Admin tar semester

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Admin tar semester

Inläggav Titti » 2011-07-16 21:50:49

Admin

Ja, så är det. Ni får klara er utan mig den närmaste månaden ungefär. Någon enstaka titt in hit kommer jag väl att göra men jag kommer i huvudsak att vara utan internetuppkoppling under tiden och jag både vill och behöver göra lite annat afk.

Det betyder också att ni inte kan vänta er svar på PM under den tiden utan får skicka dem till någon av moderatorerna eller till Liebert.

Liebert vikarierar som admin under tiden jag är ledig. Ta väl hand om honom (och varandra) så ses vi igen när skolan har börjat och det alltså är höst ;)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Admin tar semester

Inläggav Moggy » 2011-07-16 21:55:59

Ok, har det så trevligt på semestern.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Admin tar semester

Inläggav Abbreviation » 2011-07-16 21:57:55

Ha en jättefin semester Titti!
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Admin tar semester

Inläggav Bror Duktig » 2011-07-16 21:58:05

hihi, nu blir det fest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wink:
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Admin tar semester

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-07-16 22:01:48

Välförtjänt semester utan tvekan. Hoppas du får det lugnt och skönt!
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Re: Admin tar semester

Inläggav Miche » 2011-07-16 22:22:35

När admin är borta så dansar moderatorerna på bordet... ;)

Ha en trevlig semester Titti, vila upp dig ordentligt och ta hand om dig själv och din familj!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Admin tar semester

Inläggav Fenren » 2011-07-16 22:28:44

:shock: lämnar du oss i klorna på Miche och de andra???


en lite mer seriös kommentar: Ha det underbart och ha en skön semester!
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Admin tar semester

Inläggav Sheyen » 2011-07-16 22:29:31

Ha det bra, admin!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Admin tar semester

Inläggav Sheyen » 2011-07-17 1:54:58

Bror Duktig skrev:hihi, nu blir det fest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wink:

:lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Admin tar semester

Inläggav nallen » 2011-07-17 2:17:22

Miche skrev:När admin är borta så dansar moderatorerna på bordet...

Det var bra att du gjorde den associationen så att jag slapp.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Admin tar semester

Inläggav lasseivägen » 2011-07-17 3:23:42

Ha en bra semester, hoppas någon annan står för administrationen av semestern. Kiruna verkar trevligt, där är det väll dag även på natten.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Admin tar semester

Inläggav Zombie » 2011-07-17 3:57:04

Trevlig semester och tänk inte på oss! ;)
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Admin tar semester

Inläggav Titti » 2011-07-17 7:32:02

Tack alla - jag ska göra så gott jag kan för att inte tänka på er och bara vila och roa mig. Någon som tror jag lyckas? :wink:

Jag reser först till Kiruna (ja, det är ljust dygnet runt där nu) i sällskap med ett av barnen, sen kommer jag att hinna hem och byta både ressällskap och -mål flera gånger innan jag är tillbaka som admin igen. Några dagar då och då kommer jag att vara hemma men det är bättre att vara ledig härifrån sammanhängande, annars kommer saker att bli liggande och vänta medan jag är borta och då kommer jag att få ägna de dagarna åt att sitta här hela tiden och det funkar inte.

Att andra delar av familjen är hemma hjälper liksom inte upp det, passa barn, hus och hundar är inte riktigt detsamma som att passa ett forum...

nallen skrev:
Miche skrev:När admin är borta så dansar moderatorerna på bordet...

Det var bra att du gjorde den associationen så att jag slapp.


Fenren skrev: :shock: lämnar du oss i klorna på Miche och de andra???
Bror Duktig skrev:hihi, nu blir det fest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wink:


Vem vet vem som behöver semester härnäst? ;)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Admin tar semester

Inläggav Danne » 2011-07-18 8:25:30

Ha en skön semester Titti, den är som sagt välförtjänt.
Vi får försöka hålla oss i skinnet, hehe. :-)129
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Admin tar semester

Inläggav Titti » 2011-08-24 23:33:52

Admin

Nu är jag hemma, semestern är slut, barnen har börjat skolan igen och jag har fått min tredje tonåring...

Det betyder att jag är tillbaka och nu ska jag försöka läsa ifatt en del av det som hänt här under tiden jag varit ledig. Till en början kommer jag också att ta itu med en del ärenden som väntar på mig, det mesta har moddarna fixat alldeles utmärkt själva men det finns en del som ligger bakom kulisserna och väntar i form av anmälningar och interna diskussioner.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Admin tar semester

Inläggav kullan » 2011-08-24 23:34:46

Välkommen tillbaka Titti.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Admin tar semester

Inläggav Sheyen » 2011-08-25 6:41:06

Välkommen tillbaka!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Admin tar semester

Inläggav Moggy » 2011-08-25 13:21:36

Välkommen tebax!
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Admin tar semester

Inläggav Titti » 2011-08-29 12:01:16

Admin

Tack, tack!

Det var välbehövligt med lite ledighet från både det ena och det andra. Jag hann med två resor och en ledig vecka hemma innan skolan började och vardagen ramlade över mig på alla möjliga sätt.

För er som möjligen är nyfikna på vart jag reste kan jag berätta att jag först tog yngsta dottern med mig på tåget till Kiruna - det var bara vi kvar av familjen när alla andra åkte åt olika håll så jag hade lovat henne att vi skulle göra något, bara vi två. Hon ville åka tåg och jag ville åka tillbaka till Kiruna, där jag bodde halva åttiotalet och på många sätt tog steget från barn/ungdom till att definitivt bli vuxen. Det var inte svårt att förena... Resan dit tog sju timmar längre tid än planerat men hon tog det med jämnmod och jag har varit med om sånt förr så jag var mentalt förberedd och praktiskt väl rustad för det mesta.

Vi hann med att träffa några gamla vänner - flera gånger - och se både staden och omgivningarna. Malmbanan till Narvik och linbana upp på fjället där med en formidabel utsikt över fjorden, bil till Nikkaluokta där vi vandrade lite och såg Kebnekaise, bad i Torne älv (bara hon, inte jag), nattmat vid gatuköket i solens sken vid midnatt, renar, lassokastning, besök på Hjalmar Lundbohmgården, Samegården och Stadshuset - för att inte tala om underjorden i gruvan i Kirunavaara... Upplevelser för en nioåring!

Hem och mellanlanda några dagar och byta packning sen for barnen åter åt olika håll medan jag och deltidssambon tog nattåget till Berlin för tredje året i rad. Samma tåg, samma hotell men dubbelt så länge som förr. Sånt passar oss! Museer, stadsliv, sena middagar ute i de ljumma, mörka kvällarna (vilken kontrast för mig som levt med midnattssolen veckan innan!) och tid att bara leva vuxenliv på tu man hand. Berlin är en fantastisk stad där allt finns och där allt händer samtidigt. Staden har en dramatisk historia men känns som Europas absoluta centrum, särskilt när det gäller kultur av olika slag.

Men visst var det skönt att sitta hemma i trädgården en vecka på tu man hand efteråt innan vardagen vällde in med full kraft. Nu har jag fått en hyfsad blick över vad som skett här under tiden jag var ledig också och ni har överlag skött er bra :) Som belöning för att jag slapp ta itu med en massa stora gräl och uppslitande konflikter (som skulle ha tagit en massa tid och kraft) har ni fått ytterligare en del gamla artiklar att njuta av och diskutera. Inom den närmaste tiden kommer resten och lite senare kommer några efterlängtade förändringar av forumet också (nej, det är inget ni behöver oroa er över - det är inga omstörtande förändringar det handlar om men vi ser över avdelningarna lite).
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Admin tar semester

Inläggav Sheyen » 2011-08-29 12:08:19

Det låter som en kul semester. Jag hoppas att du hade det trevligt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Admin tar semester

Inläggav Inger » 2011-08-29 12:16:00

Titti skrev:Admin

Tack, tack!

Det var välbehövligt med lite ledighet från både det ena och det andra. Jag hann med två resor och en ledig vecka hemma innan skolan började och vardagen ramlade över mig på alla möjliga sätt.

För er som möjligen är nyfikna på vart jag reste kan jag berätta att jag först tog yngsta dottern med mig på tåget till Kiruna - det var bara vi kvar av familjen när alla andra åkte åt olika håll så jag hade lovat henne att vi skulle göra något, bara vi två. Hon ville åka tåg och jag ville åka tillbaka till Kiruna, där jag bodde halva åttiotalet och på många sätt tog steget från barn/ungdom till att definitivt bli vuxen. Det var inte svårt att förena... Resan dit tog sju timmar längre tid än planerat men hon tog det med jämnmod och jag har varit med om sånt förr så jag var mentalt förberedd och praktiskt väl rustad för det mesta.

Vi hann med att träffa några gamla vänner - flera gånger - och se både staden och omgivningarna. Malmbanan till Narvik och linbana upp på fjället där med en formidabel utsikt över fjorden, bil till Nikkaluokta där vi vandrade lite och såg Kebnekaise, bad i Torne älv (bara hon, inte jag), nattmat vid gatuköket i solens sken vid midnatt, renar, lassokastning, besök på Hjalmar Lundbohmgården, Samegården och Stadshuset - för att inte tala om underjorden i gruvan i Kirunavaara... Upplevelser för en nioåring!

Hem och mellanlanda några dagar och byta packning sen for barnen åter åt olika håll medan jag och deltidssambon tog nattåget till Berlin för tredje året i rad. Samma tåg, samma hotell men dubbelt så länge som förr. Sånt passar oss! Museer, stadsliv, sena middagar ute i de ljumma, mörka kvällarna (vilken kontrast för mig som levt med midnattssolen veckan innan!) och tid att bara leva vuxenliv på tu man hand. Berlin är en fantastisk stad där allt finns och där allt händer samtidigt. Staden har en dramatisk historia men känns som Europas absoluta centrum, särskilt när det gäller kultur av olika slag.

Låter toppen! Och väl unt att du fick komma ifrån forumet och göra något helt annat.

Inom den närmaste tiden kommer resten och lite senare kommer några efterlängtade förändringar av forumet också (nej, det är inget ni behöver oroa er över - det är inga omstörtande förändringar det handlar om men vi ser över avdelningarna lite).

Ny film- & musikavdelning...? :P
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Admin tar semester

Inläggav Titti » 2012-06-06 23:43:18

Admin

Nu tar jag lite semester igen. Den närmaste en och en halv veckan är jag upptagen med annat - bland annat skall jag åka till Uppsala ett par dagar - men moderatorerna sköter sitt jobb utmärkt och ni har ju Liebert att tillgå som Admin om det behövs.

Jag är inte jättebra på att läsa forum eller maila från mobilen, jag har en och använder den flitigt men till forumläsning och mailade är den inte bäst. Man kan inte ställa in PM på autosvar om frånvaro men får ni vänta på svar så vet ni varför.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Admin tar semester

Inläggav JennyH » 2012-06-07 8:08:55

Ha en trevlig semester! :D
JennyH
 
Inlägg: 257
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Skåne

Re: Admin tar semester

Inläggav animal » 2012-06-07 9:16:13

Titti skrev:Admin

Nu tar jag lite semester igen. Den närmaste en och en halv veckan är jag upptagen med annat - bland annat skall jag åka till Uppsala ett par dagar - men moderatorerna sköter sitt jobb utmärkt och ni har ju Liebert att tillgå som Admin om det behövs.

Jag är inte jättebra på att läsa forum eller maila från mobilen, jag har en och använder den flitigt men till forumläsning och mailade är den inte bäst. Man kan inte ställa in PM på autosvar om frånvaro men får ni vänta på svar så vet ni varför.

Jag ställer gärna upp som vikarierande admin medan du semestrar. Jag är ju känd för att vara "hård men rättvis" och precis lagom käftig (kolla gärna med mitt karaktärsvittne Angelic Fruitcake). Skicka PM vid intresse!

Edit: Ni kan självklart fortsätta stänga av mig från chatten vid minsta nyck, ska inte motsätta mig detta.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in