Aspie och chef?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Aspie och chef?

Inläggav Magoosan67 » 2011-02-05 23:02:06

Finns det fler i forumet som har NPF-diagnos och dessutom arbetar som chef eller arbetsledare?
Själv har jag AS+ADD och chefsposition. Bakom mig har jag ett företag som jag dräpte på grund av min oförmåga att hantera ekonomi. :shock:
Magoosan67
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2011-02-05

Inläggav Flawed » 2011-02-05 23:08:52

Tjaa... det finns onekligen ganska många som inte kan hantera ekonomi och dräper företag utan asperger.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Parvlon » 2011-02-05 23:13:23

Här såg jag en aspiechef för någon dag sedan.

Trivs man inte att köras med är det ganska logiskt att man söker sig till chefstitlar. Eller om det var att köra med andra som var viktigare.
Senast redigerad av Parvlon 2011-02-05 23:19:48, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Magoosan67 » 2011-02-05 23:17:17

Flawed skrev:Tjaa... det finns onekligen ganska många som inte kan hantera ekonomi och dräper företag utan asperger.


Förvisso.. även om inte det var frågan.. :wink:
Magoosan67
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2011-02-05

Inläggav Magoosan67 » 2011-02-05 23:23:17

Parvlon skrev:Här såg jag en aspiechef för någon dag sedan.

Trivs man inte att köras med är det ganska logiskt att man söker sig till chefstitlar. Eller om det var att köra med andra som var viktigare.


Jag kan omöjligt tänka mig själv som anställd i en arbetsgrupp.
Mestadels avhängigt att jag upplever andra som tröga, långsamma, okunniga och ineffektiva... :roll:
Magoosan67
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2011-02-05

Inläggav Parvlon » 2011-02-05 23:29:18

Magoosan67 skrev:
Parvlon skrev:Här såg jag en aspiechef för någon dag sedan.

Trivs man inte att köras med är det ganska logiskt att man söker sig till chefstitlar. Eller om det var att köra med andra som var viktigare.