Artificiell intelligens alternativ till partner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-12 11:32:40

Vad tycker ni? Är framtida AI-robotar med förbeställt utseende och av beställaren förprogrammerad personlighet för oss inte riktigt klarar av förhållande med en annan människa utan bara vill ha lite sex, kärlek, ömhet och närhet då och då?
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Huggorm » 2020-09-12 11:41:31

Skulle då inte fungera för mig i alla fall.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Zia1985 » 2020-09-12 11:54:20

Låter som en mardröm.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-12 12:13:22

[*]
Zia1985 skrev:Låter som en mardröm.


Varför är det en mardröm? Det skulle minska sexuellt våld mot människokvinnor och ge alla oss inte klarar kombinera en relation med att vara aktiv i samhället, arbete föreningsliv möjlighet att ha skrivit liv ute i samhället och samtidigt ha en robot som tillfredställer närhetsbehov och sexliv.

Just nu är jag själv har isolerat mig från min kvinna men normalt lever jag med utegångsförbud, aktivitetsbegränsningar, får inte träffa vem jag vill får inte arbeta så mycket jag vill går inte vara föreningsaktiv. För mig hade en ömsint sexhubbot med en underbar mjuk schizoid ellerNPF personlighet inneburit en revolution av stärkt självkänsla och självförtroende
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav mondo beyondo » 2020-09-12 12:14:18

Under en lång period av mitt liv slukade jag Sci-Fi böcker och i en av dem fanns en kärleksberättelse som berörde mig mycket. Jag vill tipsa er att läsa Jungfrun som älskade Silver av Tanith Lee.

Silver metal lover på engelskat.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav truthseeker » 2020-09-12 12:16:06

Närhet osv har inte med det fysiska att göra för mig. Kunde lika gärna vara med en konservburk då
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Zia1985 » 2020-09-12 14:40:59

Tulson74 skrev:Varför är det en mardröm? Det skulle minska sexuellt våld mot männoskokvinnor och ge alla oss inte klarar kombinera en relation med att vara aktiv i samhället, arbete föreningsliv möjlighet att ha skrivit liv ute i samhället och samtidigt ha en robot som tillfredställer närhetsbehov och sexliv.


Varför tror du att sexuellt våld skulle minska? Det finns redan nu väldigt avancerade leksaker om du behöver få komma till skott.
Och jag tror inte att en robot någonsin kommer att kunna ersätta en riktig människa när det gäller närhet. Kroppsegen doft, hårig bringa, bultande hjärta, varm hud, varm andedräkt, skavanker och allt annat som gör en partner mänsklig och allt fantastisk.

En robot som kan ge mig allt det kommer inte existera under det närmaste århundradet eller två och även om det fanns så skulle knappt någon ha råd att köpa en.
Och även om man hade råd så skulle man ändå bara ha en pseudopartner.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-12 16:32:09

Zia1985 skrev:
Tulson74 skrev:Varför är det en mardröm? Det skulle minska sexuellt våld mot männoskokvinnor och ge alla oss inte klarar kombinera en relation med att vara aktiv i samhället, arbete föreningsliv möjlighet att ha skrivit liv ute i samhället och samtidigt ha en robot som tillfredställer närhetsbehov och sexliv.


Varför tror du att sexuellt våld skulle minska? Det finns redan nu väldigt avancerade leksaker om du behöver få komma till skott.
Och jag tror inte att en robot någonsin kommer att kunna ersätta en riktig människa när det gäller närhet. Kroppsegen doft, hårig bringa, bultande hjärta, varm hud, varm andedräkt, skavanker och allt annat som gör en partner mänsklig och allt fantastisk.

En robot som kan ge mig allt det kommer inte existera under det närmaste århundradet eller två och även om det fanns så skulle knappt någon ha råd att köpa en.
Och även om man hade råd så skulle man ändå bara ha en pseudopartner.


Jag tror att alla vi jagsvaga män som är rädda för våra mödrar och starka kvinnor skulle må bra av att ha en avancerad kvinnlig sällskaps och sex robot att plocka fram när behoven pockar på. Männen kan leva ut sin sexualitet med sin hubbot och Världens alla slipper ovälkomna inviter från män.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-12 16:54:19

Världens alla kvinnor ska det stå
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Kidzi » 2020-09-12 18:39:07

Jag tror de flesta skulle tycka det vore trist med en robotpartner. Men som kompis när man inte orkar med folk, jag skulle gilla det, verkligen.

Lite som KITT i Knightrider. Det ska vara en robot med lite attityd. Den skulle vara övermänskligt duktig i att roa, prata intressanta saker med och stötta.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav slackern » 2020-09-12 20:15:05

Kidzi skrev:Jag tror de flesta skulle tycka det vore trist med en robotpartner. Men som kompis när man inte orkar med folk, jag skulle gilla det, verkligen.

Lite som KITT i Knightrider. Det ska vara en robot med lite attityd. Den skulle vara övermänskligt duktig i att roa, prata intressanta saker med och stötta.


Det verkar som att Amazon har sålt en sådan, kanske värt att pröva när dom åter finns i lager?

https://www.amazon.ca/NGDOLL-Artificial ... B078Z8HRWB
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Zia1985 » 2020-09-12 20:24:09

Tulson74 skrev:
Zia1985 skrev:
Tulson74 skrev:Varför är det en mardröm? Det skulle minska sexuellt våld mot männoskokvinnor och ge alla oss inte klarar kombinera en relation med att vara aktiv i samhället, arbete föreningsliv möjlighet att ha skrivit liv ute i samhället och samtidigt ha en robot som tillfredställer närhetsbehov och sexliv.


Varför tror du att sexuellt våld skulle minska? Det finns redan nu väldigt avancerade leksaker om du behöver få komma till skott.
Och jag tror inte att en robot någonsin kommer att kunna ersätta en riktig människa när det gäller närhet. Kroppsegen doft, hårig bringa, bultande hjärta, varm hud, varm andedräkt, skavanker och allt annat som gör en partner mänsklig och allt fantastisk.

En robot som kan ge mig allt det kommer inte existera under det närmaste århundradet eller två och även om det fanns så skulle knappt någon ha råd att köpa en.
Och även om man hade råd så skulle man ändå bara ha en pseudopartner.


Jag tror att alla vi jagsvaga män som är rädda för våra mödrar och starka kvinnor skulle må bra av att ha en avancerad kvinnlig sällskaps och sex robot att plocka fram när behoven pockar på. Männen kan leva ut sin sexualitet med sin hubbot och Världens alla slipper ovälkomna inviter från män.


Som sagt, det finns redan väldigt avancerade sexleksaker, bara att du klickar hem något.
Låter dock sjukt tråkigt.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Mammaspojke » 2020-09-12 21:24:00

Jag tror mer på en virtuell partner med AI via VR/AR (Virtual Reality Headset / Augmentent Reality (du ser din virtuella partner i ditt eget hem) och att man får sensorisk input/känslan av fysisk beröring via en dräkt eller plattor man har på kroppen som stimulerar nerverna och ger simulerad beröring.

Det är mycket mer kostnadseffektivt än en fysisk robot som ska kunna röra sig som en människa. Det skulle kosta många miljoner att köpa en sån. Dom dockor man kan köpa nu är visserligen till utseendet ganska realistiska men att få en sån att röra sig som en människa är extremt komplicerat och lär dröja mycket länge.

Via VR krävs inte många decennier innan det är verklighet.
Mammaspojke
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2017-11-09

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-12 21:43:13

Mammaspojke skrev:Jag tror mer på en virtuell partner med AI via VR/AR (Virtual Reality Headset / Augmentent Reality (du ser din virtuella partner i ditt eget hem) och att man får sensorisk input/känslan av fysisk beröring via en dräkt eller plattor man har på kroppen som stimulerar nerverna och ger simulerad beröring.

Det är mycket mer kostnadseffektivt än en fysisk robot som ska kunna röra sig som en människa. Det skulle kosta många miljoner att köpa en sån. Dom dockor man kan köpa nu är visserligen till utseendet ganska realistiska men att få en sån att röra sig som en människa är extremt komplicerat och lär dröja mycket länge.

Via VR krävs inte många decennier innan det är verklighet.


Mycket spännande
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Kidzi » 2020-09-12 22:51:02

slackern skrev:
Kidzi skrev:Jag tror de flesta skulle tycka det vore trist med en robotpartner. Men som kompis när man inte orkar med folk, jag skulle gilla det, verkligen.

Lite som KITT i Knightrider. Det ska vara en robot med lite attityd. Den skulle vara övermänskligt duktig i att roa, prata intressanta saker med och stötta.


Det verkar som att Amazon har sålt en sådan, kanske värt att pröva när dom åter finns i lager?

https://www.amazon.ca/NGDOLL-Artificial ... B078Z8HRWB


Jag vill att min AI ska vara ett talande djur. Den behöver inte kunna röra sig så mycket, den ska mest kommunicera via röst.

Men sedan vill jag ha en städrobot med. Den ska hålla käften.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav mondo beyondo » 2020-09-13 9:37:26

Min städrobot skulle få sjunga Anita Hegerlands 'En Sån Dag'.

mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav slackern » 2020-09-13 13:57:44

Kidzi skrev:
slackern skrev:
Kidzi skrev:Jag tror de flesta skulle tycka det vore trist med en robotpartner. Men som kompis när man inte orkar med folk, jag skulle gilla det, verkligen.

Lite som KITT i Knightrider. Det ska vara en robot med lite attityd. Den skulle vara övermänskligt duktig i att roa, prata intressanta saker med och stötta.


Det verkar som att Amazon har sålt en sådan, kanske värt att pröva när dom åter finns i lager?

https://www.amazon.ca/NGDOLL-Artificial ... B078Z8HRWB


Jag vill att min AI ska vara ett talande djur. Den behöver inte kunna röra sig så mycket, den ska mest kommunicera via röst.

Men sedan vill jag ha en städrobot med. Den ska hålla käften.


Finns ju upplåsbara får så kommer nog sexrobotfår snart, eller något annat djur som faller dig i smaken.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Huggorm » 2020-09-13 14:12:54

En städrobot är mer på nivå med en borrmaskin eller en mikrovågsugn. Det är inte riktigt vad tråden handlar om. För min del skulle det vara omöjligt att känna något för en robot, jag klarar inte att koncentrera mig på ytan och ignorera vad som finns under. Det är som när de tar en opel och sätter på SAAB-märken, i mina ögon är det fortfarande en opel. Samma med en människoliknande robot, oavsett hur naturtrogen, det är fortfarande bara en maskin.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Kidzi » 2020-09-13 14:35:14

Folk har redan känslor för datorer. Hört folk som argt skriker på Siri när hon hör fel.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav slackern » 2020-09-13 14:40:45

Kidzi skrev:Folk har redan känslor för datorer. Hört folk som argt skriker på Siri när hon hör fel.


Haha så klockrent. Men jag förstår att folk skriker i frustration. Så glad att jag inte använder mig utav sådana tjänster.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-13 15:35:09

Kidzi skrev:Folk har redan känslor för datorer. Hört folk som argt skriker på Siri när hon hör fel.


Förvånansvärt många har en djup relation med försök till långa dialoger med Siri
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav ErikManlig » 2020-09-22 10:15:43

Tycker det är svårt att prata med tjejer i verkligheten, men jag vågar inte vara tillsammans med en "robot" tyvärr.
Men jag tror att vissa kan vilja ha det, dom som tycker att sex är viktigt och inte kan ha det med andra människor.
Jag är skeptisk och lite rädd för AI och vågar nog inte vara TILLSAMMANS med en sådan, men jag respekterar absolut dom som vill! :-)173
ErikManlig
Inaktiv
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2020-09-14

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav Tulson74 » 2020-09-23 11:16:06

ErikManlig skrev:Tycker det är svårt att prata med tjejer i verkligheten, men jag vågar inte vara tillsammans med en "robot" tyvärr.
Men jag tror att vissa kan vilja ha det, dom som tycker att sex är viktigt och inte kan ha det med andra människor.
Jag är skeptisk och lite rädd för AI och vågar nog inte vara TILLSAMMANS med en sådan, men jag respekterar absolut dom som vill! :-)173


Jag kan själv tänka mig en hubot / AI kvinna som sexuell partner den dag det blivit så nära mänskliga som det går. Man slipper konflikter, krav och måsten och kan använda när man behöver som sexpartner och sällskapsdam, sedan kan man stänga av dem.
Tulson74
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2020-03-04

Artificiell intelligens alternativ till partner?

Inläggav manne » 2020-09-23 11:54:21

Tulson74 skrev:Vad tycker ni? Är framtida AI-robotar med förbeställt utseende och av beställaren förprogrammerad personlighet för oss inte riktigt klarar av förhållande med en annan människa utan bara vill ha lite sex, kärlek, ömhet och närhet då och då?


Nej för fan man vill ha en riktig kvinna av kött och blod ju, en Ai kvinna aldrig i livet. :cry: :shock:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in