Albulena avstängd
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
93 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Albulena avstängd
Admin
Efter att ha fått flera tillsägelser samt blivit varnad i trådarna Katter eller hundar?, Övervägt att emigrera?, nu har det hänt igen (ang diskriminerande moderering), Albulenas åsiktstråd samt Tacksamhet? under två dygn stängdes hon av tre dygn från att posta på forumet. Detta i förhoppningen att det var något tillfälligt som fick henne att posta alla dessa inlägg, som skiljer sig från det hon tidigare postat på forumet, och att hon skulle ha lugnat ner sig inom några dygn. Så skedde inte utan hon övergick till att skicka obehagliga och uttalat hotfulla PM istället. För detta fick hon PM-förbud medan jag funderade över vad som var en rimlig påföljd för henne.
I valet mellan den långa avstängning som hon objektivt sett borde ha eller en kortare har jag beslutat följande (vilket även meddelats i PM):
Albulena stängs av från möjlighet att posta inlägg och skicka PM under fyra veckor, dvs tom 6 januari. Därefter kommer hon att övervakas på forumet under en lång tid och begår hon fler övertramp kommer hon direkt att stängas av ytterligare tre veckor utan föregående varning.
Efter att ha fått flera tillsägelser samt blivit varnad i trådarna Katter eller hundar?, Övervägt att emigrera?, nu har det hänt igen (ang diskriminerande moderering), Albulenas åsiktstråd samt Tacksamhet? under två dygn stängdes hon av tre dygn från att posta på forumet. Detta i förhoppningen att det var något tillfälligt som fick henne att posta alla dessa inlägg, som skiljer sig från det hon tidigare postat på forumet, och att hon skulle ha lugnat ner sig inom några dygn. Så skedde inte utan hon övergick till att skicka obehagliga och uttalat hotfulla PM istället. För detta fick hon PM-förbud medan jag funderade över vad som var en rimlig påföljd för henne.
I valet mellan den långa avstängning som hon objektivt sett borde ha eller en kortare har jag beslutat följande (vilket även meddelats i PM):
Albulena stängs av från möjlighet att posta inlägg och skicka PM under fyra veckor, dvs tom 6 januari. Därefter kommer hon att övervakas på forumet under en lång tid och begår hon fler övertramp kommer hon direkt att stängas av ytterligare tre veckor utan föregående varning.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Admin
Albulena har åter blivit avstängd samt fått förbud att posta PM pga hotelser och onödigt aggressivt beteende.
Hennes inlägg finns i här och framåt i samma tråd.
Avstängningen gäller tre veckor framåt. Övervakningen fortsätter efter det med risk för ytterligare tre veckors direkt avstängning vid fortsatta överträdelser.
Albulena har åter blivit avstängd samt fått förbud att posta PM pga hotelser och onödigt aggressivt beteende.
Hennes inlägg finns i här och framåt i samma tråd.
Avstängningen gäller tre veckor framåt. Övervakningen fortsätter efter det med risk för ytterligare tre veckors direkt avstängning vid fortsatta överträdelser.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 2 gånger.
Är det så konstigt att hon lackar ur då?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Är det så konstigt att hon lackar ur då?
Admin
Hon har all rätt att både bli arg och att gå i svaromål om hon har en annan uppfattning i debatten. Däremot har hon inte rätt att uppträda hotfullt och aggressivt på det sätt hon gjort. Att hon skulle drabbas av en direktavstängning visste hon om sedan tidigare (se överst i denna tråd).
Tycker man att någon går över gränsen skall man anmäla saken, det gäller henne likväl som andra. Det kan komma fler modereringar i tråden, den saken är inte avgjord ännu och är i första hand en fråga för avdelningens moderatorer. Avstängningar är dock alltid en fråga för mig (eller Liebert).
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Fy fan så helvetes djävla tråkigt.
Och inte är det bara Albulenas fel, hur litet än två fel gör ett rätt.
(Inte som kritik mot Titti, som säkert ser det lika bra som jag - jag vill få det sagt ändå.)
Och inte är det bara Albulenas fel, hur litet än två fel gör ett rätt.
(Inte som kritik mot Titti, som säkert ser det lika bra som jag - jag vill få det sagt ändå.)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Intressant att
Jag har svårt att förstå straffskalan här.
Gav tre veckors avstägning. MedansAlbulena skrev:Kolla så rasistiska många är här.. då hade jag inte fel i det jag sa när dom stängde av mig, tvärtom
Ger en tillsägelse.Liljencroowna skrev:Albulena skrev:Jag försvarar mig bara ser du väl och bmw din överklass **** varför ska vi skuldbeläggas tycker du??
Nej, du är en elak jävel som skiter i vad människor skriver. Har du inget vettigt att komma med än insinuationer, kan du dra härifrån.
Jag har svårt att förstå straffskalan här.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
ufo skrev:Jag har svårt att förstå straffskalan här.
Jag kan förstå den logiken.
Det är bara att läsa första inlägget i denna tråden så ser man att det är återupprepade övertramp av samma natur som föranleder lägre toleransnivå hos moderatorerna.
Och när man kommer tillbaka så har man "villkorligt", d.v.s. att man släpps in under förutsättningarna att man lärt sig sin "läxa" och skärper till sig lite.
Fortsätter man då i samma stil som föranledde moderationen så har man uppenbarligen inte gjort detta.
OBS !! Jag lägger ingen större vikt i moderationen som sådan i det här fallet, utan bara förklarar hur jag tror moderatorerna resonerar.
Däremot tycker jag det är oerhört trist att Albulena hela tiden ska kalla forumets medlemmar för rassar, svin, idioter och skitstövlar m.m.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Klart dåligt tycker jag !!!!!
Albulena är fortfarande ung och att hon reagerade tycker jag är helt självklart! Att någon känt sig hotad tror jag inte en sekund på, det är väl en tolkningfråga antar jag.
Albulena är fortfarande ung och att hon reagerade tycker jag är helt självklart! Att någon känt sig hotad tror jag inte en sekund på, det är väl en tolkningfråga antar jag.
Senast redigerad av lillsanna 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Ska forumet se ut så här ett tag igen då?
*suckar*
*suckar*
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Anslöt: 2007-03-13
Bråkigt och kaotiskt, och för mig, just nu, oöverblickbart.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
ok, jo det är trist, men jag tycker faktiskt inte enbart Albulena var bråkig, däremot kan jag förstå hennes reaktion, emedan jag inte förstår vad de andra håller på och tjafsar om
Senast redigerad av lillsanna 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Nog finns det alltid frågor som kan få en att tända till. Jag försöker undvika frågor av det slaget, om jag inte tror att jag kan behärska mig, vilket jag lärt mig av erfarenhet. Många som blir varnade och avstängda verkar inte ha lagt band på sig just då.
Dock gör dessa människor att forumet får en puls och ett liv som är ganska uppfriskande. Att hela tiden bara banna dessa medlemmar gör att forumet blir lite tråkigare. Det borde finnas andra saker man kan göra än att stänga av.
Dock gör dessa människor att forumet får en puls och ett liv som är ganska uppfriskande. Att hela tiden bara banna dessa medlemmar gör att forumet blir lite tråkigare. Det borde finnas andra saker man kan göra än att stänga av.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Nu har jag läst alla Albulenas inlägg i tråden, som föranledde DENNA avstängningen.
Förutom en massa "Kom hit då... " och liknande i var och varannat inlägg, så ser jag saker som detta:
"...men om dom där vill hota mig så ska jag döda dom jag svär på allt jag har att jag kommer att göra det. Jag sitter inte som dom o hotar sen vågar jag inte göra nåt för om dom inte kommer till mig så kommer jag till dom. Jag kollar om dom anmäler sig på träffar eller andra saker till jag hittar var dom är"
Sånt där är bara så oerhört onödigt.
Att vara ung och arg är väl en sak, men samtidigt får alla ta ansvar för vad man säger.
Och att vara arg anser jag inte är en ursäkt att bete sig hur man vill, inte på ett forum där alla ska trivas.
Nu vet jag inte huruvida andra gjort sig skyldiga till övertramp i den tråden, det får i sådana fall gärna rapporteras.
Men jag tycker det är bra att man håller en nivå av diskussion där inte varje inlägg handlar om att kalla andra för fascisthoror, rassesvin och ständiga uppmaningar om irl-konfrontationer.
Jag hoppas Albulena kommer tillbaka efter avstängningen, och på något sätt lär sig att argumentera för sin sak, istället för enbart spy okvädningsord och uppträda hotfullt mot alla som inte håller med henne.
Savanten Svante: Klockrent klipp som passar väldigt bra in här.
"War does not determine who is right, only who is left."
Förutom en massa "Kom hit då... " och liknande i var och varannat inlägg, så ser jag saker som detta:
"...men om dom där vill hota mig så ska jag döda dom jag svär på allt jag har att jag kommer att göra det. Jag sitter inte som dom o hotar sen vågar jag inte göra nåt för om dom inte kommer till mig så kommer jag till dom. Jag kollar om dom anmäler sig på träffar eller andra saker till jag hittar var dom är"
Sånt där är bara så oerhört onödigt.
Att vara ung och arg är väl en sak, men samtidigt får alla ta ansvar för vad man säger.
Och att vara arg anser jag inte är en ursäkt att bete sig hur man vill, inte på ett forum där alla ska trivas.
Nu vet jag inte huruvida andra gjort sig skyldiga till övertramp i den tråden, det får i sådana fall gärna rapporteras.
Men jag tycker det är bra att man håller en nivå av diskussion där inte varje inlägg handlar om att kalla andra för fascisthoror, rassesvin och ständiga uppmaningar om irl-konfrontationer.
Jag hoppas Albulena kommer tillbaka efter avstängningen, och på något sätt lär sig att argumentera för sin sak, istället för enbart spy okvädningsord och uppträda hotfullt mot alla som inte håller med henne.
Savanten Svante: Klockrent klipp som passar väldigt bra in här.
Danne skrev:Savanten Svante: Klockrent klipp som passar väldigt bra in här.![]()
Tack!
- Savanten Svante
Det borde finnas andra saker man kan göra än att stänga av.
Kommer en del sådana lösningar med uppgraderad mjukvara för forumet. Bland annat möjlighet till förhandsgranskning. Kan vara ett bättre alternativ än avstängning i vissa fall.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Jaha, så var vi där igen; vårdar man inte sitt språk så åker man ut.
Får jag erinra om att det var en pedofil som tilläts sprida sin dynga här rätt länge utan att bli avstängd?
Dynga är dynga oavsett språkbruk. Försök att se bakom vokabulären någon gång, era DAGISFRÖKNAR...
Får jag erinra om att det var en pedofil som tilläts sprida sin dynga här rätt länge utan att bli avstängd?
Dynga är dynga oavsett språkbruk. Försök att se bakom vokabulären någon gång, era DAGISFRÖKNAR...
- KrigarSjäl
KrigarSjäl skrev:Jaha, så var vi där igen; vårdar man inte sitt språk så åker man ut.
Vad skulle du vilja ha för regler i stället för dessa?
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.
Hot är för övrigt inte bara en fråga om "ovårdat språk". Du kanske inbillar dig kunna läsa andras tankar, men jag tror inte på det utan på mer handfasta saker, som att folk får ta ansvar för vad de säger/skriver. Att tolka andras verkliga tankar överlämnar jag åt NT-personer.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Jaha, så var vi där igen; vårdar man inte sitt språk så åker man ut.
Nej, i det här fallet handlar avstängningen inte om moderering på ordval, utan på avsikt. Albulenas avsikt är att skrämmas med hot. Så länge hon nöjde sig med att bara hota dem som försöker leta upp "Albulena i Rosengård" för att mucka, tycker i alla fall jag att det kunde få passera, men när hon hotar att söka upp folk på Aspergerträffar har hon passerat en gräns vi inte kan acceptera. Och eftersom hon var villkorligt insläppt blev hon avstängd direkt.
Än en gång: AVSIKTEN var att skrämma åsiktsmotståndarna till tystnad genom hot. Det spelar ingen roll om hon lyckades eller inte. Det är avsikten som räknas, inte resultatet, inte ordvalet.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 23:14:42, redigerad totalt 1 gång.
Dagisfröken kan du vara själv.
Eller vill du att du och jag ses och "göra upp" om vem som har rätt i detta ?
Är det så du löser dina meningskiljaktligheter?
D.v.s. den som slår ner den andra får rätt även i sakfrågan?
Eller varför inte ta din pedofil-liknelse:
Om pedofilen slår ner dig, så har han rätt i sin syn på barn ?
Sluta löjla dig med dina dagisfrökenkommentarer.
Detta hade inget med språk att göra, utan snarare om hot och agressivitet.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.
Jag hör aldrig dig yla om "dagisfröknar" när andra forummedlemmar, som du INTE delar åsikt med i sakfrågorna, blir avstängda för övertramp.
Bara när det passar din egen agenda.

Att ständigt läsa en massa SD-blaj upplevs av naturliga skäl som trakasserier av de med invandrarbakgrund. Om ni inte har märkt det så råder det rena lynchstämningarna mot muslimer idag.
- KrigarSjäl
Danne skrev:Eller vill du att du och jag ses och "göra upp" om vem som har rätt i detta ?
Är det så du löser dina meningskiljaktligheter?
D.v.s. den som slår ner den andra får rätt även i sakfrågan?
Eller varför inte ta din pedofil-liknelse:
Om pedofilen slår ner dig, så har han rätt i sin syn på barn ?
1. Om du insisterar kan vi snacka om saken över en kaffe eller en bira. Långt att åka bara.
2. Med argumentation, svar ja.
Med våld? Bara om det är absolut nödvändigt.
3. Nej, var har du fått det ifrån?
4. Om en pedofil slår ner mig beror det på ren tur.
- KrigarSjäl
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter