1 minut i BIOS med Steelseries-mus

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: 1 minut i BIOS med Steelseries-mus

Inläggav marxisten » 2012-03-15 15:19:14

matgar skrev:
marxisten skrev:Mer latency är något jag vill undvika, ligger redan på 60 ms i latency till servern, klarar mig utan extra fördröjning på mus och tangentbord om man säger så.

Det är möjligt att det skulle gå att mäta en latency ökning, men det lär i så fall vara nån enstaka microsekund.
Och då förutsätter vi att själva hubben saktar ner den elektriska signalen ordentligt.
Lite grovt räknat så borde den elektriska signalen i en usb kanel nå 1km på ~5microsekunder.
Inte värt att nämnas vid sidan av 60millisekunder. (60000 microsek).
Hur som helst knappast märkbart av den mest professionella gamern.


Många bäckar små. :)

Dessutom så är ju detta inget stort problem i praktiken, de är ju mest irriterande, för det ska ju inte vara på detta sätt.

Att koppla via USB-hub kanske skulle fungera, men det är ju ingen lösning på varför det inte fungerar i praktiken. Det är ju vad jag vill veta, att inte veta vad som är grunden till ett problem är irriterande.

Sedan undrar jag lite smått hur en PS/2 kontakt skulle påverka? Skulle alla knappar på en MMO mus fungera korrekt med en PS/2 kontakt istället för USB?

På tangentbord är ju PS/2 bättre än USB för gamers med gamingtangentbord (i mitt fall Steelseries 6GV2, Black Switchers) för anti-ghostens skull. USB ger bara 6 knappar anti-ghost och PS/2 102. Men hur blir effekten på en gaming mus? Skulle alla knapparna fungera med en gammal hederlig PS/2?

Men även PS/2 kontakt som lösning om de skulle funka skulle ju inte svara på hur i helvete felet uppstått från början.
Senast redigerad av marxisten 2012-03-15 15:20:38, redigerad totalt 1 gång.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: 1 minut i BIOS med Steelseries-mus

Inläggav Miche » 2012-03-15 15:20:15

PS/2 tror jag inte funkar, signalerna som behövs existerar knappast i den standarden...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: 1 minut i BIOS med Steelseries-mus

Inläggav marxisten » 2012-03-15 15:21:39

Miche skrev:PS/2 tror jag inte funkar, signalerna som behövs existerar knappast i den standarden...


Misstänkte det. :(

Dock är de en jävla fördel i FPS-spel med tangentbord med PS/2 och anti-ghost.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: 1 minut i BIOS med Steelseries-mus

Inläggav Miche » 2012-03-15 15:26:28

marxisten skrev:
Miche skrev:PS/2 tror jag inte funkar, signalerna som behövs existerar knappast i den standarden...


Misstänkte det. :(

Jag har iofs inte kollat, googla själv och leta info!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till IT-forum



Logga in