Bloggtips/Intressanta bloggar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bloggtips/Intressanta bloggar

Inläggav Lakrits » 2008-10-31 0:25:47

Jag tänkte att den här tråden skulle innehålla era tips om bra bloggar. Det kan vara bloggar om AS, autism, vetenskap eller vad ni tycker vore intressant för andra att läsa. För att kickstarta tråden kommer här en lista på de vetenskapsbloggar (på svenska och engelska) som jag tycker är extra läsvärda. Listan är lång, men det borde finnas något för alla här (hoppas jag).

Aardvarchaeology
Dr Martin Rundkvist is a Swedish archaeologist, journal editor, public speaker, skeptic, atheist, lefty liberal, bookworm, and father of two. This is the world's #1 archaeology blog according to Technorati.

Ekonomistas
Ekonomistas består av sex forskare i nationalekonomi som brinner för saklig samhällsdebatt och nationalekonomisk forskning. Ekonomistas har ingen gemensam politisk uppfattning och varje medlem står enskilt för sina inlägg. De åsikter vi för fram sammanfaller inte nödvändigtvis med de organisationer vi tillhör.

En forskares betraktelser
Skriver om bl.a. neuropsykiatri och genetik.

Evolgen
We talk about molecular population and evolutionary GENETICS and GENOMICS. You know, the caliper measurement of a gene's evolvability in moles.

Evolving Thoughts
John Wilkins is an eternal student, who thinks philosophy of biology is at least as interesting as politics or sport and twice as important. He has a PhD from the University of Melbourne and a position as a Sessional Lecturer at the University of Queensland, in Australia. After a varied career, involving factories, gardening, civil service, publishing, graphics, public relations but not, unfortunately for the CV, driving a truck, John finally completed his thesis on species concepts in 2004, which he has worked into two books.

Forskarbloggen vid Sveriges lantbruksuniversitet (SLU)
Sveriges lantbruksuniversitet, SLU, utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna. Det handlar om ämnesområden som befinner sig mitt i samhällsdebatten, och förekommer ofta i media.

Inom SLU uppmuntras en öppen debatt. I denna blogg kan SLU:s forskare utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt ge sina egna, personliga debattinlägg och kommentarer.

Forskningspolitik
Ulf Sandström om just forskningspolitik.

Green Gabbro
Maria Brumm has a Master's degree... in Science! She wrote her thesis on ground water in tectonically active settings, and is currently looking for work in the Seattle area. She has previous professional experience in hydrogeology and knows how to rock a GIS analysis.

Lunkens blogg
M/34, ateist, miljömedveten humanist, doktor i biologi, delägare i vindkraftverk, åker cykel och elmoppe, har etanolkonverterat min gamla Volvo, sjunger & spelar musik, gillar kretsloppstänk och smarta energilösningar samt brygger öl... Gott öl! Jag har även råd att spara pengar genom att välja gröna lösningar!

Medvetenskap
En blogg med inlägg som relaterar till vetenskap och ovetenskap. Kritisk granskare av bl.a. medicinsk (o)vetenskap.

Neural Gourmet
En s.k. bloggkarneval (samlingshemsida) för bloggar om medicin och naturvetenskap.

Not Exactly Rocket Science
Ed lives in London and works at Cancer Research UK. This blog is his attempt to make science interesting to everyone by beating jargon, confusion and elitism with the stick of good writing. Almost all posts will be proper articles that discuss peer-reviewed research, written from the original papers. Ed is an award-winning science writer and has freelanced for Nature, New Scientist and the Economist. He finds writing about himself in the third person strange and unsettling.

Pharyngula
PZ Myers is a biologist and associate professor at the University of Minnesota, Morris. "Pharyngula" is a term coined by William Ballard to describe a particular stage in the development of the vertebrate embryo. Biologi och ateism, bland mycket annat.

Skor längtar ut
Min vän Harald Cederlunds mycket läsvärda blogg:

Harald: Relativt liten på jorden men med stora mustascher för att kompensera... dessutom: biolog(→), forskare(→), poet(↓), filmare(↓), filosof(→), fiskare(→), fotograf(→), fjällvandrare(→) m.m. i varierande grad av aktivitet och professionalism. För närvarande arbetar jag halvtid som forskare och halvtid som koordinator för BioCentrum vid SLU i Uppsala. De åsikter jag förmedlar på den här bloggen är mina personliga. Emellanåt skriver jag också inlägg på SLU:s forskarblogg.

Stranger Fruit
John M. Lynch is an Honors Faculty Fellow at Barrett the Honors College at Arizona State University. He's also affiliated with ASU's Center for Biology & Society. When he's not an historian of anti-evolutionism, he's an evolutionary morphologist. Much to his surprise, in 2007 he was named the Arizona Professor of the Year. No doubt his students were surprised as well.

The Evolving Ape
Geoffrey Goines is a Swedish, Nature conservation freak, Passionate about Africa, Loving Peace, Politically neutral.

Ting och Tankar
Åsa M. Larsson: Doktorand i arkeologi vid Uppsala universitet, har läst arkeologi, kulturantropologi, osteologi (benlära) och religionshistoria, samt fler småkurser än jag vill erkänna. CSN äger min själ tills jag dör. Har grävt i lera och träskmark, från Skåne till Dalälven, sabeltandade tigrar i Georgien och medeltida gravar i Prag.

Under lagerbladet
Om vetenskap, forskning och högre utbildning, sett ur fyra unga forskares perspektiv.

Vår ambition är att, i sann bloggaranda, berätta om, kommentera och reflektera över vetenskap och forskning i ett större perspektiv. Vi ogillar pseudovetenskap och ovetenskaplighet, men tycker desto mer om ett öppet samtal och en saklig diskussion.

Vetenskapsnytt
Aktuella vetenskapsnyheter på svenska.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Charley? » 2008-10-31 12:43:27

Blondinbellas Blogg
Är ÄNTLIGEN uppe igen! Med en ny, ännu fulare design och hela kitet! Läs allt om hur det är att nyss ha fyllt arton, ha en äldre pojkvän med muskler, ha eget företag, vilja bli försvarsadvokat och jobba specifikt med kvinnofridsbrott (för att hon blivit utsatt för ett "övergrepp" och vill hjälpa andra tjejer i samma situation. Hon verkar dock inte ha förstått att som försvarsadvokat försvarar hon förövarna, och ingen verkar vilja påpeka det för henne), etc, etc.

Storstadspojken
Här kan du läsa allt om hur det är att ha flyttat från Norrland till Stockholm, hur kul det är att träna och äta så mycket pizza att man nästan spry, hur jobbigt det är att plugga juridik, hur små datorer kan vara, och - viktigast av allt - hur det är att vara Blondinbellas pojkvän.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-10-31 12:51:30

Charley? skrev:"Blondinbella"...bla, bla, bla


Förstår inte den där genren. Är det någon som kan förklara tjusningen i det? :?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Bror Duktig » 2008-10-31 13:36:24

Charley? skrev:(för att hon blivit utsatt för ett "övergrepp" och vill hjälpa andra tjejer i samma situation. Hon verkar dock inte ha förstått att som försvarsadvokat försvarar hon förövarna, och ingen verkar vilja påpeka det för henne)

:lol:
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2008-10-31 15:02:16

Märkligt, jag efterlyste en sån här tråd, indirekt, häromdagen..
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Lakrits » 2008-10-31 15:07:14

alfapetsmamma skrev:Märkligt, jag efterlyste en sån här tråd, indirekt, häromdagen..

Jag lovar att sluta läsa dina tankar senast måndag ;)
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Nilale » 2008-10-31 16:39:51

Min favoritblogg som jag kollar dagligen:
http://oohsome.blogspot.com/
Uppdateras ganska ofta, typ varannan dag. Inriktad på konsthantverk och mode. Inte den typiska modebloggen med kläder från H&M och ASOS utan lite mer udda saker, och ofta handgjorda.

Samma typ av blogg som ovan, men inte riktigt lika bra:
http://smallwhitepebble.blogspot.com/

Blogg om friformsvirkning:
http://stringamajig.blogspot.com/

Och så klart om någon mot förmodan skulle missat:
http://www.tjuvlyssnat.se/
http://tjuvtittat.se/
Namnen talar för sig själva.

Kanske länkar till någon av mina egna bloggar så småningom, men jag är inte så aktiv.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Inläggav alfapetsmamma » 2008-10-31 23:10:42

Nilale skrev:Min favoritblogg som jag kollar dagligen:
http://oohsome.blogspot.com/
Uppdateras ganska ofta, typ varannan dag. Inriktad på konsthantverk och mode. Inte den typiska modebloggen med kläder från H&M och ASOS utan lite mer udda saker, och ofta handgjorda.


Tack för tipset, såg intressant ut!

Du som gillar mode, vet du att en som beställt och köpt min pärlmuff, hon är fotomodell visade det sig! Blev så glad, för hon måste ju se smycken i parti och minut liksom! :)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav alfapetsmamma » 2008-10-31 23:21:05

Bloggar läser jag mest privata, alltså kompisar/bekanta. De länkar jag inte till här.

Har jag läsork vilket fluktuerar på det mest skrämmande sätt så läser jag ofta Sara Lövestam, men inte så ofta som när hon kallade sig Bruden och var hemlig. Hon gick ut med sitt namn efter att ha börjat skriva för QX, efter att ha blivit headhuntad dit. Mest uppskattar jag hennes lingvistiska nörderier. Det queeriga kan jag ha och mista.

www.saralovestam.se

På lingvistik-temat läser jag också Lottens blogg. Hennes julkalender spelade stor roll i mitt liv i julas. Hon skrev en text så skulle man gissa vem hon skrev pastisch på, och det var fantastiskt lärda kommentarer sida upp och sida ner på kommentarssidan. Enormt roligt!Rekommenderas varmt om hon nu har den i jul igen, vilket jag antar att hon har. Hon skriver i Språktidningen också.

www.lotten.se

En rolig grej med båda dessa damer är att de är så otroligt nördiga när det kommer till språk, men är också en massa annat, som mohikanprydda eller sporttokiga. Det är bra, enligt mig, fast jag själv är totalt ointresserad av butchighet och eller sportreferat.

Förövrigt är jag inne och glor på diverse forum, enligt specialintresset för dagen/veckan/månaden/terminen.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Parvlon » 2008-10-31 23:31:02

SCIENTOLOGERNAS INTRESSE FÖR PSYKIATRI

blogg
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Nilale » 2008-11-01 0:23:37

alfapetsmamma skrev:Du som gillar mode, vet du att en som beställt och köpt min pärlmuff, hon är fotomodell visade det sig! Blev så glad, för hon måste ju se smycken i parti och minut liksom! :)


Vad kul! Grattis. :D
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Inläggav rdos » 2008-11-01 13:35:38

Parvlon skrev:SCIENTOLOGERNAS INTRESSE FÖR PSYKIATRI

blogg


OK, så Hubbard var schizofren. Det förklarar ju Scientologins intresse för psykiatrin. Ett intresse som dessvärre är kontraproduktivt, inte för att psykiatrin har rätt och Scientologin fel, utan för att Scientologin har så dåligt rykte.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav KrigarSjäl » 2008-11-02 5:59:48

http://kulturarbete.blogspot.com/

Ett litet utdrag:

Det är en påfallande osminkad skildring av ett sexköp – något som nuförtiden betraktas som nåt väldigt fult. Men denna frejdiga historia om hur matrosen botar sitt trängande tömningsbehov till det facila priset av ca 150 SEK och, gissningsvis, sårbölder på penis, sjungs varje år på Allsång på Skansen.

Trettitusen barn, pensionärer och utvecklingsstörda tar alltså i för kung och fosterland, armkrokande, glädjegungande, i en festlig tonsättning av Lilja 4-ever. Eventuellt kan man av detta dra slutsatsen att barn, pensionärer och utvecklingsstörda, samt redaktionen för Allsång på Skansen, betraktar köp av andra människors slidor som nåt glatt och trevligt. Alternativt är dom bara dumma i huvet.

Samma visa diktad idag hade rimligen låtit:

Ritva från Litauen
hon har inga tänder kvar
Sitter i miljonprogram
såld av mor och far
- Hej du stora svenska karln
som har hus och fru och barn
men också klåda i din pung
Sjung av hjärtat sjung!

Evert Taube hade inte bara en synnerligen skev verklighetsuppfattning. Han hade också en son som han – och betänk nu att han alltså var nationalskald – valde att kalla Sven-Bertil. Sven-Bertil Taube föddes 1934 och blev sedermera skådespelare och sångare, men mer än något annat Charmör och Gentleman. Han är den som gett sidenscarfen ett ansikte, och den ende nu levande människa som använder begreppet "aftonklocka" om det armbandsur han byter till klockan 18.

Som deltagare i teveprogrammet ”Stjärnorna på slottet” 2006 blev Sven-Bertil tillfrågad om han trodde att namnet Taube öppnat några dörrar för honom i livet. Till dom deltagandes – och tittarnas – oförställda förvåning svarade Sven-Bertil "nej, det tror jag inte”. Och bortsett från att han blivit känd för att sjunga taubevisor, skrivna av hans pappa Evert Taube, och för det bl.a. erhållit Evert Taube-stipendiet, har han säkert rätt i detta.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-11-02 10:57:30

KrigarSjäl skrev:http://kulturarbete.blogspot.com/
Ett litet utdrag:

Det är en påfallande osminkad skildring av ett sexköp – något som nuförtiden betraktas som nåt väldigt fult. Men denna frejdiga historia om hur matrosen botar sitt trängande tömningsbehov till det facila priset av ca 150 SEK och, gissningsvis, sårbölder på penis, sjungs varje år på Allsång på Skansen.

Trettitusen barn, pensionärer och utvecklingsstörda tar alltså i för kung och fosterland, armkrokande, glädjegungande, i en festlig tonsättning av Lilja 4-ever. Eventuellt kan man av detta dra slutsatsen att barn, pensionärer och utvecklingsstörda, samt redaktionen för Allsång på Skansen, betraktar köp av andra människors slidor som nåt glatt och trevligt. Alternativt är dom bara dumma i huvet.


Jag röstar på dumma i huvet. Inte nog med det. De första stroferna av "Flickan i Havanna" av Evert Taube var den första sång som inte var en barnvisa som jag vet att jag kunde...när jag var ungefär fyra år gammal. Jag undrar hur de vuxna var funtade som lärde mig den...?

:roll:
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav jonsch » 2008-11-02 14:04:46

Jag satt här och kollade om det kära forumet möjligen hade några trådar om bloggande. Jag tänker nämligen läsa några sådana (har aldrig gjort det) för att kunna starta en egen, ungefärligen på temat "kvinnlig respektive manlig ofrihet, särskilt sexuell sådan", även om jag tänker paketera ämnet mindre direkt politiskt än så. Och vad hittar jag överst i underforumet "Tipsa...", om inte...

Häpnadsväckande. Jag tror jag slår alfapetsmamma på fingrarna. :) Håller hon inte med så kan hon ju slå tillbaka. 8)
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-02 20:15:48

jonsch skrev:Jag satt här och kollade om det kära forumet möjligen hade några trådar om bloggande. Jag tänker nämligen läsa några sådana (har aldrig gjort det) för att kunna starta en egen, ungefärligen på temat "kvinnlig respektive manlig ofrihet, särskilt sexuell sådan", även om jag tänker paketera ämnet mindre direkt politiskt än så. Och vad hittar jag överst i underforumet "Tipsa...", om inte...

Häpnadsväckande. Jag tror jag slår alfapetsmamma på fingrarna. :) Håller hon inte med så kan hon ju slå tillbaka. 8)


Jag vill jättegärna förstå varför jag blir slagen på fingrarna, men huvudet är mer vattenskalle (jättehjärna) än nåt annat just nu, så jag går bet. Enlighten me, please!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav jonsch » 2008-11-02 20:30:54

alfapetsmamma, jag hävdar att tråden gjort något mycket mer osannolikt för mig än för dig (i ditt fall genom att uppstå, var det va - tråden alltså.

Så det så *knycker malligt på nacken*
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav alfapetsmamma » 2008-11-02 21:30:50

jonsch skrev:alfapetsmamma, jag hävdar att tråden gjort något mycket mer osannolikt för mig än för dig (i ditt fall genom att uppstå, var det va - tråden alltså.

Så det så *knycker malligt på nacken*


Det är fullt möjligt, jag tävlade varken om det eller om nåt annat, tävlande eller jämförande ligger inte för mig.. Har fullt upp med tillvarons obegriplighet ändå. ;)

I mitt fall var jag mest tagen av synkroniciteten, i det jag efterlyste och sen fann.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-11-02 21:52:18

jonsch skrev:Jag satt här och kollade om det kära forumet möjligen hade några trådar om bloggande. Jag tänker nämligen läsa några sådana (har aldrig gjort det) för att kunna starta en egen...


Jag tycker att det är många här som skriver ganska intressanta bloggar. Har klickat mig fram till några, genom att titta i profilerna som finns här. Skulle ni inte kunna starta en särskild tråd någonstans på temat forummedlemmarnas bloggar där de som vill kan skriva några ord om sina bloggar och vad de handlar om så kan man hitta alla på samma ställe?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Parvlon » 2008-11-03 16:20:26

rdos skrev:
Parvlon skrev:SCIENTOLOGERNAS INTRESSE FÖR PSYKIATRI

blogg


OK, så Hubbard var schizofren. Det förklarar ju Scientologins intresse för psykiatrin. Ett intresse som dessvärre är kontraproduktivt, inte för att psykiatrin har rätt och Scientologin fel, utan för att Scientologin har så dåligt rykte.
jo det påstås i den bloggen att han haft neuroleptikum i kroppen när han obducuerades. Fast jag tycker att det låter konstigt för den skulle vara minst lika sekretessbelagd eller svår att få reda på data från som andra patientjournaler. Men det är mycket som är konstigt med scientologin tycker jag. Hittade på ett annat ställe men jag har inte kvar länken ett påstående att grundaren av scientologin hade sagt; "för att bli riktigt rik ska man ha en egen religion", flera år innan scientologin startade. Ursäkta för de stora bokstäverna, ser nu att det ser ut som att det är något som jag påstår eller tycker. Jag kopierade texten från bloggen.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav apkonstapel » 2008-11-03 16:26:58

Parvlon skrev:...Hittade på ett annat ställe men jag har inte kvar länken ett påstående att grundaren av scientologin hade sagt; "för att bli riktigt rik ska man ha en egen religion", flera år innan scientologin startade...

»You don't get rich writing science fiction. If you want to get rich, you start a religion.«
Enligt Encyclopedia of Science Fiction fick Sam Moskowitz i en intervju med Hubbard höra detta.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
apkonstapel
 
Inlägg: 274
Anslöt: 2008-10-21

Inläggav Parvlon » 2008-11-03 16:37:22

apkonstapel skrev:
Parvlon skrev:...Hittade på ett annat ställe men jag har inte kvar länken ett påstående att grundaren av scientologin hade sagt; "för att bli riktigt rik ska man ha en egen religion", flera år innan scientologin startade...

»You don't get rich writing science fiction. If you want to get rich, you start a religion.«
Enligt Encyclopedia of Science Fiction fick Sam Moskowitz i en intervju med Hubbard höra detta.
Jasså tack, det betyder ju samma sak dock.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav alfapetsmamma » 2008-12-01 13:43:57

Lottens underbara julkalender börjar idag. Nördigare finns knappt, om man är road av litteratur, lingvistik och allmänbildning.


http://www.lotten.se/2008/12/julkalende ... 08_01.html
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:31:16, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav imperativ » 2008-12-01 19:14:05

http://wisemanswisdoms.blogspot.com/
En officerare säger sitt om FM och försvarsindustri. Rolig är den ibland och sann. Trevlig läsning för den som har intresset uppe. :wink:

http://vanderheeg.blogspot.com/
Krigsblogg 2008
Säkerhetspolitik ur ett ganska internationellt perspektiv alltså det finns typ inget om Sverige eftersom detta land är obetydligt i globala sammanhang.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 16:31:16, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in