Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vems sida står du på i denna debatt?

Kristina Lindquist
1
14%
Janne Josefsson
6
86%
 
Antal röster : 7

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Aquarius80 » 2016-09-28 9:56:56

http://www.expressen.se/tv/kultur/debat ... bokmassan/

Jag väljer att exkludera Bertil Falck eftersom han verkligen försöker sitta på två stolar samtidigt.

Lindquist och Josefsson är däremot diametralt motsatta.

Lämna gärna era synpunkter och tankar kring denna debatt.
Aquarius80
Inaktiv
 
Inlägg: 339
Anslöt: 2016-09-14
Ort: 08

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Legacy » 2016-09-28 16:14:12

Vi ska inte gulla med rasister nej, fakta över känslor alltid.

Janne Josefsson är en idiot, han ägnar hela sin vakna tid och sovande förmodligen på att försöka tysta oliktänkande muslimer, där han försöker censurera Sveriges unga muslimer genom att stämpla dem som "islamister" tex eller försöka stämpla vänsterpartiet som kommunister, men stämplar man sverigedemokraterna som rasister, ja då banne mig.
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Aquarius80 » 2016-09-28 16:48:34

Legacy skrev:Vi ska inte gulla med rasister nej, fakta över känslor alltid.

Janne Josefsson är en idiot, han ägnar hela sin vakna tid och sovande förmodligen på att försöka tysta oliktänkande muslimer, där han försöker censurera Sveriges unga muslimer genom att stämpla dem som "islamister" tex eller försöka stämpla vänsterpartiet som kommunister, men stämplar man sverigedemokraterna som rasister, ja då banne mig.


På med offerkoftan igen 8)

Sen kommer du dessutom med en massa lögnaktiga påståenden om Josefsson som du inte några som helst belägg för.

Källor, tack

Du kallar en person som du inte känner för "idiot" (personangrepp) och du sprider en massa lögner om honom (förtal) :-)Happy

Sluta trolla nu! Eller nej...

Fortsätt gärna med det så att alla kan se hur människor som du "resonerar" :lol: :lol: :lol:
Aquarius80
Inaktiv
 
Inlägg: 339
Anslöt: 2016-09-14
Ort: 08

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Legacy » 2016-09-28 17:13:41

Aquarius80 skrev:
Legacy skrev:Vi ska inte gulla med rasister nej, fakta över känslor alltid.

Janne Josefsson är en idiot, han ägnar hela sin vakna tid och sovande förmodligen på att försöka tysta oliktänkande muslimer, där han försöker censurera Sveriges unga muslimer genom att stämpla dem som "islamister" tex eller försöka stämpla vänsterpartiet som kommunister, men stämplar man sverigedemokraterna som rasister, ja då banne mig.


På med offerkoftan igen 8)

Sen kommer du dessutom med en massa lögnaktiga påståenden om Josefsson som du inte några som helst belägg för.

Källor, tack

Du kallar en person som du inte känner för "idiot" (personangrepp) och du sprider en massa lögner om honom (förtal) :-)Happy

Sluta trolla nu! Eller nej...

Fortsätt gärna med det så att alla kan se hur människor som du "resonerar" :lol: :lol: :lol:


Vart har jag satt på mig "offerkofta"?

Så du menar att det är en tillfällighet att han ägnar hela program med att försöka tysta oliktänkande muslimer men inte kunna rota lite i Jimmie Åkessons förflutna som han gjorde med ett helt program med Lars Ohly?


Jag trollar inte, men du verkar ha det lite svårt med det här med logiskt tänkande.
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Huggorm » 2016-09-28 19:30:18

Janne Josefsson är en folklig mediahjälte och naturligtvis har han rätt igen.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Maggi » 2016-09-28 19:34:39

Huggorm skrev:Janne Josefsson är en folklig mediahjälte och naturligtvis har han rätt igen.


Ja!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav MsTibbs » 2016-09-28 19:36:33

Jag vet inte var mitt inlägg tog vägen? Skrev ungefär att jag inte vet vem Lindqvist är men att jag tycker man ska ha högt i tak som en generell regel.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Huggorm » 2016-09-28 19:56:39

En mässa som drivs i privat regi får naturligtvis bjuda in vem man vill. Men om tema är yttrandefrihet så känns det logiskt att låta även avvikande åsikter komma till tals.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Legacy » 2016-09-29 0:18:13

Huggorm skrev:En mässa som drivs i privat regi får naturligtvis bjuda in vem man vill. Men om tema är yttrandefrihet så känns det logiskt att låta även avvikande åsikter komma till tals.


Att tolerera rasism har inget med yttrandefrihet att göra, jag undrar hur det skulle gå för ISIS om de skulle vilja ha en plats, jag menar om temat är yttrandefrihet så känns det logiskt att låta även avvikande åsikter komma till tals.
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Furienna » 2016-09-29 1:22:45

Legacy skrev:
Huggorm skrev:En mässa som drivs i privat regi får naturligtvis bjuda in vem man vill. Men om tema är yttrandefrihet så känns det logiskt att låta även avvikande åsikter komma till tals.


Att tolerera rasism har inget med yttrandefrihet att göra, jag undrar hur det skulle gå för ISIS om de skulle vilja ha en plats, jag menar om temat är yttrandefrihet så känns det logiskt att låta även avvikande åsikter komma till tals.

Jag tror inte att de flesta skulle uppskatta om ISIS ställde upp på en svensk bokmässa. Men ja, samma yttrandefrihet ska gälla för alla.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Aquarius80 » 2016-09-29 2:01:53

Furienna skrev:Jag tror inte att de flesta skulle uppskatta om ISIS ställde upp på en svensk bokmässa. Men ja, samma yttrandefrihet ska gälla för alla.


IS är en terrorstämplad organisation så det skulle inte riktigt funka.

Däremot så finns det en annan organisation vid namn Hizb ut-Tahrir som inte har några officiella kopplingar till IS men som ligger mycket nära dem ideologiskt. De brukar dela ut flygblad i vissa förorter i Sverige.

De skulle kunna få ställa upp på en svensk bokmässa. För yttrandefrihetens skull.
Aquarius80
Inaktiv
 
Inlägg: 339
Anslöt: 2016-09-14
Ort: 08

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-09-29 13:30:03

Josefsson har rätt.

Har vi yttrandefrihet så har vi och det gäller även för rasister, förintelseförnekare och andra stollar.

En bokmässa med yttrandefrihet som tema, ja då gäller det ju att leva upp till det.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Legacy » 2016-10-01 6:12:10

I sverige är det till och med censur och be folk man inte gillar att ta bort en från ens facebook

Det är till och med så att det var en debatt om det i debatt :P
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav slackern » 2016-10-01 11:39:27

Legacy skrev:I sverige är det till och med censur och be folk man inte gillar att ta bort en från ens facebook


Har staten något med det att göra?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav atoms » 2016-10-02 2:56:20

Moderator:


Den lilla diskussionen om politisk korrekthet har flyttats till - vad-ar-politiskt-korrekt-t40659.html
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18070
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Debatt: Vem har rätt att ställa ut på Bokmässan?

Inläggav Aquarius80 » 2016-10-02 4:39:47

Legacy skrev:I sverige är det till och med censur och be folk man inte gillar att ta bort en från ens facebook

Det är till och med så att det var en debatt om det i debatt :P


Det har du så jävla rätt i! :-)154
Aquarius80
Inaktiv
 
Inlägg: 339
Anslöt: 2016-09-14
Ort: 08

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in