Klardrömmar (lucid dreams)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Klardrömmar

Inläggav Charlie72 » 2014-09-19 18:36:17

PMS-monstret skrev:
Dandelo skrev:
Charlie72 skrev:Ibland kan jag styra mina drömmar, tycker att det är jättekul, som att vara med i en film eller på ett äventyr, ibland så uppfinner jag saker :-)Happy


Lucid dreaming som det kallas. Himla häftigt!
Skulle vilja lära mig att kontrollera mina egna drömmar.


Jag ska börja öva, det är inte astralsex som är mitt mål :wink:


Vet inte vad astralsex är :-)063
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Klardrömmar

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-19 21:24:07

slackern skrev:
PMS-monstret skrev:Nu ska jag iväg och träffa några andar hemma hos en kompis, det kommer ett medium dit :shock: Jag kanske får anden i halsen om jag har otur :wink:


Eller tur? Ha det så kul och trevligt i kväll med eller utan anden. ;)


Det hela var nästan som ett skittråkigt kaffekalas, fick ont i röven och tryck i huvudet bara, det var kanske inte en drömkväll direkt efter en åtta timmars arbetsdag :roll: Fick hälsningar från mormor om det nu var sant :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Klardrömmar

Inläggav slackern » 2014-09-19 21:29:19

PMS-monstret skrev:
slackern skrev:
PMS-monstret skrev:Nu ska jag iväg och träffa några andar hemma hos en kompis, det kommer ett medium dit :shock: Jag kanske får anden i halsen om jag har otur :wink:


Eller tur? Ha det så kul och trevligt i kväll med eller utan anden. ;)


Det hela var nästan som ett skittråkigt kaffekalas, fick ont i röven och tryck i huvudet bara, det var kanske inte en drömkväll direkt efter en åtta timmars arbetsdag :roll: Fick hälsningar från mormor om det nu var sant :-)Happy


Ajdå låter inget vidare. Om det var sant eller inte är nog svårt att bevisa. Handlar väl mer om tro, så jag ska inte komma med några moraliska pekpinnar. Läser en bok utav Dawkins nu, han säger att dom är charlataner eller eller tror stenhårt på det själv och är övertygade att dom verkligen kan prata med andar. Men man får ta med i beräkningen att han är övertygad ateist.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Klardrömmar

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-19 23:36:28

slackern skrev:
PMS-monstret skrev:
slackern skrev:
Eller tur? Ha det så kul och trevligt i kväll med eller utan anden. ;)


Det hela var nästan som ett skittråkigt kaffekalas, fick ont i röven och tryck i huvudet bara, det var kanske inte en drömkväll direkt efter en åtta timmars arbetsdag :roll: Fick hälsningar från mormor om det nu var sant :-)Happy


Ajdå låter inget vidare. Om det var sant eller inte är nog svårt att bevisa. Handlar väl mer om tro, så jag ska inte komma med några moraliska pekpinnar. Läser en bok utav Dawkins nu, han säger att dom är charlataner eller eller tror stenhårt på det själv och är övertygade att dom verkligen kan prata med andar. Men man får ta med i beräkningen att han är övertygad ateist.


Jag var jättemissnöjd med kvällen. Kände mig besviken på mediet, hon var inte ett dugg trovärdig. Jag var hos henne på en privatsittning för cirka en månad sedan då jag ville få andlig vägledning eftersom jag hade blivit sjukskriven för utmattningsdepression. Hon utnyttjade det i kväll, hon beskrev en tant som ville kontakta mig och som kunde ha varit både min mormor eller farmor utseendemässigt när dom var gamla (dom var ganska lika som gamlingar). Tantens meddelande var att jag var utmattad och att jag skulle hitta på någonting roligt och berikande för mitt liv just nu, exempelvis att sy mina egna kläder!

Jag var totalt värdelös på syslöjd (som en utvecklingsstörd ungefär) och både min mormor och farmor som var jätteskickliga i handarbeten visste om detta - nämligen att jag totalt sög i syslöjd och just därför skulle dom aldrig ha gett mig ett sådant tips via mediet! När jag fick höra att mormor/farmor ville att jag skulle börja sy mina egna kläder så tappade jag totalt förtroendet för mediet! Naturligtvis skulle mormor eller farmor kunnat varit lite sadistisk eller sarkastisk mot mig och skojat om att jag ska nu börja sy, sticka och virka efter alla år, men jag tror inte det eftersom jag vet att dom älskade mig och skulle aldrig hånat åt mina svagheter eller helt plötsligt börjat tro att jag kan sy mina egna kläder hahaha :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Klardrömmar

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-20 0:17:10

Charlie72 skrev:
PMS-monstret skrev:
Dandelo skrev:
Lucid dreaming som det kallas. Himla häftigt!
Skulle vilja lära mig att kontrollera mina egna drömmar.


Jag ska börja öva, det är inte astralsex som är mitt mål :wink:


Vet inte vad astralsex är :-)063


Det finns inget på Wikipedia. Här finns det en ganska bra förklaring, det finns tydligen en hel bok om ämnet:

http://www.erinpavlina.com/blog/2012/03 ... -pleasure/

Jag tror att tantrisk sex utnyttjar både fysisk och astralsex på en och samma gång, har inte orkat/hunnit studera på ämnet något närmare men har en uppfattning om att det är just kombinationen som gör tantrisk sex så fantastisk och åtråvärd på alla sätt och vis.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Klardrömmar

Inläggav slackern » 2014-09-20 12:58:07

Det här kanske vore något att testa? Kanske inte riktigt samma sak men kanske kan förstärka på något sätt.

– Vi använder oss av neurovetenskapliga metoder som ”lurar” hjärnans uppfattning av det den ser och upplever. Det nya är att vi gör det med hjälp av Oculus Rift som ju ger en mycket starkare upplevelse av att det är verklighet, säger Philippe Bertrand, en av medlemmarna i konstnärsgruppen.

I projektet som de presenterar på MU bjuder de in besökarna att pröva hur det är att ha ett annat kön än sitt eget. Det börjar med att försökspersonen går in i ett rum där det finns två bås med speglar. Sen får han eller hon klä av sig så mycket som känns bekvämt och slå sig ner på en pall i det ena båset. I det andra båset sätter sig en lika avklädd person av motsatt kön. Båda förses med varsin Oculus Rift-display med två kameror i ögonnivå på utsidan.


http://www.nyteknik.se/summa/article3848054.ece
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in