Sida 1 av 1

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 18:37:23
av Kahlokatt
Sen i går kan jag inte skicka eller ta emot MMS från min Samsung Galaxy (har Comviq). Dessutom uppdateras inte tiden på startskärmen, den påstår just nu att klockan är 16:50. Jag har stängt av och satt på mobilen åtskilliga gånger. Mobildata är på. Minnet är ej fullt. Jag har stängt av och satt på wifi åtskilliga gånger. Jag har försökt återställa standardinställningar, men eftersom jag kan absolut NOLL om mobiler så fattar jag inte om det blev rätt. Är nu på självmordsnivå, HJÄLP!

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 18:42:22
av Skogkatt
Kahlokatt skrev:Sen i går kan jag inte skicka eller ta emot MMS från min Samsung Galaxy (har Comviq). Dessutom uppdateras inte tiden på startskärmen, den påstår just nu att klockan är 16:50. Jag har stängt av och satt på mobilen åtskilliga gånger. Mobildata är på. Minnet är ej fullt. Jag har stängt av och satt på wifi åtskilliga gånger. Jag har försökt återställa standardinställningar, men eftersom jag kan absolut NOLL om mobiler så fattar jag inte om det blev rätt. Är nu på självmordsnivå, HJÄLP!


Är du säker på att det är mobilen och inte nätverket? Jag har haft problem med min Galaxy i flera veckor och efter att ha pratat med teleonföretaget visade det sig att det är något fel med nätverket. Jag kan inte skicka MMS utomlands och meddelanden försvinner, men det inte min telefon som är problemet.

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 18:50:45
av Kahlokatt
Aha. Hoppas då att det "bara" är nätverket.

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 19:18:43
av Kahlokatt
Verkar funka nu!

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 19:21:56
av Skogkatt
Kahlokatt skrev:Aha. Hoppas då att det "bara" är nätverket.


De gånger jag har haft problem med MMS tidigare har det varit på grund av "MMS-inställningar". Och då var jag tvungen att hitta rätt inställningar på telefonbolagets hemsida, och sen hitta rätt meny på telefonen och ange det där.

https://www.comviq.se/hjalp/artikel/mms-installningar

Men jag gillar inte telefoner alls och en av de värsta sakerna jag vet är att leta efter menyer och inställningar. Så när något slutar fungera har jag upptäckt att det enklaste är att gå till en telefonbutik och få dem att fixa det. De som arbetar där vet allt om telefoner och brukar fixa det på en minut.

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 19:23:21
av Mats
:-)226

Mobilen har pajat. Nervsammanbrott!

InläggPostat: 2022-10-17 19:25:21
av Skogkatt
Kahlokatt skrev:Verkar funka nu!


Så bra. Dessa nya smartphones är en mardröm när något slutar fungera.