Bugg när man vill se äldre trådar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bugg när man vill se äldre trådar

Inläggav Miche » 2015-02-24 13:39:41

Nederst på trådsidorna (ex.vis denna) så finns det ett val för hur gamla trådar som ska listas, där står det numera 1 år. Om jag väljer Visa alla trådar och klickar på OK så ser jag att det att det i detta fall finns 18 sidor, om jag då klickar på något sidnummer, ex.vis sida 5 så hamnar jag ändå på sida 2 och de andra sidorna syns inte längre.

Jag har visserligen inställt här att det ska vara ett år men jag tycker inte att man ska behöva ändra det för att se äldre trådar.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Bugg när man vill se äldre trådar

Inläggav Liebert » 2015-02-24 20:45:31

Den inställning du har angivit i kontrollpanelen blir avläst varje gång du listar trådämnen (viewforum.php). När du klickar på sidan 5 anropar du fortfarande viewforum.php som ser att du inte vill lista gamla trådar. Så på sätt och vis är det logiskt att det funkar på det viset och jag tror knappast det klassificeras som en bugg. Du får välja hur du vill ha det i kontrollpanelen.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Bugg när man vill se äldre trådar

Inläggav Miche » 2015-02-24 21:30:07

Liebert skrev:Den inställning du har angivit i kontrollpanelen blir avläst varje gång du listar trådämnen (viewforum.php). När du klickar på sidan 5 anropar du fortfarande viewforum.php som ser att du inte vill lista gamla trådar. Så på sätt och vis är det logiskt att det funkar på det viset och jag tror knappast det klassificeras som en bugg. Du får välja hur du vill ha det i kontrollpanelen.
Jo, jag anser det vara en bugg, det borde framgå när man väljer att se äldre trådar att det inte går att visa äldre trådar pga inställningen. I de projekt jag jobbar med skulle jag inte släppa igenom en sådan sak.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in