AF & Jobbcoach.

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

AF & Jobbcoach.

Inläggav Sammi » 2015-03-17 11:54:14

Jag har varit på 2 olika jobbcoachning sedan tidigare. Den första fick jag enskilt hjälp då jag får panikångest i klassrum. Den andra var bara 2 dagar i veckan i 3 timmar och plågade mig igenom i vanliga klassrum. Nu vill dom skicka ut mig igen. Grejen är att från början när jag skrev in mig på AF så hade jag en arbetspsykolog. Vi kom överens om att söka dom jobb jag kunde och vara kvar på aktivitetsstöd.

För två år sen flyttade jag till en ny stad. Fick träffa en arbetspsykolog när jag skulle skriva in mig här. Sen fick jag helt plötsligt nya arbetsförmedlare, varit c.a 3 stycken på 8 månader. Men ingen verkar ha information sedan innan, ens om min diagnos. (har fått berätta varje gång) Nu vill min arbetsförmedlare skicka ut mig igen på jobbcoachning, försökt förklara att jag psykiskt inte orkar med att gå en omgång till. Speciellt inte när jag redan gått 2 gånger och allt man gör är att sitta å titta på jobb via datorn och lyssna på samma föreläsningar igen. Alltså inte givande längre när jag har ett fullständigt CV o.s.v.
Men hon verkar inte förstå ändå, och skickar ut mig på jobbcoachning. Vet inte hur jag ska formulera mig ännu tydligare så hon kan förstå, speciellt när jag inte är så påläst om hur lagen säger.

Funderar om man ska gå till FK och försöka få Aktivitetsersättning istället, Vill dock fortfarande söka dom jobb jag känner att jag kanske klarar av, och tycker det är ganska bra att ha kravet med att söka jobb varje månad.
Sammi
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2013-10-01

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in