Unika raggningsrepliker, raggning och ONS.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav jonsch » 2009-05-17 17:46:02

Kikarn skrev:"krogen-stänger-desperation" är egentligen ett fenomen man borde studera och skriva en avhandling på.

"Fem-i-två-ragg" har jag fått lära mig att kalla dem. En sån aldrig prövad företeelse som jag snappar namnet på, för att i alla fall litet grand verka initierad. Torde nog finnas ett par studentspex som behandlar ämnet, även om nu uppsatser och avhandlingar händelsevis skulle saknas.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav jonsch » 2009-05-17 17:49:24

Mats skrev:Jag måste ha missuppfattat vad "alltime favourite" betyder... :oops:

Nja, jag tolkar nog betydelsen likadant, snarare skulle jag säga att du missade att (var det mondo?) slirade litet med användandet av det.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 18:00:14

Mats skrev:Jag måste ha missuppfattat vad "alltime favourite" betyder... :oops:

Inte första gången jag missförstår humor.

Jag har nog aspergers...


Nu kan jag bara tolka min egen inställning; "alltime favourite" när det gäller raggningsrepliker kan lika gärna vara fullständigt urdålig, en som garanterat inte lyckas.

Raggningsrepliker är lite roliga, de kan sägas både för att man vill uppnå ett visst mål, (väcka någons intresse, få följa med hem, starta en bekantskap) etc, och så kan de sägas som ett skämt, något som inte menas men som ändå träffar ett intresse och öppnar för konversation.

Så att någon limmar på någon genom att säga något klämkäckt behöver inte innebära att man får med någon hem, och de bästa raggningsreplikerna ger inte heller alltid "utdelning".

Att ragga upp någon på krogen/överhuvudtaget någonstans/ är egentligen ett ganska speciellt och intressant ämne överhuvudtaget. Kanske skulle vi ha en egen tråd för det här med kontaktsökande överhuvudtaget?

Ibland lyckas man till och med med repliker eller impulser allra bäst om man inte har avsikten att "få med någon hem". Det är väl där det faller platt fall fullständigt många gånger.

Många menar att det inte går att hitta varaktiga relationer på krogen, men jag håller inte riktigt med. Frågan är kanske mycket om man förväntar sig att få med någon från krogen hem och sedan skapa en varaktig relation, men det går ju att få en bekantskap som leder till kontakter på andra platser, telefonsamtal och så vidare efteråt.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 20:19:17

:'(
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 20:28:00

nallen skrev::'(


:oops: Förstörde jag tråden genom att börja diskutera?
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 20:30:45

Ja, mitt humör. Tala om exakt vad man ska göra och säga istället för att raljera om hur korkade killar är.

Jag har aldrig lyckats ragga upp nåt på krogen och endast vid enstaka tillfällen blivit uppraggad eller lyckckats på andra ställen. För så där 10 år sen fanns det ställen på nätet där man kunde få kontakt, men de finns inte kvar längre :(
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 20:43:39

nallen skrev:Ja, mitt humör. Tala om exakt vad man ska göra och säga istället för att raljera om hur korkade killar är.

Jag har aldrig lyckats ragga upp nåt på krogen och endast vid enstaka tillfällen blivit uppraggad eller lyckckats på andra ställen. För så där 10 år sen fanns det ställen på nätet där man kunde få kontakt, men de finns inte kvar längre :(


Förlåt, Nallen, det var inte min mening! Jag ville inte alls raljera eller tala om hur korkade killar är, snarare återge vad man får "stå ut med" som tjej. (om det nu var det här med att killar har en viss förmånga att lomma iväg när man talar om att man har barn ex).

Raggning är en lek. Och raggningsrepliker är ett redskap för att leka den leken, om du frågar mig.

Att kasta ur sig "följa-med-hem-repliker" är en sak.
Att vara öppen för en vänskap/relation/bekantskap etc, etc, etc en helt annan sak.
Så frågan JAG tycker att man skall ställa sig, är vad man vill uppnå med sin raggningstaktik?

Utesluter det ena det andra, nej, inte nödvändigtvis. Men min erfarenhet -som inte är generell för alla andra- är ändå att ger man sig in i "one-night-stands" så är det ungefär det man får. Man får nobben ibland, lyckas ibland.

Är man till vardags inte den spontana impulsiva typen som gör idiotgrejjer för att det är skoj, så tycker jag att man skall fundera över om man vill uppfattas som en sådan när man går på krogen, och om det är en partner i tillvaron man vill hitta eller ej.

Vill man inte det, så måste det finnas bättre saker att säga eller göra, istället för träna in rappa repliker som inte är ens egna? Så slipper man förhoppningsvis möta de personer som ändå skall klippa gräs, hjälpa mamma, har en tvätt-tid, bråttom till jobbet eller helt enkelt har schappat klockan sex morgonen därpå.

Jag skall ta ett bloss, sen återkommer jag med vad jag tycker att man skall göra, vad som väcker mitt intresse och hur jag vill bli bemött av någon som jag blir nyfiken på och vill lära känna.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:03:50

Kikarn skrev:Raggning är en lek.

I helvete heller! Det är nog bland det allvarligaste jag kan tänka mig.

Kikarn skrev:Att vara öppen för en vänskap/relation/bekantskap etc, etc, etc en helt annan sak.

Om det är sånt man är ute efter. Jag har inte energi att slösa på så lösa boliner.

Kikarn skrev:Så frågan JAG tycker att man skall ställa sig, är vad man vill uppnå med sin raggningstaktik?

Primärt är det självklart nuppa som är målet.

Kikarn skrev:Man får nobben ibland, lyckas ibland.

Det är fullständigt oacceptabelt. Bättre förutsägbarhet än 99,9% krävs.

Kikarn skrev:[Då] måste det finnas bättre saker att säga eller göra, istället för träna in rappa repliker som inte är ens egna?

Jag vet inte hur folk bär sig åt, bevisligen finns det ju gott om killar som lyckas få med sig nåt hem varje kväll. Att tjejerna inte behöver bekymra sig har vi sedan länge konstaterat.

Kikarn skrev:Så slipper man förhoppningsvis möta de personer som ... har schappat klockan sex morgonen därpå.

:shock: vaddå "slipper"? Det finns ju inget jobbigare än att vakna bredvid någon okänd, särskilt i sin egen lägenhet *ryser*

Kikarn skrev: ...hur jag vill bli bemött av någon som jag blir nyfiken på och vill lära känna.

Hur du vill krånga till det menar du väl...
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 21:08:46

nallen skrev:Jag har aldrig lyckats ragga upp nåt på krogen och endast vid enstaka tillfällen blivit uppraggad


Nu måste jag försöka identifiera mig själv i förfluten tid, samt försöka "identifiera" mina väninnor och vad de säger, som fortfarande finns kvar i den här krogsvängen.

Först och främst så har jag personligen aldrig blivit "uppraggad", helt enkelt för att jag backar direkt när jag upptäcker att någon verkar "ragga". Och jag backar både långt och snabbt. Däremot har det hänt vid några tillfällen att jag har fått impulsen att ragga upp någon, med lite varierande resultat. De gånger det "gått vägen" har blivit roliga minnen, inget mer. Men inte heller mindre.

Bestämmer man sig för att leka rysk roulette och ragga för en kväll, så se det som den lek det är. Ibland får man napp, ibland får man nobben och det är bra om man försöker att låta bli att göra det till ett personligt nederlag som säger någonting alls om sig själv, för det säger lika mycket om personen man stöter på, minuten och ögonblicket etc. Ett nej är något man får räkna med so, no big deal. Ungefär. Och det är inte hela världens kvinnliga/manliga befolkning som har gett en nobben för det!

Det jag själv uppskattar är ett visat intresse.
Artighet.
Att en person både kan ställa frågor, lyssna och berätta lite om sig själv.
Och att man sedan konstaterar att "det var så roligt att prata med dig, får jag ringa dig någon gång?"
Får man telefonnumret, så ring. Oavsett hur jobbigt det känns just då "hon minns säkert inte mig; hon gav mig säkert telefonnumret bara för att jag frågade; hon menade säkert inte att jag skulle ringa; vad skall jag säga om jag ringer" och allt det där, lägg det på hyllan och ring, för det finns inget värre än att gå och vänta på att en kille skall ringa, som aldrig gör det.

Det hänger inte på utseende.
Det hänger inte på om man känner att man säger rätt saker.
Det hänger helt och hållet på mötet som det blir, kvinna/man (kontra kvinna/kvinna, man/man) som uppstår i det nu man befinner sig i. Och man måste inte vara barlejon eller hunk för att väcka intresse hos någon annan.

Men jag tror att man måste våga ge sig ut på oprövad mark och känna hur det gungar lite under fötterna en stund.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav tahlia » 2009-05-17 21:10:22

Ett tips Kikarn. Kärlek, flirt, raggning och allt annat i den vägen blir en labyrint där du konstant kommer att gå fel om du försöker diskutera den med nallen.

nallen
Jag menar inget illa. Det här är något som är så totalt uppenbart att du bör vara medveten om det själv. När det gäller ämnen i den här kategorin är du totalt blockerad och blir vansinnigt avig. Jag har själv sådana ämnen, jag undviker att diskutera dem. Din ilska hindrar dig dock tydligen från att göra detsamma.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 21:16:33

nallen skrev:I helvete heller! Det är nog bland det allvarligaste jag kan tänka mig.

Om det är sånt man är ute efter. Jag har inte energi att slösa på så lösa boliner.

Primärt är det självklart nuppa som är målet.

Det är fullständigt oacceptabelt. Bättre förutsägbarhet än 99,9% krävs.

Jag vet inte hur folk bär sig åt, bevisligen finns det ju gott om killar som lyckas få med sig nåt hem varje kväll. Att tjejerna inte behöver bekymra sig har vi sedan länge konstaterat.

:shock: vaddå "slipper"? Det finns ju inget jobbigare än att vakna bredvid någon okänd, särskilt i sin egen lägenhet *ryser*

Hur du vill krånga till det menar du väl...


:D Jag börjar ana en manlig/kvinlig motsättning både i språk och avsikt!

OM nuppa är målet, och man vill slippa att vakna bredvid någon okänd, och att få hem någon för en kväll efter krogen med hög score-frekvens; så visst, då är det ju leken (som du dock kallar "allvarlig") som är det primära.

Gör som många andra:

Läs modeblaskor, gå till frisören, se till att du klär dig efter konstens regler, träna in vassa repliker och att se ut som om du menar dem eller brukar slänga omkring dig med sådana och ta med gott om pengar ut så du kan bjuda på öl och verkar tät, hitta på en fräck yrkestitel, eller varför inte säga att du är militär/flygkapten.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:21:07

Kikarn skrev:Först och främst så har jag personligen aldrig blivit "uppraggad", helt enkelt för att jag backar direkt när jag upptäcker att någon verkar "ragga".

Då kan man ju fråga sig varför i helvete du går ut på krogen.

Kikarn skrev:Bestämmer man sig för att leka rysk roulette och ragga för en kväll, så se det som den lek det är. Ibland får man napp, ibland får man nobben och det är bra om man försöker att låta bli att göra det till ett personligt nederlag

Jag spelar inte rysk roulette. Det är precis det jag försöker undvika, just eftersom det är en total katastrof att få ett nej.

Kikarn skrev:Ett nej är något man får räkna med so, no big deal.

Uppenbarligen finns det folk som kan ragga utan att få nej. Jag vill bara veta vad dom säger och gör.
Det tar flera år - bokstavligen! - att återhämta sig efter att ha fått nobben, än värre blir det om man var kär. Jag vet inte om jag någonsin kommer att komma över dom händelserna.

Jag har inte fler år. Jag har inte mer ork.

Kikarn skrev:Men jag tror att man måste våga ge sig ut på oprövad mark och känna hur det gungar lite under fötterna en stund.

I helvete heller, det krävs absolut kontroll på alla tänkbara utfall om man ska kunan göra nåt alls. Det skulle fan vara straffbart att chansa.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 21:21:30

tahlia skrev:Ett tips Kikarn. Kärlek, flirt, raggning och allt annat i den vägen blir en labyrint där du konstant kommer att gå fel om du försöker diskutera den med nallen.


Tack för varningen Tahlia! :)

Nallen, jag kan inte tala för hela världens kvinliga befolkning, men jag kan tala för mig själv.

Ett litet tips när du diskuterar med kvinnor, både på krogen och på nätet; bli inte arg, och säg inte att vi har fel, utan försök att bemöta oss med intresse och nyfikenhet istället. Det är sånt vi går igång på! Det är lite det som ex flirt går ut på, en retsam form av intresse som ger effekter i blick och sätt att tilltala någon på.
Oavsett vad du tycker om kvinnan och hennes sätt att uttala det på, så tänk på att när du går igång på en kvinna så sitter det kanske en kvinna i hörnet och lägger märke till hur du tilltalar henne/agerar på. :wink:
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:24:11

tahlia skrev:När det gäller ämnen i den här kategorin är du totalt blockerad och blir vansinnigt avig.

Avig?

Jag försöker bara få lite ordning på det lilla som finns kvar av mitt liv. Ett krångelfritt och vettigt sexliv är en absolut förutsättning för det. Kom inte här och försök förringa mig, då blir jag otrevlig på allvar.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 21:29:00

nallen skrev:Då kan man ju fråga sig varför i helvete du går ut på krogen.

Jag spelar inte rysk roulette. Det är precis det jag försöker undvika, just eftersom det är en total katastrof att få ett nej.

Uppenbarligen finns det folk som kan ragga utan att få nej. Jag vill bara veta vad dom säger och gör.
Det tar flera år - bokstavligen! - att återhämta sig efter att ha fått nobben, än värre blir det om man var kär. Jag vet inte om jag någonsin kommer att komma över dom händelserna.

Jag har inte fler år. Jag har inte mer ork.

I helvete heller, det krävs absolut kontroll på alla tänkbara utfall om man ska kunan göra nåt alls. Det skulle fan vara straffbart att chansa.


Bestäm dig. Pratar vi "one-night-stand" eller att bli KÄR! Det är ungefär som att säga att man vill spela trivial persuit och tar fram ett monopol. Sen visst, jag är ett levande bevis på att man tar fram rätt spelplan men hamnar på en annan, men det är nästan en miss i beräkningen när så sker. (jag träffade min sambo på krogen första gången).

Att bestämma sig för att försöka få hem en för natten, är ungefär det samma som att gå in i ett relationskontrakt som i bästa fall varar ungefär åtta timmar. Låt nederlaget få samma proportion. Visst kan man gräma sig för att få ett nej. Åtta timmar. Sen är det snart nästa helg igen, och då har man sedan länge lagt det bakom sig.
Nobben på krogen säger INGENTING om dig, för det är inte du som är diskkvalificerad för stunden, det är tillfället och inget annat! (förlåt att jag talar om för dig hur du skall tänka, jag vill bara ge dig en nyans).

Jag gick ut på krogen för spänningen, musiken, dunket, möta människor men slippa sociala förväntningar, läder, svett, adrenalin, det skall hända något, vem står på andra sidan golvet, hej-fan-vad-kul-dunk-i-ryggen-det-var-länge-sen, dricka öl, skratta, gå på toa med mina väninnor, spana snygga tatueringar, och ibland för att diskutera något vansinnigt intellektuellt när jag var småberusat och säga saker jag skulle ångra dagen därpå.

Jag tog ut mitt spänningsbehov på den tiden, på krogen. Ett sätt att stå ut med en tråkig vardag. Och ett sätt att må bra även som ensamstående mamma när jag var barnledig. Att få timmarna att gå tills ungarna kom hem igen, och ladda batterier.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:11, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:31:46

Kikarn skrev:OM nuppa är målet, och man vill slippa att vakna bredvid någon okänd, och att få hem någon för en kväll efter krogen med hög score-frekvens; så visst, då är det ju leken (som du dock kallar "allvarlig") som är det primära.

Det är ingen djävla lek! Det är fan det viktigaste jag kan tänka mig i mitt liv!

Kikarn skrev:Läs modeblaskor

Varför då, det står ju inget i dem.

Kikarn skrev:gå till frisören

Kyss mig i arslet, mitt hår rör ingen med mindre än att vi ska gifta oss.

Kikarn skrev:se till att du klär dig efter konstens regler

Jeans och T-shirt. Check.

Kikarn skrev:träna in vassa repliker

Vilka?

Kikarn skrev:se ut som om du menar dem eller brukar slänga omkring dig med sådana

Det kan jag inte, jag kan inte spela teater (se nedan).

Kikarn skrev:ta med gott om pengar ut så du kan bjuda på öl och verkar tät

OK... frågan blir ju då varför jag ska ta omvägen via baren i såfall. Borde vara effektivare att betala 'up front' i så fall. Inte riktigt min grej tyvärr :(

Kikarn skrev:hitta på en fräck yrkestitel, eller varför inte säga att du är militär/flygkapten.

För att jag inte kan ljuga?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Kikarn » 2009-05-17 21:34:27

nallen skrev:Jag försöker bara få lite ordning på det lilla som finns kvar av mitt liv. Ett krångelfritt och vettigt sexliv är en absolut förutsättning för det. Kom inte här och försök förringa mig, då blir jag otrevlig på allvar.


Det här svaret var inte till mig Nalle, men jag hoppas att det är okej att jag responderar på det ändå.

Det som händer när du blir såhär uppenbart arg är troligtvis att de flesta säkerligen hade lagt ner ämnet, men jag gör det inte om du inte uttalar att det är vad du vill, dvs, sluta prata mer med mig om det för att du blir arg.

Jag har full respekt för att du vill ha ett krångelfritt och vettigt sexliv, det vill de flesta av oss och vägarna dit är nog ganska olika. Men jag tror att det är svårt att få till ett sådant om man har tänkt sig att få det genom att gå ut på krogen när man känner för det och få en hundraprocentig utdelning.
Antingen kastar man sig in i leken och är medveten om riskerna och de insatser man vill satsa. Eller så försöker man hitta det på ett annat sätt. För det sämsta sättet -enligt mig- är att man bestämmer sig för att leva utan det; i brist på relation med andra kan man förstås hitta bra sätt att ta hand om det själv när det pockar på, men det är helt klart inget man kan jämföra med att ha en annan person i sin närhet.

Men vill man ut på krogen och ta det som bjuds, eller vill man ha lite känslor och bli kär och dela en vardag och hela kittet?

Jag försvinner ett tag men återkommer lite senare ikväll, om jag blir "tyst" en stund, måste ta hand om barnen.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:36:47

Kikarn skrev:Ett litet tips när du diskuterar med kvinnor, både på krogen och på nätet; bli inte arg, och säg inte att vi har fel, utan försök att bemöta oss med intresse och nyfikenhet istället.

Det går ju inte att undgå att bli förbannad när folk krånglar för krånglandets egen skull. Det har varit nära slagsmål på möten på jobbet emellanåt av just såna anledningar.
Har man fel så är det väl bara bra att man får reda på det så att man kan korrigera sig och sluta verka som en idiot. Det kräver ju självklart att den som upptäckt felet kan härleda sitt motbevis.
Jag är inte intresserad av fel och dumheter.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:42:49

Kikarn skrev:Bestäm dig. Pratar vi "one-night-stand" eller att bli KÄR!

Jag har bestämt mig, det är egentligen bara gradskillnad, men jag pratar om ONS om jag inte angett annat.

Kikarn skrev:Låt nederlaget få samma proportion.

Det är ju det jag gör. Jag har försökt mig på nåt som jag uppenbarligen inte klarade av. Alltså hade jag inte så mycket koll att jag borde ha sysslat med det alls.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:47:56

Kikarn skrev:Men jag tror att det är svårt att få till ett sådant om man har tänkt sig att få det genom att gå ut på krogen när man känner för det och få en hundraprocentig utdelning.

Det kräver jag inte heller, bara att förutsägbarheten är bättre än ett misslyckande på tusen.

Kikarn skrev:Eller så försöker man hitta det på ett annat sätt.

Jag vet egentligen bara krogen, att betala för sig eller ta för sig utan att fråga. Det två sista är inte riktigt min grej.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav tahlia » 2009-05-17 21:51:21

nallen
Varför i glödheta helskotta skulle jag förringa dig? Du är välkommen att slå åt mitt håll om det hjälper, men jag är inte, och har aldrig varit, fienden. Något jag trodde jag gjorde ganska klart för dig för inte så länge sedan.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav nallen » 2009-05-17 21:59:00

tahlia skrev:Varför i glödheta helskotta skulle jag förringa dig?

Det skulle jag kanske också vilja veta. Det facto är det ju ändå det du gör när du säger att jag inte borde diskutera ämnen som gör mig förbannad. Jag avstår gärna från att diskutera ämnen som inte är viktiga, men det här är nog det viktigaste i mitt liv.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav tahlia » 2009-05-17 22:04:04

nallen skrev:
tahlia skrev:Varför i glödheta helskotta skulle jag förringa dig?

Det skulle jag kanske också vilja veta. Det facto är det ju ändå det du gör när du säger att jag inte borde diskutera ämnen som gör mig förbannad. Jag avstår gärna från att diskutera ämnen som inte är viktiga, men det här är nog det viktigaste i mitt liv.


Det är det viktigaste i ditt liv, men du tycks totalt oförmögen att ta till dig något någon har att säga i ämnet. Du skjuter ned argument efter argument. Det är som att köra huvudet i väggen. Enda resultatet blir att du blir än mer förbannad och de som försöker diskutera med dig kastar in handduken och inser att det är kört.
Det är inte produktivt på en fläck och kommer knappast att hjälpa dig med det som är viktigt. Jag försökte stoppa eländet innan det körde igång för det föder bara frustration från alla håll. Men se på fan. Då förringar jag dig.
Får väl skylla mig själv som har någon form av "beskyddarinstinkt" som dyker upp oavsett om den är önskvärd eller inte.

Jag ska härmed enbart hålla käften, helt oavsett hur solklart saker och ting ter sig för mig.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav nallen » 2009-05-17 22:12:13

tahlia skrev:du tycks totalt oförmögen att ta till dig något någon har att säga i ämnet. Du skjuter ned argument efter argument. Det är som att köra huvudet i väggen.

Ja jag vet bara alltför väl, jag har ju redan provat allt jag kan. Man hinner tyvärr en hel del på 20 år :(

EDIT: alla argument hittills är antingen sånt jag redan provat eller sånt jag inte kan.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:12, redigerad totalt 2 gånger.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in