Vad pluggar ni (om ni gör det) - el skulle ni vilja plugga?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad pluggar ni (om ni gör det) - el skulle ni vilja plugga?

Inläggav Sabina » 2008-10-16 0:48:25

Vad pluggar ni (om ni gör det)?

"Leder det till nåt bestämt" (yrke) eller nåt dylikt, eller finns det annan tanke bakom studierna?

Känner ni att ni hamnat rätt? Har ni drömmar om att plugga nåt helt annat?
Senast redigerad av Sabina 2011-05-04 16:15:52, redigerad totalt 1 gång.
Sabina
 
Inlägg: 390
Anslöt: 2008-03-23
Ort: Göteborg

Inläggav Milyc » 2008-10-16 0:58:49

Jag pluggar arkivvetenskap. Har tidigare utom det även läst historia och datavetenskap. Siktar på att kunna söka arkivariejob efter det här läsåret.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 16:15:52, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav MsTibbs » 2008-10-16 1:17:43

Det jag starkast viljat bli genom livet:
* "Doktor" (Läkare altså)
* Journalist
* Psykolog
* Polis

Samma yrken är även nu det jag skulle vilja vara, men vad jag skulle PASSA att jobba med (med tanke på aspergern primärt) är ju tyvärr en helt annan fråga, men jag får väl klura vidare... :(
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:15:52, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Bror Duktig » 2008-10-16 7:03:39

Milyc skrev:Jag pluggar arkivvetenskap. Har tidigare utom det även läst historia och datavetenskap. Siktar på att kunna söka arkivariejob efter det här läsåret.

Arkivarie låter som något jag skulle gilla att jobba som.

Om jag klarade att plugga (orkesmässigt - och få ihop mitt övriga liv utan att förvandlas till kaos) så skulle jag läsa matematik eller fysik.

Tyvärr går inte studier ihop med "klara sitt övriga liv" för mig.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:15:52, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18