Vem var det som hade en Handi?
Moderator: barracuber
Jag har Handifon, men har insett att jag är alldeles för ofta utanför dom avsedda menyerna för att kolla email, kolla tiderna på skånetrafiken och kolla på google maps ... för att riktigt gilla handifon. Istället har jag köpt en Android-mobil (htc desire) där man fritt kan välja en uppsjö av mer eller mindre praktiska program att ladda ner och bygga ihop SIN miljö av funktioner. Handifon är ju så mycker mera "låst" till att bara ha tillgång till de funktioner som program-makarna har valt att ha med.
Därför ska jag lämna tillbaka handifon.
Därför ska jag lämna tillbaka handifon.
Senast redigerad av johnnyfg 2011-05-04 16:18:26, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Jag har Handifon version 4, äntligen. Nu går det att lägga kontakter i grupper, det finns en checklista, man kan ta tid på hur lång tid något tar och lägga in det i en tidbok med mera. Ett plus är att det går att välja ett snyggare utseende om man vill.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag har Handifon version 4, äntligen. Nu går det att lägga kontakter i grupper, det finns en checklista, man kan ta tid på hur lång tid något tar och lägga in det i en tidbok med mera. Ett plus är att det går att välja ett snyggare utseende om man vill.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 16:18:26, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
hur gjorde du lilla gumman? updatera hemma via dator eller fick hämta ny hos hab?
Min dröm (låter fel) är ett handiprogram för iphone/android, typ schema med bilder och speciellt timstockfunktionen med prickar som räknar ner.
Min dröm (låter fel) är ett handiprogram för iphone/android, typ schema med bilder och speciellt timstockfunktionen med prickar som räknar ner.
Senast redigerad av aspiemelly 2011-05-04 16:18:26, redigerad totalt 1 gång.
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03
Hej!
Det går bra att uppdatera via hemsidan. Man får en Handifon utskriven och sen kör man uppdateringar då och då när det kommer något nytt. Det är för det mesta inga stora förändringar. Den här uppdateringen är rätt stor och inbegriper nya funktioner.
Uppgradera här:
http://www.handitek.se/uppgradering-han ... l-handi-4/
Nyheterna i Handi 4 innehåller kan du läsa om här:
http://www.handitek.se/files/pdf/Nyhete ... _Rev_E.pdf
Hälsningar
Lilla Gumman
Det går bra att uppdatera via hemsidan. Man får en Handifon utskriven och sen kör man uppdateringar då och då när det kommer något nytt. Det är för det mesta inga stora förändringar. Den här uppdateringen är rätt stor och inbegriper nya funktioner.
Uppgradera här:
http://www.handitek.se/uppgradering-han ... l-handi-4/
Nyheterna i Handi 4 innehåller kan du läsa om här:
http://www.handitek.se/files/pdf/Nyhete ... _Rev_E.pdf
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Hej!
Fråga på Hab om du kan få byta. Det har man rätt till, om man behöver de nya funktionerna. Checklistor är bra. Likaså tidbok. Säg att det kommer att förenkla ditt liv.
Hälsningar
Lilla Gumman
Fråga på Hab om du kan få byta. Det har man rätt till, om man behöver de nya funktionerna. Checklistor är bra. Likaså tidbok. Säg att det kommer att förenkla ditt liv.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
aspiemelly skrev:hur gjorde du lilla gumman? updatera hemma via dator eller fick hämta ny hos hab?
du kan kolla in Autiplan på android market ska vara precis det men har inte provat den för jag har en bunt andra apps som fyller den funktionen och mer där till;) https://market.android.com/details?id=c ... rch_result
och vad det gäller Handi och dom andra så fick jag säga ifrån, vill inte ha en fick prova en ett tag och från det jag kom hem och slog på den så låg den i hyllan tills jag lämnade tillbaks den. den är säkert jättebra för äldre och så men jag kände mig bara dumförklarad av dom som gjort programmet, påminde bara om en barnleksak i hela utformningen och jag sa det till en av utvecklarna när jag ringde upp dom och han höll med och erkände att den nog främst var tänkt till lätt dementa och förståndshandikappade INTE så mycket till FUNKTIONShindrade
Senast redigerad av Matea 2011-05-04 16:18:26, redigerad totalt 1 gång.
Den nya får man inte om inte "särskilda skäl" föreligger OCH man har någorlunda ny model redan. Sa dom till mig när jag var på hab senast. Däremot borde de med äldre model som saknar funktioner den nya har få den nya som ersättningsmodell. När jag bytte mellan äldsta handi, och handifon så angav vi "visstas i ljudliga miljöer och missar då larm om inte vibratorfunktion finns" (vilket handifon har). Då fick jag den på mycket kort tid.
Gäller att använda rätt ord när man ansöker. Inte gå dit och "ooo den va finare!"
Gäller att använda rätt ord när man ansöker. Inte gå dit och "ooo den va finare!"
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03
Re: Vem var det som hade en Handi?
Jag har en runsten i en låda.
Jag ska släpa tillbaka den till hab när jag orkar.
Jag ska släpa tillbaka den till hab när jag orkar.
Re: Vem var det som hade en Handi?
Hej!
Den senaste versionen av Handifonen är tydligen Handi Defy. Den fungerar som en smartphone och bygger på Android. Den har Handikalendern o.s.v. men man kan även installera appar och surfa på nätet. Jag har ingen sån ännu, men kikade på nätet att det finns. Det står i bruksanvisningen till den att det krävs obegränsat med surf.
Jag har Tele2 och ringer billigt med dem. Jag gick in på deras hemsida och kikade. De hade olika mobilsurf-paket från 49 kr/månad till 189 kr/månad. Hur vet man vad man ska välja för surf? Finns det mobiloperatörer som erbjuder fri surf? Kostar det massor? Idéer?
Jag tänkte försöka byta upp mig så småningom, eftersom min Handifon är lite buggig ibland. Alla tips är välkomna.
Hälsningar
Lilla Gumman
Den senaste versionen av Handifonen är tydligen Handi Defy. Den fungerar som en smartphone och bygger på Android. Den har Handikalendern o.s.v. men man kan även installera appar och surfa på nätet. Jag har ingen sån ännu, men kikade på nätet att det finns. Det står i bruksanvisningen till den att det krävs obegränsat med surf.
Jag har Tele2 och ringer billigt med dem. Jag gick in på deras hemsida och kikade. De hade olika mobilsurf-paket från 49 kr/månad till 189 kr/månad. Hur vet man vad man ska välja för surf? Finns det mobiloperatörer som erbjuder fri surf? Kostar det massor? Idéer?
Jag tänkte försöka byta upp mig så småningom, eftersom min Handifon är lite buggig ibland. Alla tips är välkomna.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman