Aspergerträffen i Sundsvall – onsdagen den 3 oktober

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Aspergerträffen i Sundsvall – onsdagen den 3 oktober

Inläggav Norrlänning » 2012-09-27 20:26:52

Attention Sundsvall-Timrå arrangerar Aspergerträffen, som är en mötesplats för vuxna med Aspergers syndrom eller andra autismspekrumdiagnoser.

Onsdagen den 3 oktober kl 18.00 är det dags för höstens andra träff. Vi håller till på Skepparegatan 5A, 4 tr, i Sundsvall. Ingen föranmälan krävs.

För närmare information se webbplatsen: Attention Sundsvall-Timrå.

Har du frågor så skriv till samtalskvall@attention-st.se. Det går självklart även bra att fråga direkt i tråden eller genom ett personligt meddelande.

Varmt välkommen!
Norrlänning
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2010-01-16
Ort: Sundsvall

Aspergerträffen i Sundsvall – onsdagen den 3 oktober

Inläggav Chansen » 2012-09-27 22:24:18

Av ren nyfikenhet även fast det står tydligt för VUXNA: om man tar ett scenario där någon omyndig som mig själv dyker upp på platsen, planerar ni att avvisa mig från platsen?

Är inte speciellt sugen på att umgås med folket där utan bara hör allas olika "åsikter" från alla olika åldrar enbart för att jämföra med mig själv. Researh, like a boss!
Chansen
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2012-09-16

Aspergerträffen i Sundsvall – onsdagen den 3 oktober

Inläggav Norrlänning » 2012-09-30 14:17:05

Skrivningen om att träffarna riktar sig till "vuxna" handlar mer om ett förtydligande att träffarna inte riktar sig till barn, så att exempelvis föräldrar ska förstå att det inte handlar om en barnaktivitet.

Självklart kommer inte en person som är intresserad av att delta i träffen att avvisas bara för att man råkar vara under 18 år.

Om man sedan bortser från den faktiska myndighetsåldern så är det dessutom väldigt relativt vad som är att betrakta som "vuxen" och inte men det är en annan fråga...

Om du är intresserad av att delta på onsdag så kan jag skicka kvällens diskussionsämne till dig via ett personligt meddelande, så att du vet vad vi kommer att tala om samt kanske även förstår lite hur upplägget brukar vara. Meddela i sådana fall detta till mig.
Norrlänning
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2010-01-16
Ort: Sundsvall

Aspergerträffen i Sundsvall – onsdagen den 3 oktober

Inläggav Joakoni » 2012-09-30 19:17:23

Tyvärr... :( Både "mammavecka" och föräldramöte.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Återgå till Träffar



Logga in