Sida 1 av 1

Hur får jag bort texten "Google dokument" på utskriften?

InläggPostat: 2017-02-16 21:54:30
av Alien
Det syns inte när jag tittar på dokumentet på datorn men när jag skrivit ut det står min rubrik på dokumentet + orden "Google Dokument". allt i liten stil högst upp på pappret. Det vill jag inte alls ha med. Hur får jag bort det, det är tydligen något som kommer automatiskt?

Att det ska vara så mycket krångel för att få ut en vanlig utskrift!

Hur få jag bort texten "Google dokument" på utskriften?

InläggPostat: 2017-02-16 22:03:03
av ankhh
Det kan vara att de ligger som headers. Prova det här:

När du har klickat Print (från File-menyn) borde det finnas en knapp i nederkanten av det upp-poppade utskriftsfönstret som säger "Show details". Klicka den och kolla om "Print header and footer" är i kryssat. Är det det, kryssa ur, skriv sedan ut (Print-knappen ska synas i det detaljerade läget också), och håll tummarna för att det hjälpte. :wink:

Hur få jag bort texten "Google dokument" på utskriften?

InläggPostat: 2017-02-17 3:21:18
av Alien
Tack, jag hittade inte "Show details" men "More settings" och där fanns mycket riktigt en förkryssad "Headers and footers".