Varningar etc
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
25 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Varningar etc
Förut publicerades alltid trådar när folk blivit varnade eller dylikt, eller missminner jag mig helt? Jag tycker jag ser nya varningar på folk då och då utan att kunna hitta varför de fått dem. Tycker det är viktigt att man kan veta varför folk blivit varnade, delvis för att veta att saker inte går obemärkta förbi, men också som en form av rättsskydd.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Re: Varningar etc
Så, nu är jag mig själv.
Jo. En anledning kan vara att moddarna fick nog av att diverse personer som inte hade något med själva varningen eller upphovet till denna att göra, började blanda sig i och argumentera för eller emot. Som jag ser det finns ingen anledning att basunera ut varför någon blir varnad, det är något mellan moddarna och den varnade. Om den varnade känner sig felbehandlad är det upp till denne att starta en diskussion om det hela. Eller?
Jo. En anledning kan vara att moddarna fick nog av att diverse personer som inte hade något med själva varningen eller upphovet till denna att göra, började blanda sig i och argumentera för eller emot. Som jag ser det finns ingen anledning att basunera ut varför någon blir varnad, det är något mellan moddarna och den varnade. Om den varnade känner sig felbehandlad är det upp till denne att starta en diskussion om det hela. Eller?
Min varning var för att jag la upp pinnuppbilder från Englands största dagstidning som dom har på sidan 3 varje dag. Men jag antar att jag testade gränserna för att se hur långt jag kunde gå.
Angelic Fruitcake skrev:Tycker det är viktigt att man kan veta varför folk blivit varnade, delvis för att veta att saker inte går obemärkta förbi, men också som en form av rättsskydd.
+1
Moderator:
Det har hänt att vi underättat om varningar i den här avdelningen när det har ansetts befogat. Men vi har aldrig haft som mål att skriva om alla varningar vi delar ut. Det gör vi i trådarna där förseelsen har ägt rum.
Vill någon ge sin syn på en varning kan man alltid starta en tråd här.
Det har hänt att vi underättat om varningar i den här avdelningen när det har ansetts befogat. Men vi har aldrig haft som mål att skriva om alla varningar vi delar ut. Det gör vi i trådarna där förseelsen har ägt rum.
Vill någon ge sin syn på en varning kan man alltid starta en tråd här.
Jag tycker iallafall att man ska ha nån tråd/avdelning där information om varningar utdelas, så slipper personen få femtioelva PM med rubriken "varför är du varnad?!"
- Hundralappen
- Får inte chatta
- Anslöt: 2009-01-16
Eller så kan folk sluta vara så förbannat nyfikna och inse att om det angår dem lär de får veta om det utan att fråga? 
Om nån undrar över mina varningar så:
1:a för "porraktiga bilder"
2:a för en bild på en klump som kan tolkas som bajs
När det gäller bilder så kör jag bara djurbilder från och med nu.
Små söta kattungar och annat och utan en enda bajsklutt bredvid.
Japp.
1:a för "porraktiga bilder"
2:a för en bild på en klump som kan tolkas som bajs
När det gäller bilder så kör jag bara djurbilder från och med nu.
Små söta kattungar och annat och utan en enda bajsklutt bredvid.
Japp.
tahlia skrev:Eller så kan folk sluta vara så förbannat nyfikna och inse att om det angår dem lär de får veta om det utan att fråga?
Så om någon får ett gult kort i en fotrbollsmatch så behöver alla andra inte veta det? Jag vill alltid veta sånt för jag är lite polis av mig, vill alltid ha koll på allting.
Som nu blev treeman varnad x2, klart jag vill veta anledningarna då till senare stunder om jag exempelvis vill försvara honom vid en ban som är luddig etc.
- Hundralappen
- Får inte chatta
Sen kan det vara bra för andra att veta varför varningar utfärdas. Så folk vet var gränserna går. Annars kan ju en del få varningar i onödan. Reglerna är ju ändå lite ludddiga. Vad är vad egentligen. Vart går gränsen.
De som dömmer får ju sen hålla den toleransnivån för alla.
Så jag avråder alla att publicera bilder som kan liknas vid "bajs".
Så jag avråder alla att publicera bilder som kan liknas vid "bajs".
treeman skrev:Sen kan det vara bra för andra att veta varför varningar utfärdas. Så folk vet var gränserna går.
Ungefär så tänkte jag också. Kanske bara EN tråd för ALLA de varningar som delas ut då?
- Angelic Fruitcake
Hundralappen skrev:Som nu blev treeman varnad x2, klart jag vill veta anledningarna då till senare stunder om jag exempelvis vill försvara honom vid en ban som är luddig etc.
Moderator:
Om folk blir avstängda brukar vi starta trådar om det i den här avdelningen.
Jag tror mest att Angelic brister av morbid förväntan inför vilka följder nuvarande bråk kommer att få och en innerlig lust att direkt slå ned på de följder hon anser vara otillräckliga. Kanske vi skulle testa en dos aspig ärlighet som omväxling?
Angelic Fruitcake skrev:Ungefär så tänkte jag också. Kanske bara EN tråd för ALLA de varningar som delas ut då?
Väldigt bra idé.
Så kan man lusläsa där och veta mer om reglerna på det viset.
tahlia skrev:Jag tror mest att Angelic brister av morbid förväntan inför vilka följder nuvarande bråk kommer att få och en innerlig lust att direkt slå ned på de följder hon anser vara otillräckliga. Kanske vi skulle testa en dos aspig ärlighet som omväxling?
Jag menar alltid det jag säger, men säger inte allt jag tänker.
Jag känner inte att jag har något behov av att uppmuntra hårdare bestraffning. Däremot blir jag lite förvånad ibland när jag ser varningar på folk som verkar vara ganska presentabla (som treeman och pemer) och då vill jag ju veta vad moderatorerna har ansett vara så illa. Som du vet håller jag ju inte alltid med dem, så desto större anledning att hålla koll på hur de tänker.
Men jag räknar med en del varningar i kölvattnet av det här och ja, jag tycker både du och DI Progan förtjänar lite smisk så det blir folk av er.
- Angelic Fruitcake
DIProgan skrev:Bah! Fel person inloggad.
Va? Är Tahlia och DIProgan ett par?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Abbreviation skrev:DIProgan skrev:Bah! Fel person inloggad.
Va? Är Tahlia och DIProgan ett par?
Yes box
- Angelic Fruitcake
mnordgren skrev:Hundralappen skrev:Som nu blev treeman varnad x2, klart jag vill veta anledningarna då till senare stunder om jag exempelvis vill försvara honom vid en ban som är luddig etc.
Moderator:
Om folk blir avstängda brukar vi starta trådar om det i den här avdelningen.
Ja precis och då kanske varningarna ligger till grund på nåt sätt, intressant att vet, tycker iallafall jag. men jag är rätt nyfiken av mig.
- Hundralappen
- Får inte chatta
Vill delge alla att det kan vara ohälsosamt att lägga in bilder i tråden:
bajs-t14889.html
Jag blev varnad (nr 2) för en bild av bajs. Så alla tänker på det.
bajs-t14889.html
Jag blev varnad (nr 2) för en bild av bajs. Så alla tänker på det.
treeman skrev:Jag blev varnad (nr 2) för en bild av bajs. Så alla tänker på det.
Ok! Tack för varningen! Ho ha
Angelic Fruitcake skrev:Däremot blir jag lite förvånad ibland när jag ser varningar på folk som verkar vara ganska presentabla (som treeman och pemer) och då vill jag ju veta vad moderatorerna har ansett vara så illa. Som du vet håller jag ju inte alltid med dem, så desto större anledning att hålla koll på hur de tänker.
Nu har tydligen en av moderatorerna själv blivit varnad. Anledningen har jag inte hittat.
Alien skrev:Det var ett test; jag är ännu inte varnad på riktigt!
Attsingen!
- Hundralappen
- Får inte chatta
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter