animal (fd exec) får åter posta på forumet
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
animal (fd exec) får åter posta på forumet
Det har kommit till min kännedom att exec är bannad, men jag hittar ingen info alls om det beslutet på forumet.
Jag ser även i hans profil att han har 20 varningar, stämmer det?
Vad är det jag har missat egentligen?
När blev han bannad?
Varför blev han bannad?
Varför finns ingen information om den moderationen på forumet?
Vore tacksamt att får lite info om detta.
PS. Aspig som jag är så upptäckte jag att detta blev inlägg nummer 13000 i denna forumavdelning. Hehe
Admin
Ändrade trådrubriken efter sammanslagning och beslut att häva banningen.
Jag ser även i hans profil att han har 20 varningar, stämmer det?
Vad är det jag har missat egentligen?
När blev han bannad?
Varför blev han bannad?
Varför finns ingen information om den moderationen på forumet?
Vore tacksamt att får lite info om detta.
PS. Aspig som jag är så upptäckte jag att detta blev inlägg nummer 13000 i denna forumavdelning. Hehe
Admin
Ändrade trådrubriken efter sammanslagning och beslut att häva banningen.
Bl a för att exec ådrog sig flera varningar och inte visade några tecken på att vilja rätta sig efter reglerna.
http://www.aspergerforum.se/post373020.html#373020
http://www.aspergerforum.se/post371198.html#371198
http://www.aspergerforum.se/post372438.html#372438
Edit: rättat till mer "professionella" länkar.
http://www.aspergerforum.se/post373020.html#373020
http://www.aspergerforum.se/post371198.html#371198
http://www.aspergerforum.se/post372438.html#372438
Edit: rättat till mer "professionella" länkar.
Senast redigerad av Alien 2010-07-01 0:28:37, redigerad totalt 1 gång.
Jo, jag har lyckats hitta en del moderatorrutor om varningar och tillsägelser.
Men ingen info angående banningen, och ej heller 20 varningar har jag hittat någon info om, bara några få stycken.
Har man raderat orsakerna till modereringarna eller?
Av det jag sett hittills så har jag inte hittat något så pass anmärkningsvärt att permanentbanning är motiverad.
I vilket fall så tycker jag det borde informeras i denna avdelningen om någon blir bannad.
Det finns säkert goda skäl till Admins beslut, men frånvaron av information gillar jag inte, eftersom man annars brukar vara så bra på att informera i denna forumavdelningen när någon stängs av eller får postningsförbud.
Men ingen info angående banningen, och ej heller 20 varningar har jag hittat någon info om, bara några få stycken.
Har man raderat orsakerna till modereringarna eller?
Av det jag sett hittills så har jag inte hittat något så pass anmärkningsvärt att permanentbanning är motiverad.
I vilket fall så tycker jag det borde informeras i denna avdelningen om någon blir bannad.
Det finns säkert goda skäl till Admins beslut, men frånvaron av information gillar jag inte, eftersom man annars brukar vara så bra på att informera i denna forumavdelningen när någon stängs av eller får postningsförbud.
Alien skrev:Det kan ha försiggått saker som inte forumisterna ser, t ex pm-utväxling. Som inte kan avslöjas utan att bryta mot denna forumregel:publicera aldrig vad någon annan skrivit till dig, eller någon annan, privat via exempelvis PM utan att ha fått lov till det.
Javisst. Men den finns väl ingen anledning till att inte meddela banningen/modereringen i denna forumavelningen för det?
Det görs ju i de flesta andra fallen, varför inte i detta?
Innehållet i PM behöver ju inte avslöjas bara för att man meddelar orsaken till banningen.
Jag hoppas bara få lite klarhet i detta, så man slipper gissa.
Och det blir lätt en utarmning av allt möjligt om man inte gör det.
Ett forum med så många ömtåliga själar, varav majoriteten redan har mobbing och skit bakom sig och mår dåligt nog ändå, har inte råd att låta enstaka bråkstakar härja fritt, hur intelligenta de än må vara.*
Dessutom finns ju redan aspieforum.com om man vill slippa restriktioner.
*Som allmän reflektion, utan att säga vare sig bu eller bä om just det här fallet (som jag inte vet något om).
Ett forum med så många ömtåliga själar, varav majoriteten redan har mobbing och skit bakom sig och mår dåligt nog ändå, har inte råd att låta enstaka bråkstakar härja fritt, hur intelligenta de än må vara.*
Dessutom finns ju redan aspieforum.com om man vill slippa restriktioner.
*Som allmän reflektion, utan att säga vare sig bu eller bä om just det här fallet (som jag inte vet något om).
Inger skrev:Dessutom finns ju redan aspieforum.com om man vill slippa restriktioner.
*harkel* aspieforum.se
http://www.aspieforum.se/
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Titti skrev:Admin
Han bannades 5 april efter ett större antal mycket otrevliga PM direkt till mig. Liebert bannade honom och jag funderade därför inte över om någon tråd startades eller ej.
Okej, jag förstår om innehållet i de PM'en inte publiceras.
Men praxis pådetta forum brukar ju vara att avstängningar och postningsförbud brukar aviseras i den här avdelningen, så alla får veta vad som har hänt.
Här har allting skett utan att någon annan sett något, och sånt tycker inte jag om när det sker i enskilda fall.
Eftersom de offentliga varningarna och tillsägelserna är ganska få till antalet, kan man då dra slutsatsen att den allra största majoriteten av de 20 varningarna kommit i PM-växlingen?
Är det på det sättet så kanske det hela mycket verkar handla om en peronlig kontrovers mellan Admin och den som blivit modererad?
Nu försvarar jag inte exec alls, han har säkert dummat sig rejält och det är bara dumt att fajtas med Admin i PM, kan jag tycka.
Men en permanent-banning är ju det hårdaste straffet här, och något som ytterst sällan tillämpas. Det är mycket vanligare med varningar och tillfälliga avstängningar.
Och inget som skrivits på ute forumet ligger ens i närheten av ett sådant kraftigt straff, i jämförelse med var ribban ligger för övriga här.
Så om detta mest handlar om en hetlevrad PM-dispyt (om än otrevlig i stridens hetta), så kanske banningen kan omvandlas till en vanlig avstängning?
Det är ju synd om han bannas för all framtid, utan att någonsin få en chans att skärpa till sig, samtidigt som vissa andra kan gå från varning till varning, och avstängning till avstängning, för det dom skriver ute på forumet, utan att bli bannade.
Jag respekterar Admins beslut, men ber här alltså om en omprövning av ärendet, och om man kan ge exec en chans att återvända nån dag.
Han ger ett trevligt och ödmjukt intryck irl iallafall, och jag kan mycket väl tänka mig att han bara gjort bort sig i stridens hetta, men det är han ju knappast ensam om på det här forumet.
Sen ser jag gärna att sådana här beslut ska offentliggöras i den här avdelningen, och då utan undantag som i det här fallet.
Det är på forumet reglerna gäller, så även om han är trevlig "IRL" så spelar det ingen roll i beslutet. Eller, tycker du att det ska göra det?
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Det kanske låter i denna tråd som jag försvarar den här personen som blivit bannad. Det gör jag inte för jag har ingen som helst aning om vad som har hänt eller vem det är.
Det är bara så att några av de mest intellligenta asperger människor jag har mött internationellt har varit fullständigt okapabla att hålla sociala normer och regler. Dvs de har gjort intryck av att varit otrevliga, enormt otrevliga, men sedan när man pratat med dem på tu man hand så har de visat sig vara människor med integritet som har svårt att klara sig i samhället just på grund av deras brister i "theory of mind".
Det är bara så att några av de mest intellligenta asperger människor jag har mött internationellt har varit fullständigt okapabla att hålla sociala normer och regler. Dvs de har gjort intryck av att varit otrevliga, enormt otrevliga, men sedan när man pratat med dem på tu man hand så har de visat sig vara människor med integritet som har svårt att klara sig i samhället just på grund av deras brister i "theory of mind".
earlydayminer skrev:Det är på forumet reglerna gäller, så även om han är trevlig "IRL" så spelar det ingen roll i beslutet. Eller, tycker du att det ska göra det?
Nä, det är väl inte det jag skrivit heller.
Ta och läs hela mitt inlägg en gång till.
Min poäng är att det finns många medlemmar som totalt spårat ut i stridens hetta här på forumet, men men ytterst få som permanentbannats p.g.a. detta.
Att han verkar trevlig irl visar bara på att han inte är nåt internettroll iallafall, utan jag är övertygad om att han kan skärpa till sig om han bara ges samma chans som alla andra fått i liknande situationer.
Och utifrån det han skrivit på forumet så ser jag inga permanentbanningsgrundande saker alls, i sådana fall borde nog ett 20-tal till varit bannade för länge sen här. Men dom kommer alltsomoftast undan med mindre, tillfälliga reprimander.
Och eftersom ingenting skett för öppen ridå, så undrar man om denna permanentbanning skett i stridens hetta även från forumledningens sida. Det vet inte jag, men jag ställer gärna frågan och ber om en omprövning, nu när det verkar ha gått ett tag och känslorna borde lagt sig något.
Sen respekterar jag Admins beslut, speciellt som hon vem mer vad som hänt i PM.
Men åsikterna i mitt förra inlägg kvarstår.
Man får lära sig att tänka om då, i stridens hetta. Då slipper vi bans och tillsägelser, det fina med att skriva är att man kan redigera. Och känner man sig förbannad och hänsynslöst öppen så kan man alltid vänta med att skriva.
Fast, det är klart, Danne... Det vet du redan!
- earlydayminer
Danne skrev:Och eftersom ingenting skett för öppen ridå, så undrar man om denna permanentbanning skett i stridens hetta även från forumledningens sida. Det vet inte jag, men jag ställer gärna frågan och ber om en omprövning, nu när det verkar ha gått ett tag och känslorna borde lagt sig något.
Det finns ingen anledning till oro gällande stridshettor i forumledningen. Banningen var välmotiverad och grundade sej på ett antal mycket otrevligt utformade PM.
Att det inte informerades om det här beror enbart på en miss. Eftersom det var Titti som var utsatt var det övriga moderatorer som bedömde PM-en och Liebert som genomförde beslutet. Att så många var inblandade kan ha gjort att alla förlitade sej på att Någon Annan skulle meddela forumet. Någon Annan gjorde dock uppenbarligen inte detta och det är en liten blunder.
Det är dock ingen blunder att exec är permbannad. Du behöver inte ta till känsloargument i din strävan att få henom insläppt igen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Att det inte informerades om det här beror enbart på en miss. Eftersom det var Titti som var utsatt var det övriga moderatorer som bedömde PM-en och Liebert som genomförde beslutet. Att så många var inblandade kan ha gjort att alla förlitade sej på att Någon Annan skulle meddela forumet. Någon Annan gjorde dock uppenbarligen inte detta och det är en liten blunder.
Det är dock ingen blunder att exec är permbannad. Du behöver inte ta till känsloargument i din strävan att få henom insläppt igen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
earlydayminer skrev:Man får lära sig att tänka om då, i stridens hetta. Då slipper vi bans och tillsägelser, det fina med att skriva är att man kan redigera. Och känner man sig förbannad och hänsynslöst öppen så kan man alltid vänta med att skriva.
Jo, jag håller med.
Men det är många forummedlemmar här som har problem med just det, vilket hör till diagnosens natur.
Och jag har egentligen inga problem med en välförtjänt permanentbanning heller.
Men jag har iaf inte tidigare sett någon som lyckats försvinna spårlöst på detta sätt, utan att man själv reagerat på dess KRAFTIGA överträdelser ute på forumet, och framförallt inte utan att det meddellats så alla vet vad som hänt och varför banningen kommit.
Det är är därför jag ifrågasätter ärendet, och ber om en omprövning.
Sen hoppas jag naturligtvis också att exec förvaltar förtroendet lite bättre, om han nu skulle få chansen igen.
Sen kan jag nämna att jag bara träffat honom irl ett par gånger på några träffar, så jag har inte hunnit lära käna honom så väl än.
Så någon kompisgrej är inte detta, jag blev bara paff när jag hörde att han var bannad från forumet, då det totalt hade undgått mig.
weasley skrev:Du behöver inte ta till känsloargument i din strävan att få henom insläppt igen.
Det tycker jag inte att jag gör heller, den biten var mer ett ifrågasättande.
Min strävan är heller inte att få honom insläppt, jag vill bara att beslutet ska omprövas av dom som fattade det. (Titti & Liebert)
Kommer man idag fram till samma extrema åtgärd, så köper jag det helt och hållet.
Det vore synd, men exec har bara sig själv att skylla i sådana fall.
Hoppas min ståndpunkt är klarare nu.
Danne skrev:earlydayminer skrev:Man får lära sig att tänka om då, i stridens hetta. Då slipper vi bans och tillsägelser, det fina med att skriva är att man kan redigera. Och känner man sig förbannad och hänsynslöst öppen så kan man alltid vänta med att skriva.
Men det är många forummedlemmar här som har problem med just det, vilket hör till diagnosens natur.
Vilken diagnos? The Mankind Syndrome of Drama?
Jag vet att vi är öppna av oss, och ibland uttrycker oss klumpigt. Det är något jag är väldigt medveten om, men vad jag försökte poängtera var att vi skriver nu. Det är inte att samtala öga mot öga medan man känner av en nervositet som slår slint.
Nåja, nu har du fått ditt sagt. Cheers, mate.
- earlydayminer
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter