En tänkvärd sak, i och med att TVn kan bete sig annorlunda varje dag, samt att supportpersonen från ComBort undrade fall du pratat med grannarna...
ComBort använder sig mestadels av vad som kallas kaskadnät för sina installationer. Det innebär att insignalen till er fastighet delas av alla (det gör iofs ett stjärnnät också, men mer oberoende av varandra) och den som är sist i kedjan kan få problem med att att alla frekvenser når fram. Det räcker med att någon i kedjan innan kruxar med sitt antennuttag el liknande. Den grannens signal kan fungera, medan den delen av signalen som skall gå vidare från dennes uttag kan ha slutat fungera. Eller blivit för svag.
Likväl har granne nummer ett fel på sin tv, kommer alla grannar efter denne också ha detta.
Nu går de "digitala" signalerna för erat nya abonnemang på andra frekvenser än era tidigare kanaler och därför kan det vara så att de inte alltid når fram som de skall. Det kan även vara lite godtyckligt beroende på att grannen kanske dammsuger någon dag och råkar slå till sitt antennuttag (Dammsugar scenariot är fullt möjligt men ej sannolikt - skäll inte på grannen)
Be ComBort mäta er insignal och eventuellt installera en förstärkare för signalen på en bra plats i nätet.
Det finns även stjärntvnät, då får alla abonnenter var och en, en unik kabel, från skåpet dit insignalen till fastigheten, kommer. Inga dammsugarproblem.
Har ej svart bälte i att förklara saker tyvärr, väldigt dålig på det, så hoppas min förklaring inte är för rörig och så.
Prova att "skruva" lite på kontakterna där signalen kommer in först i lgh. Det kan räcka för att få kontakt igen(provisoriskt).