Action Replay till Pokémon på Nintendo DS?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Action Replay till Pokémon på Nintendo DS?

Inläggav Titti » 2010-09-09 21:24:19

Jag har en tioårig son som hamnat i ett nödläge och jag hoppas det finns någon här som vet mer än jag...

Här är hans egen förklaring till problemet:

Han har spelat Pokémon Diamond tillsammans med en kompis, som har ett Pokémon Platinum. De rörde sig i samma miljö så att de kunde mötas på olika ställen. Kompisen hade ett Action Replay, en liten sak som man kan koppla till datorn och ladda hem olika koder för extra värdefulla egenskaper och sen till DS, där man kan flytta dessa koder till det spel man ska spela (så har jag förstått det). Båda pojkarna hade använt det och aktiverat en kod "Run everywhere" och då kunde de springa genom väggar och annat. De sprang ut ur något som heter Union Room och kom till Mysterious Zone och sen kunde de inte ta sig någonstans annat än in i totalt svart.

Nu kan man inte ta upp menyn och det är som att man är på övervåningen trots att man är på undervåningen och undervåningen inte finns. Alla gubbar har försvunnit eller är osynliga. Den gubbe som är själva spelaren finns där men är osynlig, den kan ses helt kort om man pekar på underskärmen eller trycker på Y och aktiverar cykeln.

Det här är så som jag har förstått honom. Jag kan absolut ingenting om varken Pokémon, Nintendospel eller andra elektroniska spel. Faktum är att jag inte ens spelar datorspel...

Och han är förkrossad. Det står "time 354, badges 8, pokedex 493" i början av spelet och han har spelat mer än ett år "i samma save". Specialintresse? Vad annars... (jo, han har AS)

Inte vet jag var jag ska fråga men här brukar det finnas djupa kunskaper om det mesta så jag håller tummarna för att någon kan ge lite hjälp.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Miche » 2010-09-10 1:01:37

Har ni sökt på Google? Det brukar lösa de flesta problem...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav keedo » 2010-09-11 19:43:29

Jag är en "slags" Pokémon nörd.. men använder vännen ett spel ifrån Sverige eller utomlands? för jag har aldrig hört det här om att man kan detta med koder från och till datorn.. speciellt på Platinum (som jag själv har).

Låter som att det är någon bugg i spelet, men det kan ofta röra till sig om inte DS:et eller spelet inte är "äkta vara".
keedo
Inaktiv
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2009-12-03
Ort: mUppsala

Återgå till IT-forum



Logga in