6594 träffar

Återgå till avancerad sökning

Neandertalarna närmare oss än vi trott

att vi skulle överleva som art hur länge som helst är omöjligt, det behövs bara en ordentlig meteorit, den sjätte massutrotningen tar fart, en rejäl global istid, så är det finito, men sen börjar allt om, och då kanske det blir insekternas tur att få världsherravälde, lol
av antonius
2026-05-31 11:54:14
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Neandertalarna närmare oss än vi trott
Svar: 119
Visningar: 8168

Katter och deras egendomligheter

hade en katt som hette höjden av enfald












om man vill kan man fylla på med egendomligheter i utrymmet ovan
av antonius
2026-05-26 21:11:58
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Katter och deras egendomligheter
Svar: 678
Visningar: 172334

ABF Folketshus och studier till hösten?

manne skrev:Kan man plugga multimedia på ABF Folketshus och gå i en fotografi kurs där man lär sig att fotografera med en riktig kamera :o :-)063 :?:


du får väl fråga dem

https://www.abf.se/evenemang-och-kurser ... ilm-media/
av antonius
2026-05-26 18:28:56
 
Kategori: Studier och arbetsliv
Tråd: ABF Folketshus och studier till hösten?
Svar: 3
Visningar: 208

Couscous eller ris och vegorätter ?

manne skrev:Någon som har några bra tips :o :-)063 :?:


varmkorv är ju enkelt och lätt att göra, t ex bullens, vet inte om den finns i vegie version, så du får ta coop vegetarisk korv

https://www.coop.se/handla/varor/vegeta ... 240121148/
av antonius
2026-05-25 19:31:35
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: Couscous eller ris och vegorätter ?
Svar: 102
Visningar: 20023

Hur är man en bra vän?

Richard skrev:Jesus köpte inte ut bensodiazepiner åt sina lärjungar...


han förvandlade vatten till vin, så han behövde inte
av antonius
2026-05-22 16:30:31
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Hur är man en bra vän?
Svar: 80
Visningar: 12450

Gott att dricka godare än Läsk.?

manne skrev:
antonius skrev:det är ju jävligt mycket socker i sådant där, drick rent vatten istället, som är billigare och nyttigare


men c-vitamin är det och jag äter aldrig eller köper aldrig någon frukt :cry: :oops:


men c-vitamin finns i tabletter, och även grönsaker, vitkål innehåller mer c-vitamin än appelsin
av antonius
2026-05-17 15:23:14
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: Gott att dricka godare än Läsk.?
Svar: 75
Visningar: 30118

Gott att dricka godare än Läsk.?

Mixer Fruktdryck Mojito - TROPIC DREAM Innehåll. Vatten, fruktjuice* 20% (äppel-, lime-, citron-, apelsinjuice), socker , apelsinextrakt, naturligt myntaarom, surhetsreglerande medel: citronsyra, ... Pina colada 1l Tropic Dream Ingredienser Vatten, socker , fruktjuice* och puré 10%(ananas-, äppelju...
av antonius
2026-05-17 12:35:27
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: Gott att dricka godare än Läsk.?
Svar: 75
Visningar: 30118

Gott att dricka godare än Läsk.?

det är ju jävligt mycket socker i sådant där, drick rent vatten istället, som är billigare och nyttigare
av antonius
2026-05-17 12:27:00
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: Gott att dricka godare än Läsk.?
Svar: 75
Visningar: 30118

Cosplay

Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar den vara stilla. Det ä...
av antonius
2026-05-15 20:38:33
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Cosplay
Svar: 17
Visningar: 614

Cosplay

tvilling99 skrev:
Richard skrev:Vad kul! Sheldon Cooper är ju ett riktigt original!

Snacka om det!


bra gjort, tror att jag aldrig vågat gå på ngt sådant, to shy...
av antonius
2026-05-15 19:59:49
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Cosplay
Svar: 17
Visningar: 614

Neandertalarna närmare oss än vi trott

Neandertalarna hade en gorillas styrka och fysik jag har läst på så jag vet du får nog läsa på en gång till: AI-översikt En fullvuxen silverryggsgorilla är betydligt starkare än en neandertalare, trots att neandertalarna var extremt fysiskt starka jämfört med moderna människor.Här är en sammanställ...
av antonius
2026-05-15 12:42:34
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Neandertalarna närmare oss än vi trott
Svar: 119
Visningar: 8168

Neandertalarna närmare oss än vi trott

aha, nu fattar jag varför det är brist på tandläkare här i norr, dom har dött ut helt enkelt, där ser man :-)063
av antonius
2026-05-15 9:01:07
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Neandertalarna närmare oss än vi trott
Svar: 119
Visningar: 8168

Dokumentärer om Vipeholmsanstalten

så har det väl alltid varit sen adam var länsman
av antonius
2026-05-14 18:44:41
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: Dokumentärer om Vipeholmsanstalten
Svar: 31
Visningar: 8524

Kan ej ladda upp bild längre

Det går inte att bifoga bilder. "Bildfilen du försökte bifoga är ogiltig". I förrgår gick det. Det går inte att bildlänka. "Det gick inte att fastställa bildens storlek.". Det skrev jag för 2 veckor sen. Det går fortfarande inte. Ja, jag märkte detsamma själv tidigare idag. det ...
av antonius
2026-05-09 16:54:33
 
Kategori: Regler, nyheter och synpunkter
Tråd: Kan ej ladda upp bild längre
Svar: 64
Visningar: 6811

Gulag - Sovjetunionen

det är bara lyxusar som har netflixandet, näe man får finna sig i skit viapajas och disneyhelvetet, som har satans reklam hela jävla tiden, och det går inte spola förbi reklam skiten
av antonius
2026-05-03 15:26:08
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Gulag - Sovjetunionen
Svar: 146
Visningar: 30330

Australien

det är så mycket spindlar och ormar där
av antonius
2026-05-02 16:37:31
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Australien
Svar: 216
Visningar: 31633

1 maj snart.

atoms skrev:
antonius skrev:
manne skrev:1 maj är arbetarrörelsens och fackföreningarnas dag :-)049 :-)Happy


du varken arbetar eller är med i någon fackförening


Du då, är du organiserad?


jepp, Transportarbetareförbundet, fd skyddsombud
av antonius
2026-04-30 12:29:50
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: 1 maj snart.
Svar: 14
Visningar: 2942

1 maj snart.

manne skrev:1 maj är arbetarrörelsens och fackföreningarnas dag :-)049 :-)Happy


du varken arbetar eller är med i någon fackförening
av antonius
2026-04-30 11:54:19
 
Kategori: Tipsa medlemmarna
Tråd: 1 maj snart.
Svar: 14
Visningar: 2942

Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?

önska om önskningar var hästar, skulle tiggare rida, du förkastar allt folk tipsar om, prova tinder, var på stan och se dig omkring, plötsligt kan tillfällen uppstå, gå med i någon kurs där det förekommer kvinnor, prata med folk på ngt caffe, sök upp en afternoon te dans, eller gå på en danskurs, b...
av antonius
2026-04-30 11:51:38
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Skaffa egen lgh o tjej som i The Darkness Jackie and Jenny?
Svar: 125
Visningar: 20825

Kan ej ladda upp bild längre

inte vad jag vet
av antonius
2026-04-28 13:53:49
 
Kategori: Regler, nyheter och synpunkter
Tråd: Kan ej ladda upp bild längre
Svar: 64
Visningar: 6811

Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet

och ens lägenhet blir som en personal fritidsgård där de stövlar in utan att knacka på dörren och de kan när som helst gå in lägenheten natt tid också och titta till en privat liv och självbestämmande är bara att glömma bort på gruppboenden hörde om en gubbe som hade samma problem, då började han a...
av antonius
2026-04-28 12:05:23
 
Kategori: Övriga Aspergerfrågor
Tråd: Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
Svar: 119
Visningar: 36943

Cosplay

jag har åxå bara varit åskådare, varje sommar har de en medeltidsvecka i Gammelstad på ett område de kallar Hägnan, där de har ett friluftsmuseum med medeltida inslag, och då har föreningen Frostheim, olika aktiviteter, där det ingår en hel del cosplay, de spelar upp olika scener med fäktning och ka...
av antonius
2026-04-18 13:07:24
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Cosplay
Svar: 17
Visningar: 614

Vad händer efter döden?

Freddy Dreadful skrev:Man är nog ändå bara en vind som blåser förbi och sedan försvinner, varken mer eller mindre!


en tumble weed som blåser omkring i en spagetti western
av antonius
2026-04-16 18:47:23
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Vad händer efter döden?
Svar: 224
Visningar: 30435

Vad händer efter döden?

RSD555 skrev:Orangutang teorin


WTF
av antonius
2026-04-16 16:22:43
 
Kategori: Intressanta intressen
Tråd: Vad händer efter döden?
Svar: 224
Visningar: 30435
Nästa

Återgå till avancerad sökning



Logga in