotts relaterade skador eller har du nått emot just kampsporter?
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Kahlokatt » 2015-09-21 22:10:32

Puzzle skrev:Ja jag måste ju erkänna att jag inte har röstat än, har lite svårt att bestämma mig. På ett sätt kan jag tycka att folk får göra som dom vill och det finns många andra sporter där skaderisken är hög man samtidigt så siktas det ju direkt mot skallen i boxning. Om jag inte tänker helt galet nu så är det väl två stycken som dött det senaste halvåret? :-)063

"Legitimera våld"-argumentet förstår jag mig inte riktigt på, det uppmuntras ju inte direkt att spöa ner folk på stan utan det är ju under kontrollerande former på samma sätt som kampsporter och liknande.


Tycker väl ungefär som du.
Är egentligen inte så insatt, men det är skillnad på boxning och våld. Boxning är inte våld. Boxning har regler. Tycker själv att MMA är mycket värre, det är bara "fläska på". Och MMA är ju tillåtet.
Risken är stor att folk ordnar illegala matcher under icke kontrollerade former.
Samtidigt är det ju sant att boxning kan leda till svåra skador och t.o.m. döden. Så jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav jesusiscool » 2015-09-21 22:11:26

rugby är ju fasen farligare än boxning!
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Fenren » 2015-09-21 22:14:42

Man borde förbjuda all sport.

Träna folk i att hata och ensidigt bry sig om att vinna till vilket pris som helst... Det gynnar inte samhället...

Samhället borde hylla de som gör lagom, inte de som offrar allt och alla för något meningslöst tjafs.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 22:25:18

Kahlokatt skrev:
Puzzle skrev:Ja jag måste ju erkänna att jag inte har röstat än, har lite svårt att bestämma mig. På ett sätt kan jag tycka att folk får göra som dom vill och det finns många andra sporter där skaderisken är hög man samtidigt så siktas det ju direkt mot skallen i boxning. Om jag inte tänker helt galet nu så är det väl två stycken som dött det senaste halvåret? :-)063

"Legitimera våld"-argumentet förstår jag mig inte riktigt på, det uppmuntras ju inte direkt att spöa ner folk på stan utan det är ju under kontrollerande former på samma sätt som kampsporter och liknande.


Tycker väl ungefär som du.
Är egentligen inte så insatt, men det är skillnad på boxning och våld. Boxning är inte våld. Boxning har regler. Tycker själv att MMA är mycket värre, det är bara "fläska på". Och MMA är ju tillåtet.
Risken är stor att folk ordnar illegala matcher under icke kontrollerade former.
Samtidigt är det ju sant att boxning kan leda till svåra skador och t.o.m. döden. Så jag vet inte riktigt vad jag tycker.


MMA har också regler, domare, läkare osv.
och vad jag hört så är det tex mer skallskador och hjärnskakningar i boxning än i MMA.

edit: hur som så är det ingen anledning att förbjuda något bara för att det finns vissa risker med det.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-09-21 22:29:16

triggerhappyD skrev:MMA har också regler, domare, läkare osv.
och vad jag hört så är det tex mer skallskador och hjärnskakningar i boxning än i MMA.

Mjo, som jag skrev, boxning siktar ju på skallen medans MMA och såvitt jag vet de flesta andra kampsporter snarare resulterar i brutna ben och liknande skador.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 22:37:24

Puzzle skrev:
triggerhappyD skrev:MMA har också regler, domare, läkare osv.
och vad jag hört så är det tex mer skallskador och hjärnskakningar i boxning än i MMA.

Mjo, som jag skrev, boxning siktar ju på skallen medans MMA och såvitt jag vet de flesta andra kampsporter snarare resulterar i brutna ben och liknande skador.


Ah okey :) Misstolkade kanske din kommentar som partiskt inställd med syftet att demonisera MMA ^^

edit: eller vänta nu blev det fel, jag var menad att kommentera kahlokatts kommentar, inte din. snurrigt värre :)
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-09-21 22:40:00

Puzzle skrev:
triggerhappyD skrev:MMA har också regler, domare, läkare osv.
och vad jag hört så är det tex mer skallskador och hjärnskakningar i boxning än i MMA.

Mjo, som jag skrev, boxning siktar ju på skallen medans MMA och såvitt jag vet de flesta andra kampsporter snarare resulterar i brutna ben och liknande skador.


I thaiboxning får dom knä och använda armbågarna. :shock: Måste göra ont som fan att bli knäad i ansiktet.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-09-21 22:50:02

triggerhappyD skrev:Ah okey :) Misstolkade kanske din kommentar som partiskt inställd med syftet att demonisera MMA ^^

edit: eller vänta nu blev det fel, jag var menad att kommentera kahlokatts kommentar, inte din. snurrigt värre :)

Lätt hänt, jag hoppade ju som in mitt i samtalet. :P

slackern skrev:I thaiboxning får dom knä och använda armbågarna. :shock: Måste göra ont som fan att bli knäad i ansiktet.

Mja.. Fast man får ju inte greppa motståndaren tror jag väl så att knäa någon i ansiktet är nog svårt. Möjligtvis en spark eller två men det överlever man väl.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-09-21 22:58:20

Puzzle skrev:
slackern skrev:I thaiboxning får dom knä och använda armbågarna. :shock: Måste göra ont som fan att bli knäad i ansiktet.

Mja.. Fast man får ju inte greppa motståndaren tror jag väl så att knäa någon i ansiktet är nog svårt. Möjligtvis en spark eller två men det överlever man väl.. :wink:


Det har du i och för sig rätt i, men en armbåge på snoken lär nog kännas rätt mycket det också. ;)
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-09-21 23:03:26

slackern skrev:
Puzzle skrev:
slackern skrev:I thaiboxning får dom knä och använda armbågarna. :shock: Måste göra ont som fan att bli knäad i ansiktet.

Mja.. Fast man får ju inte greppa motståndaren tror jag väl så att knäa någon i ansiktet är nog svårt. Möjligtvis en spark eller två men det överlever man väl.. :wink:


Det har du i och för sig rätt i, men en armbåge på snoken lär nog kännas rätt mycket det också. ;)

Hehe, inget jag kan uttala mig om men det gör det säkert.. :P Men man kan kanske ha skydd i sporten eller regler var man får och inte får slå? Fast jag vet faktiskt inte, ingen sport jag håller någon koll på.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-09-21 23:06:29

Puzzle skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:

Mja.. Fast man får ju inte greppa motståndaren tror jag väl så att knäa någon i ansiktet är nog svårt. Möjligtvis en spark eller två men det överlever man väl.. :wink:


Det har du i och för sig rätt i, men en armbåge på snoken lär nog kännas rätt mycket det också. ;)

Hehe, inget jag kan uttala mig om men det gör det säkert.. :P Men man kan kanske ha skydd i sporten eller regler var man får och inte får slå? Fast jag vet faktiskt inte, ingen sport jag håller någon koll på.


Jo jag är övertygad om att dom har regler. Jag vet inte vad den värsta utav dom där sporterna heter men där finns det regler att dom inte får peta ut ögonen på folk och strypa dom annars tror jag att rätt mycket är tillåtet. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav DIProgan » 2015-09-21 23:06:59

triggerhappyD skrev:46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-09-21 23:11:39

DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?


Det här är helt sjukt jag har fått för mig att du var anarkist.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Huggorm » 2015-09-21 23:35:45

Folk får väl börja med brottning istället så kan de åtminstone kramas lite
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav DIProgan » 2015-09-21 23:40:05

slackern skrev:
DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?


Det här är helt sjukt jag har fått för mig att du var anarkist.
Var mycket mer åt det håller som yngre så det är inte helt off men vi klarar ju inte av att förvalta vad vi har tyvärr.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-22 0:55:10

DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?


Jag förstår inte vad du menar med den kommentaren
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav kvicksilver » 2015-09-22 8:49:46

Ja - det är vuxna, samtyckande individer som gör det helt reglerat. En proffsboxningsmatch påminner i sitt utförande mer om våldsamma filmer än ett slagsmål.

Dessutom, som i många andra fall tror jag att ett förbud snarare ökar incitamenten till en svart marknad, eller missade inkomster och arbetstillfällen som när matcher gått utomlands. Det är en lag utan några offer - jag tycker inte att det är statens uppgift att reglera skildringar som ingen skadas utav - det är direkt ofrihetligt.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav DIProgan » 2015-09-22 14:59:12

triggerhappyD skrev:
DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:46% känner sig kloka nog att tvångs förmynda över andra. skrämmande.
Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?


Jag förstår inte vad du menar med den kommentaren
Anarki är motsatsen till förmyndarskap och den globala uppvärmningen ett exempel på hur inte ens våran nivå av självbestämmande faller väl ut.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Moggy » 2015-09-22 15:02:43

DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:
DIProgan skrev: Du tror på anarki mycket? Verkar det gå bra med den globala uppvärmningen just nu?


Jag förstår inte vad du menar med den kommentaren
Anarki är motsatsen till förmyndarskap och den globala uppvärmningen ett exempel på hur inte ens våran nivå av självbestämmande faller väl ut.



Vilken global uppvärmning? Tänker du på koldioxidbluffen?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-09-22 15:07:12

Moggy skrev:
DIProgan skrev:
triggerhappyD skrev:
Jag förstår inte vad du menar med den kommentaren
Anarki är motsatsen till förmyndarskap och den globala uppvärmningen ett exempel på hur inte ens våran nivå av självbestämmande faller väl ut.



Vilken global uppvärmning? Tänker du på koldioxidbluffen?


Är det inte bevisat att havsnivåerna stiger pga klimatförändringar?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Borde Sverige tillåta proffsboxning? (Omröstning)

Inläggav Moggy » 2015-09-22 15:13:57

slackern skrev:
Moggy skrev:

Vilken global uppvärmning? Tänker du på koldioxidbluffen?


Är det inte bevisat att havsnivåerna stiger pga klimatförändringar?



Nä. Det har alltid förekommit översvämningar i vissa delar av världen, det är inte fler nu för tiden. Isen kring nordpolen är större än nånsin trots falska bilder på att all is skulle vara borta och att isbjörnarna har plumsat ned i vattnet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Intressanta intressen



Logga in