Så hopplöst komma fram till Telia
Postat: 2021-12-25 2:57:30
Det ringde en försäljare om ett TV-paket med en massa kanaler och allt möjligt. Skulle kosta bara 199 kr i ett år, sedan 299 kr.
Dessutom sa han att jag skulle få billigare bredband pga en kampanj. Någon skulle ringa mig från Telia. Bekräftelse kom på sms.
Men inte sjutton ringde någon från Telia om någon kampanj. Så jag gick in på Mitt Telia igår och kollade fakturor. De som jag hittills betalat kostade 349 kr/månad. Men nästa kostar 509.
Jag ringde Telia men fick alternativ som inte passade. Beställning, Faktura, Support. Valde Support och hamnade i lång telefonkö. Men det var väl egentligen folk som hade akuta problem som skulle ringa Support. Lade på luren och valde Faktura i stället. Hamnade i en ännu längre kö. Samtidigt kunde jag begära att bli uppringd genom att klicka på en länk i chatten och ange telefonnumret. Så jag gjorde det och uppgav mitt mobilnummer. Mycket riktigt ringde det. Jag klickade på Svara men det tog inte och det försvann. Jag fick stanna i telefonkön i över en timme. När jag äntligen kom fram så hade mobilen dött och låg på laddning.
Hon kunde inte svara någonting eftersom jag inte kunde identifera mig via bankID. Jag kunde uppge numret på min senaste faktura (kollade i Mitt Telia). Men hon kunde inte säga något om kampanjen. Det fanns tydligen inte någon generell kampanj. Verkade som det var olika för olika människor. Hon rekommenderade mig chatten.
Jag frågade också på chatten på Mitt Telia. Men de ville också ha identifiering via bankID. Men jag hade ju redan identifierat mig via BankId en gång, det var därför jag var inne på chatten. Nej, jag fick återkomma när jag hade tillgång till mobilen. "Har ni öppet imorgon?" frågade jag. Ja, de hade öppet till kl 17.
Men det var lögn upptäckte jag idag. Chatten var inte alls öppen.
Men kunde man inte mejla då? Hittade ingen mejladress, bara telefonnumret. Man måste fylla i ett formuär på hemsidan. Hade de haft en mejladress, hade de fått en massa mejl om olika saker.
Men det gick ju inte att fylla i något formulär. Man fick bara olika alternativ som inte passade in på mitt fall.
Så antingen vänta i över en timme i telefon igen på måndag. Eller försöka med chatten. Om jag hittade någon klagomur så skulle jag ha en del att säga.
Eftersom detta dragit ut på tiden har det snart gått 14 dagar. Så nu tänker jag ångra mig. Men när jag skrev det som svar på bekräftelsemejlet så kom det tillbaka, det gick inte att svara på det. Så hur ångrar jag mig då? Hittade inget om detta på Mitt Telia. Kan ju ångra mig i chatten, men då har jag verkligen inget bevis kvar.
Det här är ju ännu sämre än Allente, där hittade jag iaf en mejladress till slut.
Dessutom sa han att jag skulle få billigare bredband pga en kampanj. Någon skulle ringa mig från Telia. Bekräftelse kom på sms.
Men inte sjutton ringde någon från Telia om någon kampanj. Så jag gick in på Mitt Telia igår och kollade fakturor. De som jag hittills betalat kostade 349 kr/månad. Men nästa kostar 509.
Jag ringde Telia men fick alternativ som inte passade. Beställning, Faktura, Support. Valde Support och hamnade i lång telefonkö. Men det var väl egentligen folk som hade akuta problem som skulle ringa Support. Lade på luren och valde Faktura i stället. Hamnade i en ännu längre kö. Samtidigt kunde jag begära att bli uppringd genom att klicka på en länk i chatten och ange telefonnumret. Så jag gjorde det och uppgav mitt mobilnummer. Mycket riktigt ringde det. Jag klickade på Svara men det tog inte och det försvann. Jag fick stanna i telefonkön i över en timme. När jag äntligen kom fram så hade mobilen dött och låg på laddning.
Hon kunde inte svara någonting eftersom jag inte kunde identifera mig via bankID. Jag kunde uppge numret på min senaste faktura (kollade i Mitt Telia). Men hon kunde inte säga något om kampanjen. Det fanns tydligen inte någon generell kampanj. Verkade som det var olika för olika människor. Hon rekommenderade mig chatten.
Jag frågade också på chatten på Mitt Telia. Men de ville också ha identifiering via bankID. Men jag hade ju redan identifierat mig via BankId en gång, det var därför jag var inne på chatten. Nej, jag fick återkomma när jag hade tillgång till mobilen. "Har ni öppet imorgon?" frågade jag. Ja, de hade öppet till kl 17.
Men det var lögn upptäckte jag idag. Chatten var inte alls öppen.
Men kunde man inte mejla då? Hittade ingen mejladress, bara telefonnumret. Man måste fylla i ett formuär på hemsidan. Hade de haft en mejladress, hade de fått en massa mejl om olika saker.
Men det gick ju inte att fylla i något formulär. Man fick bara olika alternativ som inte passade in på mitt fall.
Så antingen vänta i över en timme i telefon igen på måndag. Eller försöka med chatten. Om jag hittade någon klagomur så skulle jag ha en del att säga.
Eftersom detta dragit ut på tiden har det snart gått 14 dagar. Så nu tänker jag ångra mig. Men när jag skrev det som svar på bekräftelsemejlet så kom det tillbaka, det gick inte att svara på det. Så hur ångrar jag mig då? Hittade inget om detta på Mitt Telia. Kan ju ångra mig i chatten, men då har jag verkligen inget bevis kvar.
Det här är ju ännu sämre än Allente, där hittade jag iaf en mejladress till slut.