World of Warcraft-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 15:13:04

slackern skrev:
Little J skrev:
slackern skrev:
Coolt har inte kört på ett tag nu. Men jag har också för det mesta växlat mellan olika klasser. Men för det mesta kört horde.

Antar att du kör feral med det namnet?

Det är ett coolt spel. Nu har jag spelat ett tag igen men det kan gå långa perioder då jag inte spelar alls. Du kanske är velig som jag ;) Jag gillar just Tauren eller faktiskt Night Elves bäst. Så man kan väl säga att det brukar vara någon av dem som jag brukar köra på.

Vad är feral för nåt? Hehe jag är en total amatör så jag är inte så haj på sådana begrepp 8)

Säger som dem sjunger i "kär i en gamer":
...sitter på mitt rum och spelar lite WoW..


Det är när man spelar som björn eller katt. ;) Säkert jag som stavade fel så att du inte fattade. :)

Jo jag är väll velig. Jag har kört sedan vanila. Men tröttnade på spelet under TBC. Så gjorde jag det dumaste jag någonsin har gjort jag sålde mitt dåvarande konto. Och spelet har aldrig blivit sej likt igen.


Alright! Då hajar jag :) Alltså jag ville ju ha ett "coolt" namn och vad låter bättre än Kickassia, alltså Kick-ass-ia?! hahaha. Ibland kör jag katt eller hjorten eller nåt men för det mesta kör jag på bara tauren itself.

Och återigen, snacka om att jag är en amatör för jag fattar inget av det du skriver. Jag spelar mest bara för att det är kul och springer runt där i de olika världarna och gör mina quests och fixar nya grejer och så. Är verkligen inte mer spelare än så faktiskt. Älskar att spela tv- eller dataspel men går aldrig in så för det så att jag lär mig begreppen eller reglerna eller så.

Synd att du sålde ditt konto då och att spelet inte känns som då. Det är ju mycket förändringar som skett och alla dessa expansioner som kommit - jag har inte följt med i den vågen kan jag säga! Jag började spela för snart 10 år sedan men som sagt jag har spelat i perioder så jag har missat en hel del nytt som blivit/kommit i spelet. Men glad amatör som man är så kör jag på ändå! :P
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 15:25:25

Little J skrev:
slackern skrev:
Little J skrev:
Det är ett coolt spel. Nu har jag spelat ett tag igen men det kan gå långa perioder då jag inte spelar alls. Du kanske är velig som jag ;) Jag gillar just Tauren eller faktiskt Night Elves bäst. Så man kan väl säga att det brukar vara någon av dem som jag brukar köra på.

Vad är feral för nåt? Hehe jag är en total amatör så jag är inte så haj på sådana begrepp 8)

Säger som dem sjunger i "kär i en gamer":


Det är när man spelar som björn eller katt. ;) Säkert jag som stavade fel så att du inte fattade. :)

Jo jag är väll velig. Jag har kört sedan vanila. Men tröttnade på spelet under TBC. Så gjorde jag det dumaste jag någonsin har gjort jag sålde mitt dåvarande konto. Och spelet har aldrig blivit sej likt igen.


Alright! Då hajar jag :) Alltså jag ville ju ha ett "coolt" namn och vad låter bättre än Kickassia, alltså Kick-ass-ia?! hahaha. Ibland kör jag katt eller hjorten eller nåt men för det mesta kör jag på bara tauren itself.

Och återigen, snacka om att jag är en amatör för jag fattar inget av det du skriver. Jag spelar mest bara för att det är kul och springer runt där i de olika världarna och gör mina quests och fixar nya grejer och så. Är verkligen inte mer spelare än så faktiskt. Älskar att spela tv- eller dataspel men går aldrig in så för det så att jag lär mig begreppen eller reglerna eller så.

Synd att du sålde ditt konto då och att spelet inte känns som då. Det är ju mycket förändringar som skett och alla dessa expansioner som kommit - jag har inte följt med i den vågen kan jag säga! Jag började spela för snart 10 år sedan men som sagt jag har spelat i perioder så jag har missat en hel del nytt som blivit/kommit i spelet. Men glad amatör som man är så kör jag på ändå! :P


Lika bra att spela som glad amatör. Eller spela för dej själv. :) Det är det spelat ska vara avkoppling och göra det du vill. :)

Jag skaffade ett nytt konto så jag har spelat fram till level 85 tror jag har 3 lv 85. Men spelet är sej inte likt sedan jag hade mina första karaktärer. Dom är för alltid borta för mej. Du vet jag gjorde några saker med dom som jag aldrig kan få tillbaka. Svårt att förklara. Men den känslan har försvunnit.

Fan vad är Hjort? Eller är det när man går balance och ser ut som en uggla med horn på? Alltså det är när det är magi dps?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 16:01:01

Lika bra att spela som glad amatör. Eller spela för dej själv. Det är det spelat ska vara avkoppling och göra det du vill.

Jag skaffade ett nytt konto så jag har spelat fram till level 85 tror jag har 3 lv 85. Men spelet är sej inte likt sedan jag hade mina första karaktärer. Dom är för alltid borta för mej. Du vet jag gjorde några saker med dom som jag aldrig kan få tillbaka. Svårt att förklara. Men den känslan har försvunnit.

Fan vad är Hjort? Eller är det när man går balance och ser ut som en uggla med horn på? Alltså det är när det är magi dps?


Jo precis! Just my thought ;)

Oh sweet! Då är du en sån där duktig spelare då :-)Happy Tro't eller ej men jo jag förstår faktiskt. När man har lyckats med något bra och så försvinner det, det känns surt.

HAhahah :lol: Jo, så här är det - en "Hjort" är druidens "travel form" som ser ut just som en hjort (alltså djuret som bor i skogen).

Försökte lägga in en bild här men den var för stor men kan googla på druid travel form så får du fram en bild på den.
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 16:06:12

Little J skrev:
Lika bra att spela som glad amatör. Eller spela för dej själv. Det är det spelat ska vara avkoppling och göra det du vill.

Jag skaffade ett nytt konto så jag har spelat fram till level 85 tror jag har 3 lv 85. Men spelet är sej inte likt sedan jag hade mina första karaktärer. Dom är för alltid borta för mej. Du vet jag gjorde några saker med dom som jag aldrig kan få tillbaka. Svårt att förklara. Men den känslan har försvunnit.

Fan vad är Hjort? Eller är det när man går balance och ser ut som en uggla med horn på? Alltså det är när det är magi dps?


Jo precis! Just my thought ;)

Oh sweet! Då är du en sån där duktig spelare då :-)Happy Tro't eller ej men jo jag förstår faktiskt. När man har lyckats med något bra och så försvinner det, det känns surt.

HAhahah :lol: Jo, så här är det - en "Hjort" är druidens "travel form" som ser ut just som en hjort (alltså djuret som bor i skogen).

Försökte lägga in en bild här men den var för stor men kan googla på druid travel form så får du fram en bild på den.


Tack för tipset jag gjorde det. Fan det var en ful jävla hjort. Såg att det kom dit i den senaste expansionen. Då är det inte så konstigt att jag inte har sett det förut. :)


Har tyvärr för sunkig dator för att jag ska kunna spela och njuta utav spelet. Så jag får väll testa igen när jag har skaffat en bättre dator. :)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 16:16:58

slackern skrev:
Little J skrev:
Lika bra att spela som glad amatör. Eller spela för dej själv. Det är det spelat ska vara avkoppling och göra det du vill.

Jag skaffade ett nytt konto så jag har spelat fram till level 85 tror jag har 3 lv 85. Men spelet är sej inte likt sedan jag hade mina första karaktärer. Dom är för alltid borta för mej. Du vet jag gjorde några saker med dom som jag aldrig kan få tillbaka. Svårt att förklara. Men den känslan har försvunnit.

Fan vad är Hjort? Eller är det när man går balance och ser ut som en uggla med horn på? Alltså det är när det är magi dps?


Jo precis! Just my thought ;)

Oh sweet! Då är du en sån där duktig spelare då :-)Happy Tro't eller ej men jo jag förstår faktiskt. När man har lyckats med något bra och så försvinner det, det känns surt.

HAhahah :lol: Jo, så här är det - en "Hjort" är druidens "travel form" som ser ut just som en hjort (alltså djuret som bor i skogen).

Försökte lägga in en bild här men den var för stor men kan googla på druid travel form så får du fram en bild på den.


Tack för tipset jag gjorde det. Fan det var en ful jävla hjort. Såg att det kom dit i den senaste expansionen. Då är det inte så konstigt att jag inte har sett det förut. :)


Har tyvärr för sunkig dator för att jag ska kunna spela och njuta utav spelet. Så jag får väll testa igen när jag har skaffat en bättre dator. :)


Jo inte är den vacker inte! :P Alright, ja alla dessa expansioner som sagt var. Vet knappt vilken jag har hehe.

Precis, testa sen när du fått bättre gear :-)Happy

Usch, nu måste jag jobba lite fastän jag inte har någon lust med det. Så tyvärr får WoW vänta ett tag nu. :(
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav Xzirie » 2013-05-28 2:33:45

Den nya travel formen är ju skitsöt, i synnerhet när den ligger ner och äter! Med en minor glyph kan man ställa upp som mount för folk man är i grupp med också, vilket kan ge upphov till många dumma skämt om man har lagom juvenil humor och är lättroad. :-)018
Oavsett spec är det rätt kul också att anta lämplig djurform och börja ragga på hunter pets när man är gruppad med främlingar. Det roar mig fortfarande efter 8 år. Druider är kul.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Sv: World of Warcraft-tråden

Inläggav Trampe » 2013-06-06 19:53:36

Skoj att se att det finns folk som fortfarande spelar. Själv sitter jag och lvlar upp min egna guild. Detta efter att den raidingguild jag var med i krackelerade och guildledningen bytte server på guilden utan att tillfråga vad medlemmarna tyckte om det hela. Plundring kallade jag det hela. Men i min egna guild har jag full koll. Dock lite ensamt ibland..
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

World of Warcraft-tråden

Inläggav SabreKibs » 2014-02-22 20:21:34

Spelar själv :) Men min server har blivit rätt död, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen :/
SabreKibs
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

World of Warcraft-tråden

Inläggav SoulPain » 2014-02-23 3:42:21

SabreKibs skrev:Spelar själv :) Men min server har blivit rätt död, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen :/


Vilken server spelar du på?
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

World of Warcraft-tråden

Inläggav Manveru » 2014-02-23 4:42:22

Quel'Thalas ftw! Även om jag inte riktigt orkat spela det senaste halvåret ish :P
Manveru
 
Inlägg: 134
Anslöt: 2013-01-11

World of Warcraft-tråden

Inläggav Azo85 » 2014-03-04 20:06:58

Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

World of Warcraft-tråden

Inläggav SabreKibs » 2014-03-05 21:51:37

SoulPain skrev:
SabreKibs skrev:Spelar själv :) Men min server har blivit rätt död, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen :/


Vilken server spelar du på?



Jag spelar på Doomhammer, det är min main.
SabreKibs
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

World of Warcraft-tråden

Inläggav lesserness » 2014-03-06 1:43:22

Jag har under ett par dagar fått ett felmeddelande/påminnelse om att min dator nu har för låg prestanda för wow, trots det fungerar spelet som vanligt, shud i care?
lesserness
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-06-25

World of Warcraft-tråden

Inläggav SoulPain » 2014-03-06 16:59:01

lesserness skrev:Jag har under ett par dagar fått ett felmeddelande/påminnelse om att min dator nu har för låg prestanda för wow, trots det fungerar spelet som vanligt, shud i care?


Säkert nått inför nästa expansion, så de vill få spelare att köpa upp sig till bättre hårdvara en tid innan dess, så skit i det tills expansionen kommer.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

World of Warcraft-tråden

Inläggav SoulPain » 2014-03-06 17:00:49

SabreKibs skrev:
SoulPain skrev:
SabreKibs skrev:Spelar själv :) Men min server har blivit rätt död, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen :/


Vilken server spelar du på?



Jag spelar på Doomhammer, det är min main.


Nice, där har jag spelat en del, men mina main är på Darkmoon Faire och den är numera väldigt inaktiv känns de som.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

World of Warcraft-tråden

Inläggav SabreKibs » 2014-03-07 13:58:51

SoulPain skrev:
SabreKibs skrev:
SoulPain skrev:
Vilken server spelar du på?



Jag spelar på Doomhammer, det är min main.


Nice, där har jag spelat en del, men mina main är på Darkmoon Faire och den är numera väldigt inaktiv känns de som.




Där ser en. Nej va tråkigt att det är inaktivt där med. Trist det är när folk bara lämnar.
En kanske skulle dra ihop en guild bara med aspisar haha
SabreKibs
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

World of Warcraft-tråden

Inläggav lesserness » 2014-03-07 14:23:58

ty =) SoulPain
lesserness
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-06-25

World of Warcraft-tråden

Inläggav SoulPain » 2014-03-09 2:48:18

SabreKibs skrev:
SoulPain skrev:
SabreKibs skrev:

Jag spelar på Doomhammer, det är min main.


Nice, där har jag spelat en del, men mina main är på Darkmoon Faire och den är numera väldigt inaktiv känns de som.




Där ser en. Nej va tråkigt att det är inaktivt där med. Trist det är när folk bara lämnar.
En kanske skulle dra ihop en guild bara med aspisar haha


Haha det vore nått :D
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

World of Warcraft-tråden

Inläggav SabreKibs » 2014-03-11 18:24:44

Haha det vore nått :D




Absolut haha :3
SabreKibs
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

World of Warcraft-tråden

Inläggav cc33314 » 2014-03-11 18:38:59

Jag är guild master för två guilder, ungefär 1000 medlemmar i varje, jag har ett stenhårt regelsystem och klanerna blir väldigt autistiska om man säger så. Om någon vill vara med i den så spela på alliance-Ravencrest och /whisper Tonao för vidare information. Ha det bra!
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

World of Warcraft-tråden

Inläggav Bluejasmine » 2014-10-04 0:41:40

hej ja spelar wow o vill hitta en guild me folk som mig, o som e friendly e som sagt känslig o tar lätt upp, kan du tipsa mig om en server o guild?..
Bluejasmine
Inaktiv
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2014-10-04

World of Warcraft-tråden

Inläggav alixha » 2014-10-04 0:45:08

cc33314 skrev:Jag är guild master för två guilder, ungefär 1000 medlemmar i varje, jag har ett stenhårt regelsystem och klanerna blir väldigt autistiska om man säger så. Om någon vill vara med i den så spela på alliance-Ravencrest


Hah, jag lirar på Ravencrest ibland 8)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

World of Warcraft-tråden

Inläggav wildwing » 2014-11-03 17:39:56

hah, projektarbete om wow ska göra grafiska modeller och sånt om wow
wildwing
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2014-08-28
Ort: stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav wildwing » 2014-12-16 20:06:17

Hej alla jag tänkte testa wow nu igen, söker någon att lvla med från lvl 90-100 jag har en rogue på silvermoon men kan göra en ny lvl 90 på annan server också(har pre-ordrat wod)

Kille/tjej spelar ingen roll och inte heller tidigare erfarenhet av spelet, jag har ganska mycket erfarenhet men då nästan bara PVP.

Andra på forumet som kör tillsammans redan? skulle gärna va med i lite aspeig guild eller ngt :P
wildwing
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2014-08-28
Ort: stockholm

Återgå till IT-forum



Logga in