Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav erikjarl » 2014-09-03 12:24:50

Jag är en psykologstudent som just nu skriver min examensuppsats på Umeå Universitet. Söker på detta forum personer som vill bli intervjuade om hur de upplever det är att ha en diagnos - exempelvis Asperger. Intervju via telefon är möjlig om du inte bor i närheten av Umeå.

Kontakta mig om du vill bli intervjuad så får du mer information!

Mvh
Erik Jarl
erja0018@student.umu.se
erikjarl
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-09-01

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav erikjarl » 2014-09-04 10:59:29

Kan även tillägga att all information behandlas konfidentiellt och avidentifieras i uppsatsen.
erikjarl
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-09-01

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav gadas » 2014-09-05 22:33:02

Kanske. Funderar tills vidare. Misstänker att många tänker ungefär så och därför inte har svarat än.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav plåtmonster » 2014-09-05 23:49:48

Fundera på vad den som blir intervjuad får ut av det hela.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav gadas » 2014-09-06 8:24:54

plåtmonster skrev:Fundera på vad den som blir intervjuad får ut av det hela.


Eller på vad framtidens AS-människor kan få ut av det...
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav erikjarl » 2014-09-07 10:26:07

gadas skrev:
plåtmonster skrev:Fundera på vad den som blir intervjuad får ut av det hela.


Eller på vad framtidens AS-människor kan få ut av det...


Bra tips Gadas och Plåtmonster. Och kul Gadas att du kanske kan tänka dig att delta!

Anledning till att jag intresserar mig för det här ämnet är att jag har gjort min praktik hos en skolpsykolog och arbetat med utredningar. Troligen är också detta något jag kommer vilja jobba med efter min examen. Och därför vill jag lära mig själv och mina kollegor på min utbildning (som också kommer få läsa uppsatsen) mer om hur det kan upplevas att få en diagnos för att i framtiden kunna bli bättre på att göra utredningar och arbeta ihop med personer som har en neuropsykiatrisk diagnos.

Fokus i uppsatsen kommer vara på den intervjuade egna upplevelse. Så på så vis tänker jag att detta åtminstone kommer kunna ge något för människor i framtiden! För ens egen del tror jag det kan vara intressant och kul att bli intervjuad och fundera på grejer som man inte tänkt på på länge - det är i alla fall min upplevelse av att själv deltagit i liknande intervjuer.

Hör av er om ni känner er intresserade eller om ni har några fler frågor!
erikjarl
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-09-01

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav Fibbel » 2014-09-17 10:16:00

Om du kan tänka dig att göra intervjun via mail så är jag intresserad, jag tycker inte om att prata i telefon.
Fibbel
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2011-09-30

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav antonius » 2014-09-17 10:40:09

erikjarl skrev:
gadas skrev:
plåtmonster skrev:Fundera på vad den som blir intervjuad får ut av det hela.


Eller på vad framtidens AS-människor kan få ut av det...


Bra tips Gadas och Plåtmonster. Och kul Gadas att du kanske kan tänka dig att delta!

Anledning till att jag intresserar mig för det här ämnet är att jag har gjort min praktik hos en skolpsykolog och arbetat med utredningar. Troligen är också detta något jag kommer vilja jobba med efter min examen. Och därför vill jag lära mig själv och mina kollegor på min utbildning (som också kommer få läsa uppsatsen) mer om hur det kan upplevas att få en diagnos för att i framtiden kunna bli bättre på att göra utredningar och arbeta ihop med personer som har en neuropsykiatrisk diagnos.

Fokus i uppsatsen kommer vara på den intervjuade egna upplevelse. Så på så vis tänker jag att detta åtminstone kommer kunna ge något för människor i framtiden! För ens egen del tror jag det kan vara intressant och kul att bli intervjuad och fundera på grejer som man inte tänkt på på länge - det är i alla fall min upplevelse av att själv deltagit i liknande intervjuer.

Hör av er om ni känner er intresserade eller om ni har några fler frågor!


Gör ett röstningsformulär på forumet, som en enkät där man kan kryssa i hur man har det och upplever sin vardag... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav halvlena » 2014-10-12 20:26:27

Är du fortfarande intresserad av att intervjua någon?
halvlena
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2013-10-08

Bli intervjuad om din upplevelse av Aspergers.

Inläggav colaflaska » 2014-10-12 20:31:59

Kan tänka mig att bli intervjuad i telefon.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in