Söka i en tråd + notis

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Söka i en tråd + notis

Inläggav alixha » 2016-07-22 20:10:31

Om jag söker på mitt användarnamn i en tråd så skulle jag vilja få upp inlägg som jag har skrivit samt mina inlägg som har blivit citerade. Just nu får jag bara upp mina inlägg som har blivit citerade.

Kan vi fixa detta kanske? Vore väldigt trevligt.

... och när ni ändå är inne och skriver kod kan ni väl göra så att man får en liten notis om någon skriver ens användarnamn i ett inlägg?


Tackar på förhand.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Söka i en tråd + notis

Inläggav Kahlokatt » 2016-07-22 20:45:17

Ja, jättebra! Det är en funktion jag också vill ha. :-)Happy
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Söka i en tråd + notis

Inläggav nescio » 2016-07-22 22:00:02

Ja, fixa!
nescio
 
Inlägg: 3836
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Söka i en tråd + notis

Inläggav HGJ » 2016-07-22 22:50:33

alixha skrev:Om jag söker på mitt användarnamn i en tråd så skulle jag vilja få upp inlägg som jag har skrivit samt mina inlägg som har blivit citerade. Just nu får jag bara upp mina inlägg som har blivit citerade.

Dina inlägg i denna tråd:

http://www.aspergerforum.se/search.php?author=alixha&t=48806

Dina inlägg i tråden "Pokemon Go":

http://www.aspergerforum.se/search.php?author=alixha&t=48775

Byt ut numret efter "t=" mot numret på den tråd du är intresserad av (står omedelbart före ".html" i trådens URL).
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Söka i en tråd + notis

Inläggav alixha » 2016-07-22 23:02:17

HGJ skrev:
alixha skrev:Om jag söker på mitt användarnamn i en tråd så skulle jag vilja få upp inlägg som jag har skrivit samt mina inlägg som har blivit citerade. Just nu får jag bara upp mina inlägg som har blivit citerade.

Dina inlägg i denna tråd:

http://www.aspergerforum.se/search.php?author=alixha&t=48806

Dina inlägg i tråden "Pokemon Go":

http://www.aspergerforum.se/search.php?author=alixha&t=48775

Byt ut numret efter "t=" mot numret på den tråd du är intresserad av (står omedelbart före ".html" i trådens URL).


Poängen är ju att göra det enkelt för alla.
Detta kanske är lätt att veta för vissa men för mig är det rena grekiskan och jag kommer glömma bort det fortare än jag dricker en klunk med vatten. Tack ändå HGJ men jag vill ändå pusha för att implementera ett enklare sätt :D
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Söka i en tråd + notis

Inläggav alixha » 2016-08-28 8:39:49

När vi ändå är inne på detta med sökfunktioner ...

Snälla, fixa hela sökfunktionen på forumet så att den blir bättre.
Söker jag på någonting specifikt i sökrutan här på forumet så får jag upp massor med helt irrelevanta trådar innan jag får upp den specifika tråden jag letar efter, även om jag söker ordagrant.

Har kommit på att man kan gå in på Google och söka så får man upp tråden man letar efter snabbare genom Google men så ska det ju inte behöva vara, forumets funktioner ska ju fungera.

Skapar bara mer arbete för moderatorerna som får ta bort och lägga ihop trådar för att man inte hittar det man letar efter.

Kanske finns möjlighet att göra så att sökfunktionen söker efter ord i rubrik före ord i inlägg?
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Söka i en tråd + notis

Inläggav Dagobert » 2016-08-28 8:44:26

alixha skrev:Söker jag på någonting specifikt i sökrutan här på forumet så får jag upp massor med helt irrelevanta trådar

Du använder väl "Avancerad sökning" under sökrutan? Lite större möjligheter att sålla.

alixha skrev:Kanske finns möjlighet att göra så att sökfunktionen söker efter ord i rubrik före ord i inlägg?

I Avancerad går det välja att söka i rubrik, första inlägg, meddelandetext, allt, författarnamn, underforum mm. och om man vill ha söksvaren som trådar eller inlägg.
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Söka i en tråd + notis

Inläggav alixha » 2016-08-28 13:46:07

Dagobert skrev:
alixha skrev:Söker jag på någonting specifikt i sökrutan här på forumet så får jag upp massor med helt irrelevanta trådar

Du använder väl "Avancerad sökning" under sökrutan? Lite större möjligheter att sålla.

alixha skrev:Kanske finns möjlighet att göra så att sökfunktionen söker efter ord i rubrik före ord i inlägg?

I Avancerad går det välja att söka i rubrik, första inlägg, meddelandetext, allt, författarnamn, underforum mm. och om man vill ha söksvaren som trådar eller inlägg.


Hade jag inte en aning om! Vad bra, tackar! =)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in