Alternativa perspektiv

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Alternativa perspektiv

Inläggav Micke » 2023-10-13 16:48:04

En tråd om alternativa perspektiv på tillvaron för oss som har intresse utav sådant. Det kan t ex handla om andlighet, om konspirationsteorier eller om framtidsspådomar. Ämnen som ibland sammanfaller.


Jag tänkte inleda tråden med att ta upp vissa förutsägelser om framtiden som jag har gett uttryck för på det här forumet genom åren, nämligen dessa:

- Det kommer att bli världskrig mellan stormakterna, vilket mestadels kommer att utspela sig i Mellanöstern.

- Vi kommer att bli medvetna om att vi inte är ensamma i universum, utan att vi till och med är övervakade utav vänligt sinnade utomjordingar.

- Köttätandet kommer att upphöra.



Hur har då de här utsagorna åldrats under dessa år?

Köttätandets upphörande tror jag kommer att ta flera decennier till. Men jag tycker det ser ut som att vi rör oss långsamt i den riktningen. Köttätandet ifrågasätts alltmer utifrån grunder som har med klimatet att göra, med hälsan att göra, med virus att göra och med etik att göra. Allt fler alternativ till kött börjar att se dagens ljus. Att komma över köttätandet blir en viktig milstolpe i människans utveckling tror jag. Så länge som vi krigar med varandra och äter utav (andra) djur så uppfattas vi nog som en aning primitiva och barbariska utav de flesta utomjordiska grupper skulle jag tro.

De andra båda ämnena tror jag kan ligga närmare i tiden. När jag först skrev om dessa fanns de sannolikt inte på kartan hos de flesta människor, men idag ser det ju lite annorlunda ut. Det pratas tyvärr en hel del om världskrig numera till följd utav den ökade polariseringen mellan (lite förenklat) öst och väst, och pga de konflikter som just nu förekommer i världen.

Och UFO-frågan har under det här året blivit högaktuell vilket man känner till om man har följt med i vad media förtäller. USA har börjat att ta frågan på allvar på hög politisk nivå och man vill gå till botten med det hela. En visselblåsare vid namn Dave Grusch har avslöjat att det är mycket som hemlighålls, bl a så skall man ha tagit döda utomjordingar i förvar. Jag har tidigare skrivit att jag tror vi är inne i en tillvänjningsprocess där vi långsamt skall vänja oss vid tanken på att vi inte är ensamma i universum, och om detta stämmer så har denna process uppenbarligen intensifierats på senare tid.

Att de här båda ämnena har blivit aktuella samtidigt är inte så konstigt tycker jag, då det är min övertygelse att utomjordingar kommer att ingripa om/när nästa världskrig bryter ut. De skall nämligen ha förmågan att desarmera kärnvapen vad jag förstår, och det är något de också kommer att praktisera när så behövs och när det är möjligt ur ett karmaperspektiv.

Jag är själv ingen siare, däremot så är jag en sanningssökare och just de här förutsägelserna är det mystikern och författaren Martinus som ligger bakom. Jag har stort förtroende för honom men samtidigt bör man aldrig ta förutsägelser om framtiden alltför bokstavligt tänker jag, oavsett vem som ligger bakom dessa. Vad som verkligen händer får visa sig, och förhoppningsvis så dröjer det länge till innan vi drabbas utav ett världskrig. Trevligast vore naturligtvis om vi aldrig behöver vara med om det överhuvudtaget.

Men om det blir aktuellt så skall vi bo på det bästa stället på jorden. Här uppe i skandinavien så är vi förhållandevis långt framme i vår andliga utveckling och bär inte på mycket krigskarma alls, så här kommer inte att falla några bomber och vi kommer inte att bli ockuperade, inte i någon större omfattning i vart fall. Så vi behöver inte vara rädda för vår egna del, eller för den delen vara rädda för att mänskligheten skulle gå under vid ett världskrig hur illa det än kan komma att se ut.

Snarare är det så att det ser mycket ljust ut för jorden och mänskligheten i det längre perspektivet. Vi kommer att få en fantastiskt fin tillvaro på jorden och kommer att ha ett tätt samarbete med utomjordiska civilisationer. Men först måste vi igenom mörkrets kulmination vilket motsvarar en sista djup kris för jordklotsväsendet innan denne blir kosmiskt invigd och befriad ifrån sin upplevelse utav seperation.

På tal om Martinus och förutsägelser så sa han under 70-talet följande om Ryssland:

"Russerne går det helt galt for. Der bliver revolution. Det er skrækkeligt med det voldsomme diktatur, - at folk ikke må sige, hvad de vil."



Jag avslutar med en video där det berättas om hur "oidentifierade flygande objekt" verkar ha desarmerat kärnvapen redan:

Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Återgå till Intressanta intressen



Logga in