Vad att leva för?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad att leva för?

Inläggav Sisyfos » 2018-03-31 11:14:00

dd105 skrev:Aja. Trodde inte att denna skulle få massor med inlägg.

Var lite emotionell när jag skrev den. Har du förstått att gnälla inte tar mig något vart, men att vara aktiv. Synd att jag har för mycket autism för att göra någon nytta, förutom att rösta på ett politiskt parti, som inte gör någon stor skillnad för det mesta.

Kanske blir bättre i framtiden för mig.


Vi delar alla dina problem. Det enda vi kan göra är att finna ett syfte. Men eftersom vi med AS har svårt att känna in så måste vi resonera oss fram till något. Inte heller det är enkelt, men om du har ett intresse vidareutveckla det. Om inget hjälper, försökt att äta nyttigt, röra på dig, vistas bland människor så får tillogodoser du dina biologiska behov och får incitament till att arbeta vidare därifrån.

Jag träffade en kvinna som hjälpte mig ur det tillståndet som jag tidigare hade fastnat i. Det inträffade efter jag hade förbättrat min kropp genom att träna och läst böcker. Det räcker med en av dessa egenskaper. Åtminstone måste du vidareutveckla någon egenskap som anknyter till en annan person eller fler, då kommer du tillhöra något större än dig själv eller ha möjlighet att tillgodogöra dig saker från dem.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Vad att leva för?

Inläggav notwoodstock » 2018-04-02 6:57:25

Schizofreni har fått mig att förstå att:

1) Lära känna sig själv
2) Förverkliga sig själv

...helar dig!

Speciellt som Skapelsen innehåller så mycket nytt, intressant!

Typ "20 citat som har förändrat livet för mig"

Och Jesus! :-)002
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in