Vill du ta en fika? (Göteborg)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Yumie » 2014-08-25 4:15:04

Hej!

Vad sägs om fika varje onsdag klockan 13:00 på 7-eleven på Linnegatan 45? Vi kan träffas och prata om livet. En kaffe plus bulle kostar 25 kronor. Det finns även matigare fika. Efteråt kan vi tillsammans promenera i Slottskogen, för dom som vill.

Jag känner att jag behöver bryta isoleringen, någon annan som känner likadant?

Kram
Yumie
 
Inlägg: 104
Anslöt: 2010-05-27

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Phobos » 2014-08-25 20:04:11

Nu bor jag visserligen inte i Gbg men är 7eleven verkligen en bra plats för att fika och snaka om saker?
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav kullan » 2014-08-25 20:08:27

De flesta aspergare föredrar lugnare platser att fika på än vad 7eleven kan erbjuda. Gärna ett kafè där man kan boka en mer privat plats.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav River » 2014-08-25 21:28:30

Yumie skrev:Hej!

Vad sägs om fika varje onsdag klockan 13:00 på 7-eleven på Linnegatan 45? Vi kan träffas och prata om livet. En kaffe plus bulle kostar 25 kronor. Det finns även matigare fika. Efteråt kan vi tillsammans promenera i Slottskogen, för dom som vill.

Jag känner att jag behöver bryta isoleringen, någon annan som känner likadant?

Kram

Nej tack. :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav stoffese » 2014-08-28 2:26:58

Jag e på tror jag. Har du kik?
stoffese
Inaktiv
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-22

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav notwoodstock » 2014-08-28 2:58:14

Nisse o

Bild
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Yumie » 2014-08-30 12:51:34

Jag fattar inte vad jag gör för fel, jag kan ju inte ens få vänner på ett forum med som är till för aspergare.

Fuck my life :-)004
Yumie
 
Inlägg: 104
Anslöt: 2010-05-27

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Pemer » 2014-08-30 17:56:16

Jag tycker inte du gör något fel, jag tror mest du har haft otur med vilka svar du fick. Såvitt jag minns har det blivit enstaka träffar uppstyrda i Göteborg via forumet förr. Men visst, aldrig lika mycket som jag och andra drar igång här i Stockholm. (Det hände att folk sade där nere, och kanske även i Malmö, att "Vi har ingen Pemer här".)

Jag kan tipsa om Organiserade Aspergares splitternya göteborgsavdelning. De har trådar här på forumet om sina träffar, det är just en på gång. Hoppas i vilket fall att du inte blir avskräckt och ger upp om forumet!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav notwoodstock » 2014-08-31 2:40:54

Yumie skrev:Jag fattar inte vad jag gör för fel, jag kan ju inte ens få vänner på ett forum med som är till för aspergare.

Fuck my life :-)004


Jag är kanske rätt person att förklara flera saker:

1. Förtvivla inte
2. Kolla någons inlägg, som jag bekräftade mig också med, att inte känna att jag hör hit till Aspergarna.
3. Kolla det här hemliga - dom har faciliteter för noggranna personliga relationer. Såg nå't sådant förut.
4. Nöj dig med träffarna - dom här som ordnas är väl en bra början att förstå mer.
5. Jag har respekt för Aspergare med värre symtom än jag. Då är det "välreglerat" - respektbaserat.
6. Skaffa dig vänner på andra forumet först, dom har ett helsicke, många där också. :-(
7. Ha inte så bråttom. Jag firar jubileum nästa år, 30 år inom "psykbehovsbranchen". :-( :-) Lever.
8. Ursäkta att jag blir långrandig, jag ville ge lite orsaker som får verifieras av andra, och inte mittinatten.
9. Om du är ung, så skall du veta att man för trassla i den här "branchen".
10. Jag själv hoppas eventuellt på en stödperson när det lugnar sig. Många här trivs ensamma!
11. Binärt.
12. Jag skämtade med Stockholmsträffen sist med en skämtteckning. Fick inte en rad mer än bortsortering.
13. Jag menar ingen kritik åt något håll med denna uppräkning.
14. Jämför försiktigt områden som psykisk sjukdom och AS. Jag tänker att jag själv har EN hjärna. Hmm...
15. Ledtråd till den som orkade läsa så här långt - jag såg ett litet nödrop och kunde inte låta bli. Kan ni vara snälla och förklara närmare det som jag skrev.
16. Det är inte alltid saker klaffar. :-(
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Ismaely » 2014-08-31 9:33:28

Om jag hade fått dom svar du fått hade jag säkert också känt mig ledsen. Med det sagt så tror jag inte du ska ta det personligt. Fika på stökigt ställe i stan med okänd person (som kanske bara driver med oss här) och behöva passa en bestämd tid? Jag blev lite rädd och trött bara vid tanken :shock:
Katastroftänket slog på liksom och det lät så energikrävande. Kan vara att min reaktion inte är helt unik bland folk härinne? :-)063
Sen såg jag att du brukar promenera i "min" skog ibland (Torrekulla) så om du vill ha promenadsällskap nån dag så kanske det skulle funka? Nu brukar jag gilla att gå själv men det hade varit intressant att träffa en annan AS-kvinna. Du kan ju PM:a om det låter intressant.
Ismaely
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-03-02
Ort: Nära Gbg

Vill du ta en fika? (Göteborg)

Inläggav Ingemar_Hjort » 2014-09-03 10:15:14

Som Pemer säger ovan så är det nu på söndag som vi har nästa träff i Organiserade Aspergare här i Göteborg. Vi skall denna gång åka till Hönö och njuta av naturen och det vackra vädret, prata mycket med varandra, och äta något.
Yumie och ni andra är självfallet välkomna allihopa. Det kommer åtminstone en tjej till, så ni kan ha lite privat tjejsnack om ni vill.
Vi vill att ni anmäler er (i träffens egna tråd eller till där angiven epost) så att vi vet hur många som kommer.
Ingemar_Hjort
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2011-12-30

Återgå till Träffar



Logga in