Sida 2 av 2

Går inte att skriva ut, troligen är tonern slut

InläggPostat: 2019-02-22 2:20:45
av Alien
Jag ringde till Klarna till slut. Hon påstod att de hade skickat och sa att jag skulle titta i skräpposten. Nej, det ligger inte i skräpposten. Sista förfallodag 25 februari så de hade skickat den innan vi fått varan. Nu lovade hon att skicka den via epost och det gjorde hon. Och den hamnade inte i skräpposten!

Tjejen var tjänstvillig nog, så jag kan inte klaga på den servicen. Men jag undrar om de sätter i system att fakturera utan att skicka faktura, så att de ska kunna lägga på ränta.

Går inte att skriva ut, troligen är tonern slut

InläggPostat: 2019-02-22 2:48:08
av nomemorytoday
Skönt och bra att du fick en faktura! :-)Happy

Klarna är enligt mig inte ett funktionsvariationsvänligt företag direkt. Klarna har förstört flera dagar för mig, och gett mig många jobbiga loopar.

Går inte att skriva ut, troligen är tonern slut

InläggPostat: 2019-04-01 15:07:37
av ankhh
Goda nyheter i SvD (finns säkert på andra håll också):
Datainspektionen granskar den digitala betaltjänsten Klarna Bank AB efter att flera enskilda personer har riktat klagomål mot företaget. Utredningen ska visa hur Klarna behandlar personuppgifter.

Själv bojkottar jag Klarna även om det blir obekvämt ibland, och lite då och då skickar jag mail till webhandlare och frågar om de har andra betalningsalternativ, just med hänvisning till Klarnas bedrövliga integritetspolicy. Ibland visar det sig att man kan handla som företag fast man är privatperson, och på det viset komma runt Klarnas snokande. Det finns ingen anledning att spara köphistorik om man bara har en betalningstjänst, som Klarna framställer sin "checkout" som.

Än värre ur säkerhetssynpunkt är väl att de sparar kontokortsuppgifter inklusive kortets utgångsdatum och CVC-kod - med andra ord finns allt som behövs för att handla på nätet (på ställen där säkerheten inte höjs med SMS eller BankID) lagrat i deras databas... Det gör f.ö. PayPal också, och sannolikt fler betaltjänster.