Boendestöd

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Boendestödjare

Inläggav minni » 2015-01-15 12:59:58

kiddie skrev:Jag tror det var att både jag och andra klagade till gruppchefen. De blev mer och mer noga med vem de anställde så att det blev bättre folk som inte hittade på egna regler för stunden. Sedan så fick vår gemensamma klagan också till följd att målet för boendestödet ändrades. Att det gick från att de skulle "inspirera" oss till handling (dvs inte göra något själva utan stå och glo på oss), till att vi skulle samarbeta i uppgifterna. Målet ändrades också till att det skulle passa oss som individer. De som "blir bättre" får naturligtvis bli det, men det primära målet blev att vi skulle ha ett mer fungerande liv, även om det medför att stödet inte trappas ut.

Välformulerat gnäll kan löna sig.


Ok! Jag ska helt klart testa detta då, skönt att höra att det kan löna sig.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Boendestödjare

Inläggav matterik » 2015-01-15 13:49:51

Jag har boendestöd efter att jag hamnade på Säter i november. Jag var på Säter i 10 dagar och där gjorde man en vårdplan och en biståndshandläggare från kommunen var där som handlägger SOL alltså inte LSS och jag fick boendestöd 30 minuter per dag för att jag är ensam och så. Det var ett bra beslut. Har gjort att jag mår bättre.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Boendestödjare

Inläggav Alien » 2015-02-26 14:29:33

Se även denna tråd om erfarenheter av boendestödjare: boendestod-omrostning-t6665.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Boende stöds fnaste journalen, är påhittad., tvätt är 2 mån

Inläggav Soluppgång » 2017-08-27 8:04:35

Jag fick ett jätte bra tips att man ska kunna se boände stöds journaler.

Allt låter skitbra och inte något är en påtänkt. Jag fattar varför jag fått avslag för mer tid.
Det står inte ens att jag mår dåligt för psykvården felbehandlar mig. Jag mår fint och ser positivt på framtiden..

Jag har tydligen varit med i april på planer.
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Boendestöd?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-27 8:51:37

Har problem med plattan och försöker skriva.


Min boende stöd för journal om mig. Det är så fel men otroligt bra reklam text.
Mitt liv finns inte med. Det står istället att jag mår bra och har börjat röra mig.
Det är så sjukt så fruktansvärt hemskt att man blir en ekonomisk arbetsgivare åt kommunen. Jag har sökt flera gånger om ökning. För jag har ingen samtalsterapi. Förut var det 10-14.

Det står inte att jag kämpar mot psyket att det ska funka. Jag får inte min journal. Jag vill veta vad dom skriver. Jag vill veta så jag kan få rätt vård av andra.

Jag orkar inte.

Jag blir inlåst om jag påpekar att både vård och nu min första hjälpen skriver sagor så andra nya aspbergers kommer och tror att de äntligen har fått någon som hjälper.

Vem kommer ta mig på allvar? Jag vägrar att skära sönder mina ben igen...Men det hjälpte då på ett sätt man det blir så fel bara....

Funderar på lägga in några hemska bilder från mitt missöden. Det måste väl finnas någon typ av anmäla så jag får mer hjälp. Det stod att de är nöjda med resultatet och jag kan få indraget när de vill.
Ska kolla vilka regler som finns. Jag önskar att alla som får sin trygga hem från dom är blåsta. Sen att komunen blir blåst och det är våra skattepengar.

Kan vården på psyket läsa lls journalen.

Det kanske därför jag aldrig blir trovärdig...

Vad ska jag göra.?har sån fruktansvärd lust och ringa henne och förklara att jag har ett akut läge.
Min journal är påhittad och jag får lägga halva livet på att få in mitt liv...

Skulle va riktigt kul om hon berättar om mina rättigheter och det är så kränkande att det skadar mitt psykiska hälsa osv..

Får avsluta med något att hon har missförstått mig. Jag ringer ju henne för det är hennes små glada berättelse om hur deras boende stöd hjälper och ger mig en trygghet..


Sen vet jag inte vart man skicka in den. Blåsningen..... Jag menar att aspbergers blev blåst.
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Boendestöd?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-27 15:59:56

Imorgon ska jag till sos och söka ssl. De hade tagit bort min as adhd diagnos och satt in... sol 4.
Och jag mår så bra och boendestöd har fungerat...

Jag har inte skrivit på och varit med och planerat sånt. Jag har fortfarnade inte fått hjälp att lura mig själv och börjat duscha. Borde inte vara några problem. Hon kommer ju självklart att säga att det är jag som måste ha missuppfattat något.

Det är nog hon som inte har fatta att jag grät över en timme och försöker förklara att jag måste få hjälp med läkaren och veta vad som finns i journalen..

Jag kan inga ord för hur det känns.

Sen har de gjort massor av fel. Jag var 3 dagar ifrån vräkning för jag bollar med pengar. Jag vet inte hur en budget ser ut...

Undrar bara om det är någon som bor i Stockholm...Måste varna..

Jag tror det kommer bli bra vecka...


Jag kan inte vara snäll tillbaka. Jag skickade en snäll sms till han som jobbar hos mig. Jag skrev att det är akut..

Han måste åka nu till akuten och bli sjukskriven. För han har inget jobb snart. Det är för hela avdelningen ska stänga. Jag borde ha bytt bolag länge sedan, det är två tomtar som redan har gått..

Och de jobbar kvar....stackars de som får en upplevelse som denna vecka..
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Boendestöd?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-29 20:19:55

Äntligen..
Jag har behandlats som utvecklingsstörd och ...allt

Idag fatta min boendestöd att hon och hennes firma är uppsagd..

Detta funkade inte..

Personalen som är här uppsagd

Larm brev till 10 olika kommuner och landsting och organisationer som jobbar för oss as. De larma min handläggare. Tydligen så tror dom att jag mår bra som dagbok och jornal.

112 personer som har kollat upp och jag fått speciell nummer som jag ska använda. De inser risk för felbehandlig för sagor i boendestöd och vårdens massa fel som jag också måste ändra. Någon form av olycka så kan man vakna inlåst.

Sms som utförligt förklarar till min chef boende stöd varför de får sparken.

Sms. Nästa gång jag får kontakt av eran firma måste jag kontakta polisen för att jag orkar inte bli utsatt för mer stress


Jag kan väl inte vara mer tydlig att jag inte vill att dom ska ta hand om mig... hur säger man upp boendestöd?

Detta fungerar mycket bra..

Sms att hon har sin sista uppgift att se till att handläggare ringer mig som halv stan har ordnat men inte hänt.

Så jag sa en dag och sen får jag väl posta ljud och bild över hela landstinget och undra hur jag får upp det i min fina journal. Ljudet är över 1tim av grått och förklaringar av hela mitt liv som inte funkar. Vården som kört över. Allt..2mån sedan...

Äntligen..

Skulle verkligen behöva veta om andra har haft svårt att byta som man själv vill och allt...

Nu har jag upplevt hur det känns att vara utveckling störd

Ska posta mina betyg till sos så det inte upprepas

Jag har haft alla rätt på nationell prov. Matte.

Jag har bara svenska och engelska som beror på dyslexi.

MVG i resten av listan.



Snälla. Har andra upplevt att det är svårt att säga upp och byta...
Det måste vara så. De är ju deras jobb och villa som ligger på spel när det gått så illa som för mig..


Gillar detta forum...
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Boendestöd?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-30 13:42:54

Något kull om boendestöd...

Min boändestöd ringde och visste inte om att det fanns någon dagbok och journal som skrev vad vi gör varje vecka.....

Så, det finns företag som kan....

Dags att byta företag.... :arrow: :twisted: :arrow:
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in