Attention Stockholm - träffar för personer med NPF

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Attention Stockholm - träffar för personer med NPF

Inläggav Attention_E » 2015-10-29 15:13:03

Hej!
Jag heter Elina och arbetar som verksamhetsledare på Attention Stockholm. Jag skulle vilja berätta för er om våra träffar.

Vi har två verksamheter; en vuxenverksamhet för personer över 18 år och en ungdomsverksamhet för personer mellan 15-30 år (en träff i vår kommer ta emot från 13 år).

Alla träffar leds av två ledare från Attention Stockholm. Många som arbetar hos oss har själv en NPF-diagnos (inklusive mig själv som har aperger och adhd).

Vuxenverksamheten

Cafékvällar: Vi träffas var fjärde måndag och fikar och umgås.
Temakvällar: Vi träffas var fjärde måndag och samtalar om ett förutbestämt tema så som hur man får vardagen att gå ihop eller hur man hanterar relationer.
Aktiviteter: Vi gör en aktivitet tillsammans, tex filmkväll, besök på habiliteringen eller badkväll (på sommaren).
Temakväll för kvinnor: Samma som temakvällar fast för kvinnor med NPF.

Ungdomsverksamheten
Cafékvällar: Vi fikar och umgås.
Temakvällar: Vi pratar om ett förutbestämt tema så som konflikthantering, stresshantering och hur det är att ha en diagnos.
Testpiloterna: Vi testar olika aktiviteter så som laserdome, minigolf och gå på muséum. Träffen leds av ungdomsledare som själva varit deltagare på våra träffar och sedan gått ett ledarskapsprogram för att kunna leda träffen på bästa sätt, samt en gruppledare från Attention Stockholm.
Bildkvällar: Vi träffas och målar och skapar.
Tjejkvällar: För tjejer mellan 15-30 (i vår kommer det vara 13-19). Vi pratar om olika teman och ibland pysslar vi eller gör en utflykt.
Sluten samtalsgrupp: Som temakvällarna fast man anmäler sig till en hel termin och det där därför samma grupp och man kan fördjupa sig lite mer i de olika ämnena.

Förutom den slutna samtalsgruppen så anmäler man sig till en träff i taget. Vår lokal ligger på Kungsholmen på Wennerbergsgatan 1.

Läs mer på vår hemsida. Alla träffar finns under aktivitetskalendern och det är också där du anmäler dig.
https://attention-stockholmslan.se

Maila gärna mig om du har några funderingar, svarar snabbast via mail: elina@attention-stockholm.se

Hoppas vi ses :-)Happy
Attention_E
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-10-19

Återgå till Träffar



Logga in