Ågesta Folkhögskola

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ågesta Folkhögskola

Inläggav nitro2k01 » 2008-03-31 17:30:49

Har någon här erfarenhet av deras AS-verksamhet?
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 13:31:28, redigerad totalt 1 gång.
nitro2k01
 
Inlägg: 627
Anslöt: 2007-10-29

Inläggav Pemer » 2008-03-31 19:29:26

Jag har haft en del kontakter med dem om att gå deras informatörslinje, men jag ansåg inte mig kunna bära den ekonomiska förlusten att gå från sjukpension och några små extrainkomster vid sidan till att både behöva skuldsätta mig för att få ut mindre än jag ens får ha att röra mig med nu, och dessutom av en mindre kaka behöva ta till en del terminsavgifter på någon tusenlapp per termin, så det fanns inte på kartan att kliva in i någon form av studier.

Hade jag kunnat fixa den omställningen hade informatörsutbildningen varit klart intressant, men det funkar bara inte. Jag har svårt nog att funka i tillvaron idag med den låga inkomst jag har nu. Där skulle jag klara heltidsstudier med en ännu lägre... och inte ens få tid över till de fritidssysslor jag har.

Det skulle ju inte vara direkt fel om man lade upp ersättningsmöjligheterna vid studier så att de blev en morot för den som sitter sjukpensionerad att försöka utbilda sig i stället, men så ser det alltså inte ut... man ska förlora lite i alla led... :roll:
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Aspergare och vården



Logga in