Att hantera stress/press
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Att hantera stress/press
Hej ! Har sedan en tid sen gått med i en revy här i Sollentuna, en del arbete som kräver en hel del av mig, i ambition, lyhördhet och så, men även en hel del roliga stunder. Jag får verkligen visa prov på min stresstålighet, och jag har visat mig själv att jag kan mer än jag tror, i och med min viljestyrka. Det "värsta" är när de helt plötsligt ändrar manuset, då måste jag skriva om det ( har ingen skrivare, men det ligger ju på mig ). Ser mycket fram emot föreställningarna, inför en levande publik, repen är ...lite tråkiga. Jämför med hur jag klarade detta nu och för två år sedan jag var med förra gången, och då gick det ju bra
En gång hade jag svårt att komma över en sak, det var när musikansvarige gav mig ett alldeles för högt läge när jag är låg bas, men jag försöker inte tänka det var menat. Håller jag i detta och är skärpt går detta vägen, vet jag 
Min fråga till er är:
Hur skulle ni klara att vara med i ett teatersällskap / revy ?
Tack på förhand.
Min fråga till er är:
Tack på förhand.
Re: Att hantera stress/press
Med tanke på hur jag blev när jag skulle redovisa inför klassen i nåt ämne så nej .
Jag skulle troligen drabbas av en förlamande scenskräck.
Visserligen var jag scenarbetare vid ett skolspex och det gick bra. Det skulle kanske funka i viss mån för mig. det var rätt kul vill jag minnas.
Så jag skulle nog jobba bakom scen hellre än på scenen.
Jag skulle troligen drabbas av en förlamande scenskräck.
Visserligen var jag scenarbetare vid ett skolspex och det gick bra. Det skulle kanske funka i viss mån för mig. det var rätt kul vill jag minnas.
Aha, trevligt att du jobbat som scenarbetare 
Tillägg: Vi har en regissör som verkar erfaren, det är ett plus
Tillägg: Vi har en regissör som verkar erfaren, det är ett plus
Jag minns att jag var med och gjorde väldigt simpla kulisser. Det var i princip grova pappersskärmar som vi målade på.Temat för vårat spex var modetrender under olika årtionde. vi började med 60-talet och gick fram till den då aktuella nutiden. Detta var 1987 så det var ett tag sen. Sen när man skulle skifta årtionde så vände man på kuliss-skärmen så var det plötsligt ny kuliss.
På min högstadieskola slutade niorna en dag före innan övriga klasser och traditionen bjöd då på att Nån dag innan avslutningen skulle niorna bjuda på en tack och farväl föreställning i form av ett skolspex.Så det var det jag deltog i.
På min högstadieskola slutade niorna en dag före innan övriga klasser och traditionen bjöd då på att Nån dag innan avslutningen skulle niorna bjuda på en tack och farväl föreställning i form av ett skolspex.Så det var det jag deltog i.
Absolut! det var väl en av dom få roliga sakerna som hände under min skoltid. Så om nån ska göra nåt liknande på samma amatörmässiga nivå så kanske jag ställer upp igen. 
Hade en förstående regissör, och jag antecknade alla scenanvisningar med henne mot slutet av repet
Sen tar jag allt i min takt hemma, det kommer jag att tjäna på, spela in i webcam, i mobilen och så , och nöta tills det mesta ( förhoppningsvis ) sitter
)
Nu börjar det dra sig mot premiären faktiskt, och det kommer att kännas...alltså stort att få uppträda inför "en levande publik" den 9 mars...längtar. Har nött och nöter texter på kvällarna, och banne mig om inte det håller på att fastna
, har haft stunder av "avkoppling" fast jag nött texterna, alltså har jag känslan att detta ska gå vägen mär jag märker att nu börjar det fastna
Fortsättning följer vettja.
Fortsättning följer vettja.
Hej alla! Idag kommer jag repa teater mellan 11-24, rätt mäktigt
Kul att det börjar närma sig premiär, kul som 17
)
Wish me luck!
Wish me luck!
Chrilleb skrev:Hej ! Har sedan en tid sen gått med i en revy här i Sollentuna, en del arbete som kräver en hel del av mig, i ambition, lyhördhet och så, men även en hel del roliga stunder. Jag får verkligen visa prov på min stresstålighet, och jag har visat mig själv att jag kan mer än jag tror, i och med min viljestyrka. Det "värsta" är när de helt plötsligt ändrar manuset, då måste jag skriva om det ( har ingen skrivare, men det ligger ju på mig ). Ser mycket fram emot föreställningarna, inför en levande publik, repen är ...lite tråkiga. Jämför med hur jag klarade detta nu och för två år sedan jag var med förra gången, och då gick det ju braEn gång hade jag svårt att komma över en sak, det var när musikansvarige gav mig ett alldeles för högt läge när jag är låg bas, men jag försöker inte tänka det var menat. Håller jag i detta och är skärpt går detta vägen, vet jag
Min fråga till er är:
Tack på förhand.
Precis man vet att man kan klara en del om man bara satsar på det
Moderator mnordgren: rättade till citatet.
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Nehe det var konstigt jag skrev ju ett svar till den gula texten hmm
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Ibland blir det tokigt om någon annan hinner posta medan man skriver. Då kan man få skicka en gång till. Man har en kvart på sig att ändra.
Hur gick det Chrilleb? Hoppas allt gick bra!
(Jag skulle absolut inte våga.)
(Jag skulle absolut inte våga.)
Igår var det dags för oss revyartister att testa nummer med micar och smink, ett enormt lyft
Samtidigt är det viktigt att bibehålla känslan att "nå ut" med sång och texta tydligt för det, så att det når ut till sista bänk
Samtidigt är det viktigt att bibehålla känslan att "nå ut" med sång och texta tydligt för det, så att det når ut till sista bänk
-Inte alls. Att uttrycka mig med kroppen är inte min grej.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Att leva som Aspergare