Aspergerträff i Sundsvall – onsdagen den 4 maj

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Aspergerträff i Sundsvall – onsdagen den 4 maj

Inläggav Norrlänning » 2022-04-25 20:03:02

Efter ett långt uppehåll på grund av covid-19-pandemin återstartar vi Aspergerträffen i regi av RSMH Sundsvall. Träffarna riktar sig till vuxna med Aspergers syndrom/ASD/AST eller andra autismspektrumdiagnoser. Alla ledare i träffarna har själva en diagnos inom autismspektrum.

Onsdagen den 4 maj 18.30–20.30 är det dags för nästa träff. Vi håller till på Skönsbergsvägen 19F i Sundsvall. Ingen föranmälan behövs.

För närmare information om bland annat diskussionsämnet, se webbplatsen: RSMH Sundsvall.

Har du frågor skriv till aspergertraff@rsmh-sundsvall.se. Det går även bra att fråga direkt i tråden, eller genom ett personligt meddelande.

Varmt välkomna alla aspies!
Norrlänning
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2010-01-16
Ort: Sundsvall

Aspergerträff i Sundsvall – onsdagen den 4 maj

Inläggav miasvall » 2022-04-26 21:51:18

Vad brukar det vara för medelålder på dessa träffar?
miasvall
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2017-06-19

Aspergerträff i Sundsvall – onsdagen den 4 maj

Inläggav Flinta » 2022-04-30 13:57:18

@miasvall: Saknar du jämnåriga kontakter? i sådana fall kan jag förstå att medelåldern kan vara intressant att veta.

Annars är väl aspergare generellt oftare mer inriktade på personer som det går att ha utbyte med över lag och ålder brukar spela mindre roll? Bor ej i närheten tyvärr.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Aspergerträff i Sundsvall – onsdagen den 4 maj

Inläggav miasvall » 2022-05-02 12:47:40

Flinta skrev:@miasvall: Saknar du jämnåriga kontakter? i sådana fall kan jag förstå att medelåldern kan vara intressant att veta.

Annars är väl aspergare generellt oftare mer inriktade på personer som det går att ha utbyte med över lag och ålder brukar spela mindre roll? Bor ej i närheten tyvärr.


Jag vill ha jämnåriga vänner. Så därför vill jag veta om det är någon mening att gå eller inte
miasvall
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2017-06-19

Återgå till Träffar



Logga in