World of Warcraft-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

World of Warcraft-tråden

Inläggav Xzirie » 2012-09-25 0:59:25

Jag ser att buggen *stuck on 90% loading screen* från betan är back in business! :D
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2012-09-25 2:34:08

Spelat klart Darksiders II.

Köper mitt Collector's Edition vid 12:10 imorgon.

CURSE YOU RL AND NO MIDNIGHT OPENING!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-09-26 9:10:23

Xzirie skrev:
marxisten skrev:Och vet ej så mycket om Monks, däremot så ska jag byta till panda när jag kan på min priest (för rasbuffen).


Min shadowpriestkollega funderar också på att byta ras, fast då bara för Caramelldansen! :-)005


Tyder på att vi har olika intressen i vårt spelande kanske. :D
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

World of Warcraft-tråden

Inläggav Wolfgrin » 2012-09-28 13:22:07

Spela WoW sen första betan ända fram till patch 4.03 sedan tröttna jag bara helt enkelt. Höll till på Silvermoon under alla dessa år och körde mest på min lock, pala och DK samt alla andra klasser men bara mest när man fick tråkigt.

Ack saknar Vanilla tiden och får ibland nostalgiska tankar om den tiden, känns som en livstid sen.
Wolfgrin
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2012-09-27

World of Warcraft-tråden

Inläggav Lynxina » 2013-01-25 8:56:51

Spelar en undead warlock på Stormscale.
Lynxina
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2010-06-06
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:21:42

Hej alla WoW:are. Har en fråga som behöver snabbt svar!

Loggade precis in för att börja spela och då poppar det upp en ruta med ett meddelande om att jag har fyra vänner som vill bli accepterade. När jag klickar vidare i rutan kommer "pending list" upp och där ligger fyra "Blizzard GM" upp som jag antingen kan accept eller decline. Sedan står detta:

GM: Hi please visit www.wowgmt.tk sure that you are the original owner of the account. Or the system will suspend your account. Accept Decline


VAD ÄR DETTA?? :-)063 :? Har aldrig sett detta förut och jag spelar ändå hyfsat mycket.

Hjälp mig någon!
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav matgar » 2013-05-19 14:24:56

Little J skrev:Hej alla WoW:are. Har en fråga som behöver snabbt svar!

Loggade precis in för att börja spela och då poppar det upp en ruta med ett meddelande om att jag har fyra vänner som vill bli accepterade. När jag klickar vidare i rutan kommer "pending list" upp och där ligger fyra "Blizzard GM" upp som jag antingen kan accept eller decline. Sedan står detta:

GM: Hi please visit http://www.wowgmt.tk sure that you are the original owner of the account. Or the system will suspend your account. Accept Decline


VAD ÄR DETTA?? :-)063 :? Har aldrig sett detta förut och jag spelar ändå hyfsat mycket.

Hjälp mig någon!

Ta decline på dom där.. Det är folk som försöker lura dig.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:27:15

Okej då gör jag det. Men vad är det för någonting? Och behöver jag verifiera att jag är jag så att säga eller försvinner mitt konto? Känner mig confused! :-)063
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 14:28:27

Little J skrev:Okej då gör jag det. Men vad är det för någonting? Och behöver jag verifiera att jag är jag så att säga eller försvinner mitt konto? Känner mig confused! :-)063


Nej det är inte GM utan folk som försöker att fiska fram ditt lösenord för att hacka ditt konto. Så sätt dom på ignore.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:30:53

Okej då vet jag. TACK för hjälpen @matgar och @slackern! Tusen tack. :D :-)049 :-)Hug
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2013-05-19 14:36:35

Little J skrev:Okej då vet jag. TACK för hjälpen @matgar och @slackern! Tusen tack. :D :-)049 :-)Hug


Sätt de på ignore och du kan också anmäla deras account till Blizzard så de blir bannade.
Senast redigerad av marxisten 2013-05-19 14:38:07, redigerad totalt 1 gång.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

World of Warcraft-tråden

Inläggav matgar » 2013-05-19 14:37:18

Little J skrev:Okej då vet jag. TACK för hjälpen @matgar och @slackern! Tusen tack. :D :-)049 :-)Hug

WoW är tyvärr fullt av folk som försöker lura av en ens konto.
Om du får sådana där mail om att du ska gå in och verifiera dig klicka aldrig på länkar.
Gå alltid till hemsidan direkt. typ eu.battle.net
Om du inte har det redan så rekommenderar jag en Blizzard Authenticator.
(jag har den appen på min mobil och det funkar jättebra.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:40:52

matgar skrev:
Little J skrev:Okej då vet jag. TACK för hjälpen @matgar och @slackern! Tusen tack. :D :-)049 :-)Hug

WoW är tyvärr fullt av folk som försöker lura av en ens konto.
Om du får sådana där mail om att du ska gå in och verifiera dig klicka aldrig på länkar.
Gå alltid till hemsidan direkt. typ eu.battle.net
Om du inte har det redan så rekommenderar jag en Blizzard Authenticator.
(jag har den appen på min mobil och det funkar jättebra.


Ja jo så är det ju tyvärr. Yes den sidan brukar jag gå in på ibland. Den appen ska jag definitivt kolla upp. Tack igen för tips råd och hjälp. Under alla dessa år jag i perioder spelat WoW har jag alltid kört helt solo och då blir man inte så street-smart vad gäller såna här grejer. Så tack :)
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 14:42:29

Little J skrev:
Ja jo så är det ju tyvärr. Yes den sidan brukar jag gå in på ibland. Den appen ska jag definitivt kolla upp. Tack igen för tips råd och hjälp. Under alla dessa år jag i perioder spelat WoW har jag alltid kört helt solo och då blir man inte så street-smart vad gäller såna här grejer. Så tack :)


VAd kör du för något? Alltså ras och klass?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:46:05

@matgar, är det "Battle.net Authenticator" som du menar?
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 14:48:35

slackern skrev:
Little J skrev:
Ja jo så är det ju tyvärr. Yes den sidan brukar jag gå in på ibland. Den appen ska jag definitivt kolla upp. Tack igen för tips råd och hjälp. Under alla dessa år jag i perioder spelat WoW har jag alltid kört helt solo och då blir man inte så street-smart vad gäller såna här grejer. Så tack :)


VAd kör du för något? Alltså ras och klass?


Just nu kör jag på en tauren, druid, level 42. Gillar att köra både Alliance och Horde så jag har alltid hoppat däremellan och provat olika raser och så vidare. Men som sagt, just nu är jag "Kickassia" - en tuff tauren!
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 14:51:00

Little J skrev:
slackern skrev:
Little J skrev:
Ja jo så är det ju tyvärr. Yes den sidan brukar jag gå in på ibland. Den appen ska jag definitivt kolla upp. Tack igen för tips råd och hjälp. Under alla dessa år jag i perioder spelat WoW har jag alltid kört helt solo och då blir man inte så street-smart vad gäller såna här grejer. Så tack :)


VAd kör du för något? Alltså ras och klass?


Just nu kör jag på en tauren, druid, level 42. Gillar att köra både Alliance och Horde så jag har alltid hoppat däremellan och provat olika raser och så vidare. Men som sagt, just nu är jag "Kickassia" - en tuff tauren!


Coolt har inte kört på ett tag nu. Men jag har också för det mesta växlat mellan olika klasser. Men för det mesta kört horde.

Antar att du kör feral med det namnet?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav matgar » 2013-05-19 14:52:42

Little J skrev:@matgar, är det "Battle.net Authenticator" som du menar?

Borde vara "Battle.net mobile authenticator".. åtminstone på iphone.. kanske inte står exakt likadant om du har android mobil.

Det går ju att köpa en liten dongel så man har en separat authenticator också.
Men som sagt det kostar ju pengar.. och så är det ytterligare en grej man kan råka slarva bort.
Mobilen har man ju ändå koll på.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 14:56:40

matgar skrev:
Little J skrev:@matgar, är det "Battle.net Authenticator" som du menar?

Borde vara "Battle.net mobile authenticator".. åtminstone på iphone.. kanske inte står exakt likadant om du har android mobil.

Det går ju att köpa en liten dongel så man har en separat authenticator också.
Men som sagt det kostar ju pengar.. och så är det ytterligare en grej man kan råka slarva bort.
Mobilen har man ju ändå koll på.


Helt säker på det?

http://www.metro.se/nyheter/stoldvag-mo ... IlLvPz26I/
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2013-05-19 14:59:56

matgar skrev:Det går ju att köpa en liten dongel så man har en separat authenticator också.
Men som sagt det kostar ju pengar.. och så är det ytterligare en grej man kan råka slarva bort.
Mobilen har man ju ändå koll på.


Så länge som du ej slarvar bort dina husnycklar så tappar du ej bort authenticatorn heller, man har den i nyckelknippan.

Men jag håller med dig om att om man har en smartphone så kan man ta appen som är gratis istället för den andra authenticatorn. Problemet som uppstår är dock om mobilen tappar minnet eller något, då blir det ett helvete.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 15:00:19

slackern skrev:
Little J skrev:
slackern skrev:
VAd kör du för något? Alltså ras och klass?


Just nu kör jag på en tauren, druid, level 42. Gillar att köra både Alliance och Horde så jag har alltid hoppat däremellan och provat olika raser och så vidare. Men som sagt, just nu är jag "Kickassia" - en tuff tauren!


Coolt har inte kört på ett tag nu. Men jag har också för det mesta växlat mellan olika klasser. Men för det mesta kört horde.

Antar att du kör feral med det namnet?

Det är ett coolt spel. Nu har jag spelat ett tag igen men det kan gå långa perioder då jag inte spelar alls. Du kanske är velig som jag ;) Jag gillar just Tauren eller faktiskt Night Elves bäst. Så man kan väl säga att det brukar vara någon av dem som jag brukar köra på.

Vad är feral för nåt? Hehe jag är en total amatör så jag är inte så haj på sådana begrepp 8)

Säger som dem sjunger i "kär i en gamer":
...sitter på mitt rum och spelar lite WoW..
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav matgar » 2013-05-19 15:01:06

marxisten skrev:Problemet som uppstår är dock om mobilen tappar minnet eller något, då blir det ett helvete.

Jag har backup via iCloud på min mobil.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

World of Warcraft-tråden

Inläggav Little J » 2013-05-19 15:03:19

matgar skrev:
Little J skrev:@matgar, är det "Battle.net Authenticator" som du menar?

Borde vara "Battle.net mobile authenticator".. åtminstone på iphone.. kanske inte står exakt likadant om du har android mobil.

Det går ju att köpa en liten dongel så man har en separat authenticator också.
Men som sagt det kostar ju pengar.. och så är det ytterligare en grej man kan råka slarva bort.
Mobilen har man ju ändå koll på.


När jag söker på Blizzard Authenticator så kommer "Battle.net Authenticator" upp. Jag har just en andriod för tillfället så det är kanske som du säger; skillnad mellan Iphone och android.

Ja jag kör nog på mobilen jag, den är min bäste vän (alltså den är bra att ha och rolig att leka med så inte bäste vän om ni förstår vad jag menar) så den finns alltid nära en.
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2013-05-19 15:03:45

Little J skrev:
slackern skrev:
Little J skrev:
Just nu kör jag på en tauren, druid, level 42. Gillar att köra både Alliance och Horde så jag har alltid hoppat däremellan och provat olika raser och så vidare. Men som sagt, just nu är jag "Kickassia" - en tuff tauren!


Coolt har inte kört på ett tag nu. Men jag har också för det mesta växlat mellan olika klasser. Men för det mesta kört horde.

Antar att du kör feral med det namnet?

Det är ett coolt spel. Nu har jag spelat ett tag igen men det kan gå långa perioder då jag inte spelar alls. Du kanske är velig som jag ;) Jag gillar just Tauren eller faktiskt Night Elves bäst. Så man kan väl säga att det brukar vara någon av dem som jag brukar köra på.

Vad är feral för nåt? Hehe jag är en total amatör så jag är inte så haj på sådana begrepp 8)

Säger som dem sjunger i "kär i en gamer":
...sitter på mitt rum och spelar lite WoW..


Det är när man spelar som björn eller katt. ;) Säkert jag som stavade fel så att du inte fattade. :)

Jo jag är väll velig. Jag har kört sedan vanila. Men tröttnade på spelet under TBC. Så gjorde jag det dumaste jag någonsin har gjort jag sålde mitt dåvarande konto. Och spelet har aldrig blivit sej likt igen.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till IT-forum



Logga in