Arrangörer för träffar i Stockholm [avdelad tråd]

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Arrangörer för träffar i Stockholm [avdelad tråd]

Inläggav Danne » 2010-06-01 11:47:39

Alien
Tråden avknoppad från denna ursprungstråd: http://www.aspergerforum.se/oa-arrangerar-oppna-traffar-i-sthlm-tisdagar-i-sommar-t15814.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett


Pemer skrev:Då kikar OA Sthlms träffgeneral ...

Är det OA-träffar det handlar om nu? :shock:

Jag trodde dessa träffar var till för Aspergerforums medlemmar, inte en förening som idag har en ganska ansträngd relation till detta forum.

Förlåt om jag är aspig och hakar upp mig på (det ganska klumpiga) ordvalet, för själva idén är bra i övrigt. Men jag vill gärna reda ut vad för typ av träffar det handlar om innan jag anmäler mitt intresse att delta.

Jag hakar gärna på någon/några gånger i sommar, så länge det inte är synonymt med OA.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Forummedlem » 2010-06-01 13:10:13

Man får väl anta att dessa träffar är öppna för alla intresserade aspergare, oberoende av eventuellt medlemskap i Organiserade Aspergare eller Aspergerforum. Det är ju för övrigt så att Sams utmärkta diskussionsgrupp i formell mening ingår i Autism- och Aspergerföreningens verksamhet, men detta har ingen praktisk betydelse för deltagarna.
Forummedlem
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2009-09-09
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-06-01 13:33:37

Fast det var inte det jag frågade.

Jag vill veta från trådskaparen om detta är OA-träffar, annars tycker jag det ska tydligt klargöras att det inte är det.
För just nu kan man få uppfattningen att det är på det sättet.

Speciellt när samband med Diskussionsgruppen nämns.
Som jag förstått har OA inte någonting med Diskussionsgruppens verksamhet att göra, och inte med Vasa-träffarna efteråt heller.

En moderering av förstainlägget vore rekommenderat, för att inte missförstånd ska skapas och felaktiga sammankopplingar görs.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-01 14:19:40

Jag arrangerar allt jag gör i egenskap av ordförande och "träffgeneral" i OA Sthlm, så jag ser det som att det sker i OA Sthlms regi och i den bemärkelsen kan ses som OA-träff så långt att det är de träffar och aktiviteter som OA Sthlm arrangerar för sina medlemmar att kunna komma på.

Däremot har också allt - utom våra två årsmöten i Tullinge i januari i år och i fjol och även en allra första januariträff 2008 - varit helt öppet att komma på även för den som inte är, och inte vill bli, medlem i OA Sthlm.

Det har alltså gällt alla Vasa's-kvällar, tullingeträffar och sommaraktiviteter 2008 och 2009 som jag arrangerat. De är helt klart OA-träffar i den bemärkelsen att de arrangeras av OA, men de är helt öppet tillgängliga för varje aspergare som vill komma och träffa och umgås med andra aspergare.

Så ingenting är nytt, vare sig med formen för det jag arrangerar, eller att jag gör det i egenskap av "OA Sthlms träffgeneral".
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nano » 2010-06-01 15:09:50

Aha, det har inte jag förstått men det gör mig inget att det är i OAs regi :)
Jag har sett det som att trevlige människan Pemer dragit igång div saker.
Men lika trevligt oavsett vem som är arrangör.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Danne » 2010-06-01 15:25:51

Pemer skrev:Jag arrangerar allt jag gör i egenskap av ordförande och "träffgeneral" i OA Sthlm, så jag ser det som att det sker i OA Sthlms regi och i den bemärkelsen kan ses som OA-träff så långt att det är de träffar och aktiviteter som OA Sthlm arrangerar för sina medlemmar att kunna komma på.

Däremot har också allt - utom våra två årsmöten i Tullinge i januari i år och i fjol och även en allra första januariträff 2008 - varit helt öppet att komma på även för den som inte är, och inte vill bli, medlem i OA Sthlm.

Det har alltså gällt alla Vasa's-kvällar, tullingeträffar och sommaraktiviteter 2008 och 2009 som jag arrangerat. De är helt klart OA-träffar i den bemärkelsen att de arrangeras av OA, men de är helt öppet tillgängliga för varje aspergare som vill komma och träffa och umgås med andra aspergare.

Så ingenting är nytt, vare sig med formen för det jag arrangerar, eller att jag gör det i egenskap av "OA Sthlms träffgeneral".

Detta är ingenting som aviserats vid tidigare inbjudningar, och således är många deltagare omedvetna om OA's inblandning i bl.a. Vasa-träffarna och Diskussionsgruppen.
Mycket intressant att få veta det såhär i efterhand.

Jag kan mycket väl tänka mig att fler än jag har synpunkter på detta.

Får jag fråga om du är medlem i Sverigedemokraterna, eller något annat politiskt parti, eller organisation?
Det vore bra att veta, så mitt deltagande inte i efterhand visar sig tillhöra fler saker jag inte alls vill associeras med.

Sen betyder det att Forumträffen 2010 arrangeras av OA, eftersom du håller i den nu? Det är också mycket intressant med tanke på den (från OA's sida) ansträngda relation som idag råder mellan OA och Aspergerforum.

Nä, det låter som du får lov att särskilja dina intresseområden/engagemang lite.
Aspergerforum, OA, Huddinge Hockey är inte samma sak, bara för du har dom intressena.

PS. Jag ser att någon (inte jag) anmält ditt första inlägg. Antingen är det du själv, eller så är det bevisligen fler än jag som reagerat på olämpligheten i detta.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-06-01 18:26:46

Eftersom det nu visat sig att det är OA-träff det handlar om, så försvann därmed mitt intresse att delta.

Jag vill självklart inte delta på något som anordnas officiellt av en förening som jag inte vill associeras med.
Det gäller OA, likväl som om det skulle gälla Sverigedemokraterna, AFA eller någon annan organisation som jag inte stödjer.

Det är synd att Pemer absolut måste kalla dessa träffar för OA-arrangerade träffar, för mig låter det som ett ganska suspekt knep att utöka sin egen verksamhet.
Ska Forumträffen 2010 också kallas för ett OA-arrangemang nu?

Låter mer och mer som rena sekt-fasonerna som breder ut sig, snart är vi alla OA-sympatisörer vare vi vill eller inte, bara genom att vi deltagit på träffar som senare stämplats med deras namn.

Om det nu är så himla viktigt att arrangera "OA-träffar" så räcker väl det att arrangera på deras egna forum, som dom själva hela tiden hänvisar till.
Att sätta en OA-stämpel på dessa träffar såhär i efterhand ger mig en dålig smak i munnen.
Och jag tycker det visar på en särskilt märklig inställning, när man basunerat ut att man minsann inte tänker diskutera OA på detta forum längre.
Men annonsera här har man inga betänkligheter över. Det är så man kräks.

Men då vet jag (och alla andra också nu)... Pemers ALLA träffar = OA-arrangemang. :!:

Då får vi se hur det blir i höst, efter träffarna med diskussionsgruppen.
Sam är alltid mycket tydlig med att påtala vem som arrangerar diskussionsgrupperna, och OA har aldrig nämnts där, ej heller att Vasa-träffarna efteråt skulle vara OA-arrangemang.

När man gör såhär, d.v.s. målar en flagga på något, så drar man samtidigt en linje i sanden.
Antingen går man med, eller så gör man inte det.
Och jag tycker det är oerhört trist att det ska behöva göras på dessa träffar, för det skapar inget annat än uppdelning och splittring.
Kunde dessa träffar inte få vara ifred, och fortsätta vara "opolitiska" ?
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-06-01 18:50:40

rdos skrev:Håller inte med om Dannes resonemang, utan tycker det är ett steg i rätt riktning att OA (eller icke-OA) träffverksamhet hålls öppen för mer än medlemmar i OA.

Mitt resonemang handlar mer om att träffar som inte tidigare kallats för OA-träffar plötsligt nu ska göra det.

Det blir som att du går på bio med detta forums medlemmar varje vecka, och sen ett år senare får reda på att du deltagit på Militanta Veganers sammankomster utan att du vetat om det, bara för att den som sammankallat dessa forumträffar tycker sig ha rätt att göra så.

Om OA vill arrangera träffar, öppna som slutna, har jag inga som helst problem med.
Men det är synd att dessa tidigare "opolitiska" tisdagsträffar nu plötsligt ska kallas OA-träffar.
I varje fall ska det i sådana fall utannonseras som sådana redan från början, så man slipper höra det i efterhand vad man deltagit på.

Förstår du vad jag menar ?

PS. Titeln på denna tråden är ändrad, på min begäran. Det kanske förklarar varför min kritik ser lite mer konstig ut nu än före den ändringen.
Senast redigerad av Danne 2010-06-01 18:56:06, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav rdos » 2010-06-01 18:55:29

Jo, jag förstår nog vad du menar, men för de flesta är det ju ingen hemlighet att Pemer är ordförande i OA, och att träffar arrangerade av honom då kan tänkas vara "politiserade". Det är inget konstigt med det. Däremot är det ju lite konstigt att kalla det för OA träffar, speciellt när den ursprungliga intentionen med OA var att hålla träffar bara för medlemmar, och dessutom bara för högfungerande medlemmar. Men jag skulle inte få för mig att bojkotta något pga valet av namn (eller vem som arrangerar).
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Danne » 2010-06-01 19:04:26

Det är helt upp till var och en.
Men jag är iallafall glad att OA-träffar kallas för OA-träffar redan från början nu.
Jag hade iallafall ingen aning att dom tisdags-träffar jag deltagit på det senaste året var OA-träffar.
Och uppenbarligen är det inte bara jag som missat den informationen (var den nu står nånstans).

Oavsett vad man tycker om den föreningen så är det inte mer än rätt att deltagarna tydligt får veta detta FÖRE man deltagit.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Jossan » 2010-06-01 20:08:12

Vad synd att det ska ske i OA:s regi, när det inte har talats om det förut.

Dumt, tror att mångas intresse försvinner då.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-01 20:12:13

Jag har aldrig haft någon tanke på att kalla det för OA-träffar, men har alltid ansett det som självklart att det är jag och OA Sthlm som håller i att det jag arrangerar blir av. För det är ju i princip jag som "är" OA Sthlm. Det OA Sthlm som finns och de OA Sthlm-aktiviteter som hålls är de aktiviteter i sthlmstrakten som jag tar initiativ till.

OA Sthlm står bakom så långt som att jag har brukat lista träffarna som OA Sthlm-aktiviteter på hemsidan. Det har varit för att få en trevlig lista på avhållna aktiviteter, och verkligen inte för att smyga på deltagare en etikett av OA-sympatisör.

Jag ser det inte som att det är jag som polariserar något här, utan Danne som personligen tyvärr har kommit att bli så absolut anti OA att han bara vill se det här i antingen becksvart eller kritvitt. Före Danne har ingen haft några sådana problem med OA och inte behövt vara så här pass benhårt emot att kunna tänka sig vara med på något som ens antydningsvis genomförs "i OA:s regi".

OA Sthlm består inte av fler som arrangerar träffar och aktiviteter än att det i min världsbild har känts naturligt att aspergeraktiviteter jag håller i på ett någorlunda organiserat sätt känns som träffar med OA Sthlm. Vad i herrans namn skulle OA Sthlm ha för aktiviteter annars? Inga alls, ju?!?

Så som jag svarade och beskrev att jag och OA Sthlm är liktydigt som arrangörer av sådant jag håller i så ser jag det inte som att det är något som av mig marknadsförs som OA-träff. Men nu har forumets ledning anträtt en ny väg med ett aktivt ställningstagande att det är viktigt att poängtera, och i princip varna för, OA som arrangör av träffar.

Jag förmodar att alla framtida trådar om diskussionsgruppen i konsekvensens namn från och med nu måste ha rubriknamn med "Autism- och Aspergerförbundets diskussionsgrupp"?
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Forummedlem » 2010-06-01 20:21:52

Pemer skrev:[...] Men nu har forumets ledning anträtt en ny väg med ett aktivt ställningstagande att det är viktigt att poängtera, och i princip varna för, OA som arrangör av träffar.

[...]

Kan du utveckla på vilket sätt du anser att trådtiteln "varnar" för OA?
Forummedlem
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2009-09-09
Ort: Stockholm

Inläggav Zombie » 2010-06-01 20:22:09

Pemer skrev:Men nu har forumets ledning anträtt en ny väg med ett aktivt ställningstagande att det är viktigt att poängtera, och i princip varna för, OA som arrangör av träffar.

Jag förmodar att alla framtida trådar om diskussionsgruppen i konsekvensens namn från och med nu måste ha rubriknamn med "Autism- och Aspergerförbundets diskussionsgrupp"?

"I princip varna för" kan jag inte se.

Men annars: Jag har aldrig tidigare brytt mig om vilken förening (av dem som är aktuella i våra sammanhang) som "står bakom" en träff i fråga om jag vill gå på den eller inte och jag tänker sannerligen inte göra det i fortsättningen heller.
Skulle jag sedan finna att en förening jag är engagerad i ordnar ointressanta träffar gör jag hellre vad jag kan åt den saken.

Men är det sant att det är AAF som "står bakom" Sams träffar, och Pemers träffar ska flaggas "OA" här på forumet, så ska naturligtvis Sams träffar flaggas "AAF". Anmäler det här inlägget för att uppmärksamma forumledningen på saken.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Titti » 2010-06-01 20:57:16

Admin

Pemer skrev:Så som jag svarade och beskrev att jag och OA Sthlm är liktydigt som arrangörer av sådant jag håller i så ser jag det inte som att det är något som av mig marknadsförs som OA-träff. Men nu har forumets ledning anträtt en ny väg med ett aktivt ställningstagande att det är viktigt att poängtera, och i princip varna för, OA som arrangör av träffar.

Jag förmodar att alla framtida trådar om diskussionsgruppen i konsekvensens namn från och med nu måste ha rubriknamn med "Autism- och Aspergerförbundets diskussionsgrupp"?


Jag kan inte se att vi har gjort ett aktivt ställningstagande för eller emot varken OA eller någon annan organisation. Däremot vill vi att man är tydlig och öppen med vem som står bakom i olika sammanhang - träffar, uttalanden och åsikter tex.

Så gott vi kan och blir uppmärksammade på om någon träff har en organisation bakom så skriver vi det i rubriken. Vi kan dock inte åta oss att hålla koll på det själva och kan inte heller förväntas känna till det utan ni får hjälpa oss med detta.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Lakrits » 2010-06-01 21:08:35

Så länge som träffarna är i den form som de har varit, d.v.s. informella och obundna i sin utformning, så kan jag inte tycka annat än att det här är en storm i en fingerborg.

Trådtiteln varnar absolut inte för något, utan är snarare god reklam och koncis information. Huvudbudskapet är att det arrangeras träffar i sommar och det faktum att OA nämns är bara negativt för de som inte gillar OA, positivt för de som gillar OA och helt och hållet egalt för mig och de övriga 90 % här på forumet.

Så sluta tramsa om det här nu och läs inte in budskap som inte förmedlas (t.ex. OA:s smygrekrytering och Aspergerforums avogsamhet mot OA).
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Pemer » 2010-06-01 21:51:52

Mycket väl talat, Lakrits (tycker jag)!
Och jag ber Titti om ursäkt för övertolkningen "varna för". :oops: :-)122

Jag har varit mitt uppe i följdkontakter rörande min inkompetenta LSS-handläggares beslut att min låga grad av ork att komma till skott och säga till och be om mina stödinsatser "bevisar" att det är behovet av insatserna som har minskat/upphört, plus att detta kom att kulminera (i form av att jag hade missat vilken dag jag mottog beslutet och fick in överklagan försent :cry:) lagom till den gångna vecka då jag höll i olika (OA-? :?) träffar tisdag, torsdag och lördag, och åkte på en fjärde i Uppsala på söndagen.

Så jag har varit alldeles ovanligt mycket mer slut i huvudet än normalt, måste jag tillstå... ;)

Jag hoppas det inte ska behöva vara så mycket som 90% som varken gillar eller ogillar OA...? Va....? ;)
Senast redigerad av Pemer 2010-06-01 21:53:33, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav animal » 2010-06-01 21:52:17

Lakrits skrev:Så länge som träffarna är i den form som de har varit, d.v.s. informella och obundna i sin utformning, så kan jag inte tycka annat än att det här är en storm i en fingerborg. /.../ sluta tramsa om det här nu /.../

Word!

+1
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Inläggav Pemer » 2010-06-01 21:55:35

Ah... där kom ett inlägg precis så att det blev noterat att jag hade ändrat i mitt inlägg. Ändringarna var ren redigering, citationstecknen runt ordet bevisat och kursiveringen av ordet "behovet" i tredje raden i andra stycket.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav ragnevi » 2010-06-02 1:13:22

Inte för att det har med saken att göra men vi kallar våra träffar i Göteborg som vi har varje vecka för Attention-träffar utåt i vårt kommunikationsmaterial.
Samtidigt är vi också väldigt tydliga med att det finns inget krav på medlemskap, utan vem som helst är välkommen.
Internt så talar vi om torsdagsträffen (den dag som mötet är) eller vuxenträffen (de som deltar på mötet). Men det säger inte något om vem som är ansvarig för träffarna, och jag tycker den tydligheten är bra.
Men det är också en del av vår verksamhet att anordna träffar och det finns med i vår verksamhetsplan.
Men på träffarna så diskuteras inte direkt intressepolitiska frågor, även om människor gärna diskuterar Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och mediciner, frågor som föreningen arbetar med.
Men vill man att föreningen ska driva en fråga är det bättre att kontakta den intressepolitiska arbetsgruppen eller styrelsen.
Vi har varit väldigt tydliga med att Attention-träffarna är en samtalsgrupp, så det har faktiskt aldrig varit ett problem och vi har kört gruppen i 2.5 år.
Och sedan är det väl inte fel att de vet vem som faktiskt betalar för fikat och lokalen, så de blir medlemmar någon gång också...
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Inläggav Sam » 2010-06-02 8:19:38

Tydliggörande:
Diskussionsgruppens träffar med tillhörande Vasa middag är inte OA inblandade, utan dessa drivs av mig.

Diskussionsgruppen har hjälp med lokal av Autism- och Aspergerföreningens men de styr inget av vad vi pratar om eller dess upplägg och har ingen insyn i våra träffar
D-gruppen annonseras även ut som en verksamhet i deras tidning och på hemsida.

Däremot är den sena middagen på Vasa´s helt fristående i min regi
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Sam » 2010-06-02 8:29:40

animal skrev:
Lakrits skrev:Så länge som träffarna är i den form som de har varit, d.v.s. informella och obundna i sin utformning, så kan jag inte tycka annat än att det här är en storm i en fingerborg. /.../ sluta tramsa om det här nu /.../

Word!

+1


Kan bara hålla med. Jag vet att jag går på dessa träffar för att jag tycker om dem jag möter och har trevligt.

Jag går inte på en träff med OA, utan på en träff med vänner. Vem som arrangera den har ingen betydelse. För mig är det viktiga att jag har ett personligt utbyte av själva träffen
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Sam » 2010-06-02 8:41:25

Danne skrev: skrev
Eftersom det nu visat sig att det är OA-träff det handlar om, så försvann därmed mitt intresse att delta.

Jag vill självklart inte delta på något som anordnas officiellt av en förening som jag inte vill associeras med.
Det gäller OA, likväl som om det skulle gälla Sverigedemokraterna, AFA eller någon annan organisation som jag inte stödjer.



Tråkig inställning, Jag hade hoppats på att du kom på träffarna för att du ville träffa oss. Så som jag ser det så, är det bara dig själv som du "straffar".
Eftersom inte träffarna innehåller några krav på medlemskap eller budskap /propaganda om OA, eller har en politisk inriktning så ser jag inget hinder för att delta.

Personligen tycker jag att du (Danne) just nu, Driver din motvilja mot OA på ett oprofessionellt sätt. Där ditt resonomang känns iaf för mig omoget.

Jag vill gärna se dig även på de träffar som Pemer anordnar.
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Danne » 2010-06-02 9:22:03

Först och främst vill jag bara förtydliga:
Jag är inte OA's fiende, ej heller Pemers.
Jag har heller inget intresse av att "motarbeta" OA.
Oavsett hur det må uppfattas så är det inte så jag känner iaf.

Däremot ogillar jag när man ska börja pinka revir på saker som tidigare varit fria från namnstämplar, och det tycker jag bara känns onödigt.

För att ge några exempel på vad jag menar.
Såhär har inbjudningarna sett ut så länge jag varit deltagit på träffarna:

http://www.aspergerforum.se/tacosmiddag ... 15678.html

http://www.aspergerforum.se/tacosmiddag ... 15304.html

http://www.aspergerforum.se/nasta-tulli ... 15216.html

http://www.aspergerforum.se/tacosmiddag ... 14982.html

http://www.aspergerforum.se/nasta-tulli ... 14521.html

http://www.aspergerforum.se/tacosmiddag ... 14522.html

Och så vidare...

Som jag ser det står det ingenstans att det skulle vara någon organisation som arrangerar dessa träffar. Och jag gillar inte att man nu i efterhand påstår att det är så.

Sen får folk tycka vad man vill om det, och jag kanske bara är aspig som reagerar när man plötsligt gör en sådan ändring.
Men det är faktiskt Aspergerforum det här, så jag tycker inte det är speciellt konstigt om man som aspergare märker när någon plötsligt gör en sådan här ändring i informationen.

Och jag vet en del forummedlemmar här som aldrig för sitt liv skulle vilja delta på träffar som anordnats av t.ex Attention eller andra liknande föreningar. Vad tror ni reaktionerna skulle bli om man i efterhand förklarade att de samkvämsträffar dom personerna deltagit på faktiskt var just sådana träffar, utan att det nämts tidigare?
Jag är iaf övertygad om att en sådan här diskussion skulle uppstå även då.


Här är några frågor ni kan ställa er:

1, Är det bara jag som var helt ovetandes om detta?

2, Är det verkligen så konstigt att en aspergare reagerar på denna info-ändring i kallelsen?

3, Är det helt oviktigt för dig vem som arrangerar träffen?
(Skulle det t.ex. inte vara något problem alls för dig om det visade sig att SD, AFA, Moderaterna, Attention, Vänsterpartiet eller Vitt Ariskt Motstånd skulle förklara att det du deltagit på "med vänner" faktiskt är arrangerade av dom, och sker i deras regi?)


Ta en ordentlig funderare på dessa frågor innan ni svarar.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in