World of Warcraft-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

World of Warcraft-tråden

Inläggav SoulPain » 2014-12-17 1:54:09

Då wow har crossrealm numera så går det spela med folk från andra servrar och i vissa fall fungerar även crossrealm guilds.


Att lvla 90-100 verkar gå snabbast genom att questa och plocka upp items (get handynotes å handynotes dreanor) sen får man en garrison vid lvl 90, så lika bra ni lägger in Garrison Mission och Masterplan med annars kommer ni dö av all väntetid när man skall öppna å skicka followers på uppdrag.

Ser att jag skrivit innan i år att DF varit inaktiv, sedan wow fått en reboot av BC tiden, så är det som folk kommit tillbaka och servern, som så många andra är väldigt livliga nu :)

Anyway här är min battletag om ni vill spela, har frågor eller nått: zavichij#2161
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

World of Warcraft-tråden

Inläggav Gustovich » 2014-12-17 2:41:26

Det är riktigt grymt Draenor :)

Jag är en sån där filthy casual, så jag är inte ens 100 än. Men har märkt att det går riktigt fort att lvla. Spelet verkar enormt härligt. Har varit väldigt lätt att instansa bara.. rollade en Blood DK, aldrig spelat som det innan, lyckades tanka direkt behövde knappt lästa nåt. Hoppas det blir svårare sen.

Enda jag inte gillar är de här jäkla farmvilleuppdragen i garrison :P
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

World of Warcraft-tråden

Inläggav wildwing » 2014-12-17 10:18:15

fan kan inte nu dock får inte bo hemma om jag spelar klargjorde mamma.... fml
wildwing
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2014-08-28
Ort: stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Vikruckuz » 2016-08-20 13:39:48

Vad tycker ni om legion? ser det bra ut? började spela i slutet av wod och undrande om det är värt att spela legion då jag tycte att wod var inte så kul. älskar wow btw
Vikruckuz
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-08-02

World of Warcraft-tråden

Inläggav badsa123 » 2016-08-20 15:58:14

Jag spelar wow på servarna Aerie Peak och Ravenholdt. pre-ordered även legion och provat den nya klassen lite. Verkar vara en bra klass men är ingen bra spelare men bättre än vad jag var för 1 år sedan iallefall.
badsa123
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-05-15
Ort: Hallstahammar

World of Warcraft-tråden

Inläggav alixha » 2016-08-20 16:04:13

Vikruckuz skrev:Vad tycker ni om legion? ser det bra ut? började spela i slutet av wod och undrande om det är värt att spela legion då jag tycte att wod var inte så kul. älskar wow btw


WoD är den sämsta expansionen som gjorts.
Legion liknar mer TBC vilket är bra! TBC och WotLK var dom bästa expansionerna.
Garrisons var ju en stor flopp i WoD men nu är garrisons borta och huvudstaden Dalaran kommer tillbaka!

WoD utspelade sig på en alternativ tidslinje men nu är vi tillbaka på den riktigt tidslinjen igen vilket borde göra allting mindre förvirrande när det gäller lore, det ger också mer djup.

Ska bli kul men jag försöker att inte hoppas för mycket för dom senaste 3 expansionerna har ju varit ganska dåliga. Jag hoppas verkligen att Blizzard kan få till det den här gången.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

World of Warcraft-tråden

Inläggav FrostWolf » 2017-02-04 12:57:22

Legion är precis det man ville ha, ny klass baserad kring rörelse och illidan, att äntligen vara redo för demon legionen kändes asgrymt, som vanlig en massa små reworks av småsaker, att slå tillbaka the emerald nigthmare kändes som en riktig seger, unika och häftiga order halls(klass baserade hub områden), det kan nästan inte bli bättre.
FrostWolf
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2017-01-25

Återgå till IT-forum



Logga in