ansökt om stadigvarande hemma efter 30år, aldrig jobbat

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

ansökt om stadigvarande hemma efter 30år, aldrig jobbat

Inläggav Skruttibangbang » 2010-12-09 17:44:27

men ändå ska jag på nåt möte med arbetsförmedlingen för att få nån ersättning..
Vad är det för möte,..

Blir man utan pengar några månader..
INgen som svarat o inte gör FK de heller..
Förstår verkligen inte ;/
Skruttibangbang
 
Inlägg: 138
Anslöt: 2010-07-30
Ort: Stockholm

Inläggav Mee » 2010-12-09 19:29:50

Jag kan inte garantera att detta stämmer för dig men min handläggare sa att man inte ska bli helt utan pengar.

Om man är med i akassan eller inte avgör hur mycket man får men
alla ska ha rätt till ett garantibelopp, ett väldigt lågt sådant, tror det var ett par tusen i månaden bara.

För mig löste det sig så här.

Blev utförsäkrad från sjukersättningen i början på sommaren.
Gick med i AF tre månaders program för utförsäkrade.
Med div glapp i utbetalningarna så fick jag till slut motsvarande min gamla akassa i ersättning, drygt 6000kr/mån.

Var på tre besök, ett i månaden, hos AF, mådde piss och grät minst halva tiden där. :cry:

Inför sista besökets bestämde min läkare samt mina handläggare på AF samt FK att jag borde vara sjukskriven, blev då helt sjukskriven och det är jag i nuläget oxå.

Eftersom jag fullgjort mina tre månader så fick jag tillbaka min gamla sjukpenning grundande inkomst (SGI) vilket gjorde att min sjukpenning blev hyfsat okej.

Framöver ska jag på nytt ansöka om varaktig sjukersättninng men enligt min handläggare samt min läkare måste jag först arbetsträna för att visa vad jag orkar/inte orkar......Ja, vad man ska man säga om det, har gjort det ett antal gånger tidiagre med samma dåliga resultat.

Hoppas detta ger dig några svar.
Mee
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2010-08-07
Ort: Västragötaland

Saken är den att jag aldrig jobbat..

Inläggav Skruttibangbang » 2010-12-09 20:44:27

Har då noll i sgi..
KOmmer med tur få 3tusen från arbetsförmedlingen........... men de är i 3 månader.
Kommer inte klara NÅT jobb pga av att jag inte kan hantera stress ALLS! INte ens att klä på mig ytterkläder är utan ÅNGEST och jag får KAOS i skallen pga av att jag tycker det är stresssigt.... :(((((

Hatar verkligen hur saker är just nu.....
Skruttibangbang
 
Inlägg: 138
Anslöt: 2010-07-30
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in