Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Toblerone » 2018-05-17 14:23:21

Och helst ett där bara medlemmar är tillåtna där man verkligen vet vilka de är? Efter att jag just igen blir utsatt för hot och utpressningsförsök (av den relativ barnsliga varianten, men jag orkar inte alltid med sånt ändå) som bygger på sånt som jag har skrivit här på forum, så skulle jag uppskatta det. Jag säger inte att fler skulle göra sig, men vårt gamla forum-troll gör tyvärr så.

Om man inte kan lita på att folk inte missbrukar informationen av problem som man skriver om, så finns det ju bara två alternativ. Antigen skriver man inte om känsliga saker - vilket är lite synt, om man nu vill ha råd och/eller stöd. Eller så skapar man ett rum inom forumet där man kanske får registrera sig speciellt till och då ange namn och andra uppgifter.

Vore inte det en idé?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-05-17 14:28:37

Det finns ett sånt redan.
Där jobbiga medlemmar som jag inte får tillträde.

Iofs blev väl alla utkastade där som inte var aktiva och ingen orkar väl bry sig om att söka igen.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Smoyy » 2018-05-17 14:32:29

Förstår inte hur så många kan vara så barnsliga och hålla på med en massa skit på ett forum. Är väl bara ignorera folk som håller på?
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-05-17 14:37:52

Smoyy skrev:Förstår inte hur så många kan vara så barnsliga och hålla på med en massa skit på ett forum. Är väl bara ignorera folk som håller på?


Den ringer upp folks arbetsplatser och har sig.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Smoyy » 2018-05-17 14:41:14

Pinghis Khan skrev:
Smoyy skrev:Förstår inte hur så många kan vara så barnsliga och hålla på med en massa skit på ett forum. Är väl bara ignorera folk som håller på?


Den ringer upp folks arbetsplatser och har sig.


Vadå menar du att det finns medlemmar här som trakasserar andra genom att ringa upp på arbetsplatsen? Varför är man så personlig på nätet att man utger var man bor i så fall och vad man jobbar med.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Batte » 2018-05-17 14:46:42

Toblerone skrev:Efter att jag just igen blir utsatt för hot och utpressningsförsök (av den relativ barnsliga varianten, men jag orkar inte alltid med sånt ändå) som bygger på sånt som jag har skrivit här på forum, så skulle jag uppskatta det. Jag säger inte att fler skulle göra sig, men vårt gamla forum-troll gör tyvärr så.
Kan jeg forstå det slik at noen fra forumet har truet deg og gjort utpressingsforsøk mot deg irl? Det er jo helt fryktelig i så fall!

Toblerone skrev:Om man inte kan lita på att folk inte missbrukar informationen av problem som man skriver om, så finns det ju bara två alternativ. Antigen skriver man inte om känsliga saker - vilket är lite synt, om man nu vill ha råd och/eller stöd. Eller så skapar man ett rum inom forumet där man kanske får registrera sig speciellt till och då ange namn och andra uppgifter.
Det er en fin ide i utgangspunktet, men det finnes en del risiko tilknyttet til dette.

Pinghis Khan skrev:Den ringer upp folks arbetsplatser och har sig.
:shock: Dette har jeg ikke fått med meg, har det skjedd nylig?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-05-17 15:30:22

Smoyy skrev:
Pinghis Khan skrev:
Smoyy skrev:Förstår inte hur så många kan vara så barnsliga och hålla på med en massa skit på ett forum. Är väl bara ignorera folk som håller på?


Den ringer upp folks arbetsplatser och har sig.


Vadå menar du att det finns medlemmar här som trakasserar andra genom att ringa upp på arbetsplatsen? Varför är man så personlig på nätet att man utger var man bor i så fall och vad man jobbar med.

Ja det är därför jag skrev det.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Fabela » 2018-05-17 15:36:14

Medlemmar :?:
Aktiva, reggade?!?

Eller portade, som läser oreggade?
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Re: Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav tahlia » 2018-05-17 15:37:28

Fabela skrev:Medlemmar :?:
Aktiva, reggade?!?

Eller portade, som läser oreggade?
Aktiva, reggade ja. Fanskapet har otaliga medlemsprofiler varav ett flertal är registrerade sedan en tämligen lång tid tillbaka.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav tahlia » 2018-05-17 15:39:06

Om varenda person som han trakasserar polisanmäler så borde polisen tröttna på honom tillräckligt för att gräva i det till slut. Kan tyckas.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Fabela » 2018-05-17 15:42:55

tahlia skrev:Aktiva, reggade ja. Fanskapet har otaliga medlemsprofiler varav ett flertal är registrerade sedan en tämligen lång tid tillbaka.
Ah, okej, då fattar jag.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav slackern » 2018-05-17 16:04:03

tahlia skrev:Om varenda person som han trakasserar polisanmäler så borde polisen tröttna på honom tillräckligt för att gräva i det till slut. Kan tyckas.


Problemet är väl att polisen lägger ner utredningar på löpandeband, vet inte om sådana här ärendet har hög eller låg prioritet.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Batte » 2018-05-17 16:15:57

slackern skrev:
tahlia skrev:Om varenda person som han trakasserar polisanmäler så borde polisen tröttna på honom tillräckligt för att gräva i det till slut. Kan tyckas.


Problemet är väl att polisen lägger ner utredningar på löpandeband, vet inte om sådana här ärendet har hög eller låg prioritet.
Det er jo helt fryktelig om de gjør det. Trakassering er ikke ok. Om en person ringer til arbeidet og trakasserer, finner frem adresser etc. burde politiet forsøke å gjøre noe med det.

Jeg har fått med meg at en person stadig kommer tilbake med diverse gamle og nye falske kontoer, men jeg visste ikke at det var dratt ut av forumet og så langt som det.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav Mats » 2018-05-17 18:00:55

Som redan skivits i tråden finns det ett sådant rum, kallat Privata Avdelningen.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav nescio » 2018-05-17 18:14:56

Sisyfos skrev:Förnärvarande finns det 3 personer som skändar forumet.
Du är ju en av dem, men vilka är de andra två?

Alien
Det är inte acceptabelt att anklaga en annan medlem för att skända forumet, även om medlemmen själv har postat liknande kommentarer om andra. Ditt inlägg bryter mot denna forumregel:

skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.


Du får en tillsägelse för detta.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav blitzen » 2018-05-17 18:41:53

Toblerone skrev:Och helst ett där bara medlemmar är tillåtna där man verkligen vet vilka de är? Efter att jag just igen blir utsatt för hot och utpressningsförsök (av den relativ barnsliga varianten, men jag orkar inte alltid med sånt ändå) som bygger på sånt som jag har skrivit här på forum, så skulle jag uppskatta det. Jag säger inte att fler skulle göra sig, men vårt gamla forum-troll gör tyvärr så.

Om man inte kan lita på att folk inte missbrukar informationen av problem som man skriver om, så finns det ju bara två alternativ. Antigen skriver man inte om känsliga saker - vilket är lite synt, om man nu vill ha råd och/eller stöd. Eller så skapar man ett rum inom forumet där man kanske får registrera sig speciellt till och då ange namn och andra uppgifter.

Vore inte det en idé?


Vad är det för gammalt forumtroll du pratar om? Har läst på flera ställen på forumet om en ökänd användare som återvänder med olika konton. Skulle gärna vilja veta vem det var.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Kan vi inte ha ett "känsligt rum"?

Inläggav atoms » 2018-05-17 19:18:27

Moderator:

Som redan har nämnts ett par gånger så finns det en avdelning för diskussioner/ämnen av känsligare art - Privata Avdelningen

För att ansöka om att få tillträde, sänd ett PM till valfri moderator så tas saken under begrundan.

Därmed kan tråden stängas.

///

Tillägg -

Toblerone skrev:Jag var nog lite otydlig där och ville bara förtydliga att jag inte blev hotat på det här forumet, utan på ett annat forum, men att personen hade fått informationen ifrån det här forumet. Personen hade ett annat nick på det andra forumet men avslöjade att han var Pikachu.

Så det kan ändå vara bra att inte lämna ut alltför personliga detaljer. :)
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in