TV-serier

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

TV-serier

Inläggav slackern » 2019-07-08 22:27:35

antonius skrev:Too Old to Die Young, bara studerat piloten, plågsamt långsamt, lååångsamt tempo, men kusligt suggestivt, och mycket dämpat ljus och neon som speglas i fuktig asfalt medan mördare smyger omkring, ett bevis på att det inte behöver vara biljakter hela tiden... :-)063

Ungefär samma tempo som en Roy Andersson film. :lol:
slackern

Anslöt: 2010-10-26

TV-serier

Inläggav antonius » 2019-07-09 12:54:18

slackern skrev:
antonius skrev:Too Old to Die Young, bara studerat piloten, plågsamt långsamt, lååångsamt tempo, men kusligt suggestivt, och mycket dämpat ljus och neon som speglas i fuktig asfalt medan mördare smyger omkring, ett bevis på att det inte behöver vara biljakter hela tiden... :-)063

Bra liknelse! Förmodligen en ren tillfälighet, men det verkar som några ur filmteamet sett lite av Roys produktioner, med långa tagningar och sterila miljöer... :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

TV-serier

Inläggav slackern » 2019-07-09 13:14:26

antonius skrev:
slackern skrev:

Bra liknelse! Förmodligen en ren tillfälighet, men det verkar som några ur filmteamet sett lite av Roys produktioner, med långa tagningar och sterila miljöer... :-)063

Fast det är nog lite mer färgglatt i To Old to Die Young? Jag har sätt 3 avsnitt nu och har kommit in i den. I det här läget ångrar jag att jag inte köpte en Oled TV när jag köpte ny, för det är lite väl mycket mörka scener.
slackern

TV-serier

Inläggav kiddie » 2019-08-31 7:01:11

Någon som såg eller håller på att se Himmelsdalen/Sanctuary?

Fattar inte om den slutar efter första säsongen eller om det kommer mer.
kiddie

Anslöt: 2013-02-23

TV-serier

Inläggav nescio » 2019-08-31 18:04:50

kiddie skrev:Någon som såg eller håller på att se Himmelsdalen/Sanctuary?

Fattar inte om den slutar efter första säsongen eller om det kommer mer.
Jag såg första delen, men det var för dåligt. Det kommer väl en till säsong om de vill göra en.
nescio

Anslöt: 2009-03-12

TV-serier

Inläggav Alien » 2019-09-15 17:12:00

Jag tyckte Himmelsdalen slutade lite plötsligt.

Spoiler: visa
Ska huvudpersonen Helena stanna kvar i all evighet på det där stället? Och den onda tvillingsystern Siri där ute, vad gör hon?

Serien är ju byggd på romanen Himmelsdalen av Marie Hermansson. Men de har ändrat från två manliga tvillingar till två kvinnliga. Vet inte om de har ändrat något annat.

Poängen var ju att man inte kunde lita på någon. Inte på de psykopatiska medpatienterna och inte på läkarna (som hade allt intresse av att sanningen aldrig kom fram). Efter ett tag började man undra om Hel själv var smått psykopatisk, hur skulle hon annars klara sig där?
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

TV-serier

Inläggav slackern » 2019-09-15 19:26:28

Är det en miniserie eller är det en som kommer att pågå under flera säsonger?
slackern

TV-serier

Inläggav Gudmund Grå » 2019-09-18 18:23:29

Tittar nu på Kurt Sutters serie Mayans MC som är en slags spinoff av Sutters Sons of Anarchy.

I avsnitt 8 under första säsongen så stirrar den minst sagt lite udda federala polisen Potter på en av huvudpersonerna, som ber honom sluta med det. Han svarar: "Spectrum stuff".

Sons of Anarchy är f ö bland det bästa jag sett tror jag.
Gudmund Grå

Anslöt: 2017-09-30

TV-serier

Inläggav antonius » 2019-09-19 13:12:24

Gudmund Grå skrev:Spectrum stuff

Bra ord
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in