Läkemedelsindustrin lurar oss.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-11 13:43:06

Här kan ni läsa om era magar, vi har inflammation i tarmen som ger oss stress, ångest och stör hjärnan. Om man utvecklar Adhd eller Add eller drag av dessa. Dom som inte har skruvat upp känslorna så mycket så att de får dessa symptom blir förmodligen inte hjälpta av kosten så mycket.

Dessa principer gäller fortfarande även fast vi är vuxna. Vi måste bara följa deras råd längre tid innan vi kan nå full effekt. De står också i studien att ju äldre barnen är, desto längre tid måste man följa kosten strikt innan full effekt nås. Super strikt, helt gluten fri, mjölkprotein fri och soya fri kost.

Den här studien visar ju att den hjälper dom, de är en väldigt noggrann studie med mycket hög kvalité.

Vi blir lurade av samhället att vi ska ta mediciner istället, de är väldigt logiskt eftersom dom tjänar multum på mediciner. Då vill dom ju såklart inte att de här ska komma ut till allmänheten. Då förlorar dom ju massa pengar.

Samtidigt så knuffar dom ju bort oss i konkurrens syfte i form av att vi förstör hjärnorna med dessa mediciner och mår på sikt bara sämre av dessa mediciner. Vi alla tävlar ju rent krasst mot varandra om jobben.


Enligt en av världens främsta forskare med inriktning på hjärnor, Henry Markam, så ska vi i spektrumet inte ta några mediciner alls för adhd/ add, depression, psykoser. Då psykiatrikerna som skriver ut dessa vet inte vad som händer med våra neuroner. Han skulle inte säga så om han inte han hade substans i påståendet. Dessa mediciner förstör våra hjärnor.


Här kan ni läsa intervjuer med två forskare gällande kosten.

Både ångesten och stress sänks. Koncentrationen ökar markant. De finns fler effekter om ni läser intervjuerna.

https://drive.google.com/open?id=1EkBRmoPlzXR0HIfvCeXP4syTtT2fkGFu
https://drive.google.com/open?id=1xWvijRUNtlR-oujY8nPyqToL3djmTXDD
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-11 14:20:33

Du borde inte ta några få forskare med udda idéer alltför allvarligt. De får belägga det där ordentligt först. Och det har jag väntat på i 25 år. Det var nämligen då man började prata om det. Om de inte har lyckats bevisa det i 25 år, då kan det dröja lite till.

Visst, de får gärna forska, men jag vill se resultat. Och medicinerna som man har i nuläget, är ändå ganska säkra.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-11 14:54:52

Den här studien visar ju att den hjälper dom, de är en väldigt noggrann studie med mycket hög kvalité. Du försöker ju bara vilseleda läsaren.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-11 15:01:28

Alla som inte tycker som du vilseleder bara. Tur att du inte är i politiken. Eller kanske skulle du just vara framgångsrik där.

EN studie säger inte mycket. Det kan vara slump. Man gör alltid minst en studie till för att bekräfta resultatet. Men det är inte det som är viktigast. Det är tolkningen av resultaten som kan vara så olika. Det finns ju alltid många fler möjliga tolkningar av ett sånt resultat.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Sylvestra » 2019-12-11 16:27:15

Denna konferans ser jag fram emot "Konferans: Rätten till medicinfri vård vid psykisk ohälsa" Lördagen den 28 mars 2020 i Stockholm

För information gå in på följande hemsida: https://madinsweden.org/2019/11/konfere ... sk-ohalsa/

Hoppas att vi ses där

Sylvestra
Sylvestra
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2017-09-23

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Bjäbbmonstret » 2019-12-11 17:02:53

Jag orkar inte läsa. Hur många personer är studien gjord på?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-11 17:09:19

Bjäbbmonstret skrev:Jag orkar inte läsa. Hur många personer är studien gjord på?


72. Men det är alltid svårt att säga om det verkligen är någon skillnad - det är beteende som bedöms, antagligen av föräldrarna. Man är ju inte riktigt neutral där.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Selma » 2019-12-11 17:12:20

Aspigare skrev:Den här studien visar ju att den hjälper dom, de är en väldigt noggrann studie med mycket hög kvalité.

Studie med hög kvalitet... Hur har man mätt det? :-)018
När någon säger att det är "kliniskt bevisat" - då ska man dra öronen åt sig.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-12 14:40:39

Sylvestra skrev:Denna konferans ser jag fram emot "Konferans: Rätten till medicinfri vård vid psykisk ohälsa" Lördagen den 28 mars 2020 i Stockholm

För information gå in på följande hemsida: https://madinsweden.org/2019/11/konfere ... sk-ohalsa/

Hoppas att vi ses där

Sylvestra


Är du säker att det inte ligger någon konstig organisation bakom, främst tänker jag då på scientology? Det låter så typiskt.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Alien » 2019-12-12 15:40:23

Jag tycker det är ett svartvitt tänkande att fördöma alla mediciner. Tänker på reportaget jag läste om föräldrarna till en 18-årig kille som begått självmord. Han berättade inte så mycket för föräldrarna så de visste inte hur dåligt han mådde. När han äntligen fick tid hos BUP hade han fyllt 18 år och ville inte att de skulle berätta för hans föräldrar om hans sömnlöshet och självmordsplaner. Han fick recept mot sin depression men inte mot sin sömnlöshet. För mycket piller? Kanske för lite piller. Eller att han inte hade tålamod att vänta tills pillren han fått recept fått full verkan.

Det står inget om scientologi på föreningens hemsida, men det är inget bevis:

Föreningen Alternativ till Psykofarmaka (FAP) är en nationell partipolitiskt och religiöst obunden allmännyttig ideell förening, vars syfte är att bidra till bättre folkhälsa i Sverige.
http://www.alternativ-till-psykofarmaka ... h-andamal/

Ordförande är Lasse Mattila:
Mitt namn är Lasse Mattila och jag är socionom samt utbildad handledare inom psykosocialt arbete. Jag har arbetat hela mitt yrkesverksamma liv med barn och unga i utsatta livssituationer, däribland inom socialtjänsten och inom skolan, och det också just barn och unga som jag brinner allra mest för.
http://www.alternativ-till-psykofarmaka.se/styrelsen/

Han har gjort en musikvideo som visar en tonåring som mår dåligt, "Du och jag":
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-12 21:10:39

Är man så dum att man tror att man vet mer än Henry Markam i detta, ja då är de så.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Micke » 2019-12-12 22:44:12

Aspigare skrev:Är man så dum att man tror att man vet mer än Henry Markam i detta, ja då är de så.

Vore det verkligen förnuftigt att utgå från att en forskare som man kanske inte känner till så mycket om aldrig skulle dra felaktiga slutsatser? Särskilt som det finns mängder utav forskare som påstår något annat än vad han gör, t ex sägs det väl att psykoser bryter ner hjärnan över tid och att det därför är viktigt att medicinera om man annars skulle drabbas utav återkommande eller långvariga sådana.

Nej det är faktiskt sunt att ifrågasätta. Det är däremot inte sunt att sitta fast i ett konspiratoriskt tänk utan att samtidigt vara öppen för tanken på att man kan ha misstagit sig.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-12 23:45:15

Ni tänker med inte tillräckligt mycket information i beaktning, som leder till bristande resonemang. Vad skulle Henry vinna på att ljuga om detta? Han har ju dessutom presenterat hela Intense World Theory officiellt för mänskligheten, för att hjälpa oss. Han om någon har studerat hjärnor och sett vad som händer med hjärnorna. Han är ju top forskare inom neurovetenskap och professor.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-13 0:00:46

Aspigare skrev:Är man så dum att man tror att man vet mer än Henry Markam i detta, ja då är de så.


Han är inte den enda forskare.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-13 0:06:11

Ja men börjar man tänka så, då tänker ni fel direkt. Fokusera på det väsentliga och tänk logiskt.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Micke » 2019-12-13 0:16:23

Aspigare skrev:Ni tänker med inte tillräckligt mycket information i beaktning, som leder till bristande resonemang.

Kan du inte vara så vänlig då att du visar på bristerna i mina resonemang så att jag kanske lär mig istället för att hoppa mina frågor? Och vad beträffar beaktad information så kan jag inte påminna mig om att något som du någonsin har skrivit om på det här forumet skulle ha varit något nytt för mig. Tro det eller ej. (Men tolka inte detta som att jag skulle ha läst allt du länkat till för det har jag förstås inte).

Den här tråden tar i mina ögon upp ett mycket komplext ämne, och jag har inte själv någon klar uppfattning angående dessa olika medicineringar. Jag tycker att tråden borde borga för en nyanserad diskussion hellre än att man idiotförklarar dom som inte köper det man skriver rakt av. För det förfarandet är ju inte vidare konstruktivt eller förtroendeingivande.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-13 0:22:16

Jag har redan skrivit argumenten som borde räcka om ni även läser och förstår Intense World Theory. Jag själv har ju ätit mediciner och känt att dom ändrar hjärnan (personligheten) och att dom får en att må sämre. Jag äter ju dessutom kosten och känner att den fungerar mycket bättre.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Micke » 2019-12-13 0:40:08

Aspigare skrev:Vad skulle Henry vinna på att ljuga om detta? Han har ju dessutom presenterat hela Intense World Theory officiellt för mänskligheten, för att hjälpa oss. Han om någon har studerat hjärnor och sett vad som händer med hjärnorna. Han är ju top forskare inom neurovetenskap och professor.

Även om man inte vill ljuga utan har dom ädlaste motiv så kan man ju ändå misstaga sig. Min bild utav Intense World Theory, som mestadels bygger på det som du har delat med dig utav, är att det ligger en del i denna men att allt troligtvis inte riktigt stämmer.

Man må vara hur stor expert som helst inom ett visst område, men så länge man inte är allvetande så kan det ju ändå bli att man drar felaktiga slutsatser om saker och ting. Ty det finns ju då alltid information man inte kan ta i beaktning.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Alien » 2019-12-13 0:42:14

Aspigare skrev:Här kan ni läsa om era magar, vi har inflammation i tarmen som ger oss stress, ångest och stör hjärnan. Om man utvecklar Adhd eller Add eller drag av dessa. Dom som inte har skruvat upp känslorna så mycket så att de får dessa symptom blir förmodligen inte hjälpta av kosten så mycket.

Dessa principer gäller fortfarande även fast vi är vuxna. Vi måste bara följa deras råd längre tid innan vi kan nå full effekt. De står också i studien att ju äldre barnen är, desto längre tid måste man följa kosten strikt innan full effekt nås. Super strikt, helt gluten fri, mjölkprotein fri och soya fri kost.


Att kosten kan vara betydelsefull för autister är inget nytt. Viss kost gör en sämre, en annan kost gör en bättre. Men autism är ärftlig, den kommer inte av kosten och kan inte botas av en annan kost.

Se tidigare trådar:
metatrad-hitta-ratt-trad-snabbt-t13281.html

Vad Henry Markam beträffar så hittar jag inte ens honom på nätet. Dina länkar kan jag inte läsa.

Vi blir lurade av samhället att vi ska ta mediciner istället, de är väldigt logiskt eftersom dom tjänar multum på mediciner. Då vill dom ju såklart inte att de här ska komma ut till allmänheten. Då förlorar dom ju massa pengar.

Samtidigt så knuffar dom ju bort oss i konkurrens syfte i form av att vi förstör hjärnorna med dessa mediciner och mår på sikt bara sämre av dessa mediciner. Vi alla tävlar ju rent krasst mot varandra om jobben.

Det där tycker jag låter som otillförlitliga konspirationsteorier. Klart läkemedelsföretag vill tjäna pengar; det vill alla företag. Det är inte samma sak som att de vill och kan undertrycka ny forskning. Det skrivs mycket om hur man ska hålla sig frisk mha motion och bra kost, hur kan det komma fram då?

Det andra stycket låter extra idiotiskt. Konsekvensen av det är att alla borde vilja önska livet ur alla andra, för att det minskar konkurrensen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-13 0:46:39

Alien en del skriver för att manipulera läsare, en del på forumet här är empati störda, en del läsare förstår inte, en del läsare förstår.

Beträffande kosten så hjälper den dom med ångest och stress, dvs adhd eller add symptom.

Psykoser och depression är också drivet av ångest och stress. Varför kosten hjälper även dessa.

Jag lämnar här.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Alien » 2019-12-13 0:56:07

Aspigare skrev:Är man så dum att man tror att man vet mer än Henry Markam i detta, ja då är de så.


Det där är en usel debatteknik. Du lyckas inte övertyga andra om Henry Markams förträfflighet och då är de andra dumma. Vi kanske inte faller till föga för första bästa guru.

Den som kallar mig dum, den har redan förlorat debatten vad mig anbelangar. Personangrepp är inget argument.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Aspigare » 2019-12-13 1:02:55

Jag är inte här för att debattera, att du har intresse för debatttekniker visar ju på din personlighet. Dessa kretsar med debattekniker, då är man inne i lögnernas och egoismens värld.

Så du har vunnit debatten.
Aspigare
Inaktiv
 
Inlägg: 254
Anslöt: 2019-09-25

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Alien » 2019-12-13 1:13:28

Om du vill övertyga oss andra får du helt enkelt skärpa argumenten. Du debatterar inte, vad gör du då - predikar? Vill du informera så får du bemöta motargument på ett sakligt sätt.

Vad tjänar påståendet "Är man så dum att man tror att man vet mer än Henry Markam i detta, ja då är de så" för syfte? Varför ska jag tro just på Henry Markam? Det handlar inte om att jag anser mig smartare än denne, utan att jag vill veta på vilket sätt han är smartare än alla andra.

När det gäller vetenskap så krävs fakta, annars handlar det om tro.

Att du mått sämre av medicin betyder inte att alla mår sämre av medicin.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Läkemedelsindustrin lurar oss.

Inläggav Toblerone » 2019-12-13 10:43:42

Aspigare skrev:Jag har redan skrivit argumenten som borde räcka om ni även läser och förstår Intense World Theory. Jag själv har ju ätit mediciner och känt att dom ändrar hjärnan (personligheten) och att dom får en att må sämre. Jag äter ju dessutom kosten och känner att den fungerar mycket bättre.


Jag mår bättre av medicinerna. Och jag har provat ändra kosten också, framför allt med sonen, men det gav ingenting. Du msåte ju också räkna med att det kan vara olika för olika människor.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in